Bewerken van foto's voor tentoonstellen van je collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bewerken van foto's voor tentoonstellen van je collectie

Bericht door Guido »

Na aanleiding van enkele vragen in dit topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9735&start=45

Hoe ik bepaalde foto's heb gemaakt/bewerkt, hierbij voor de mensen die photoshop tot hun beschikking hebben een klein steuntje om hun foto's er 'goed' uit te laten zien.

Ieder zijn mening maar ik vind het stijlvol en een mooie manier om je collectie te tonen:

Afbeelding

Tell me what you think! ook andere manieren van tonen van je collectie door speciale manieren van fotograferen/bewerken of bepaalde kasten/vitrines etc etc!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Zeer mooi gedaan Guido!!!
Mehr Sein Als Scheinen!
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Guido.

Een volledige pop zie ik liever met een achtergrond,ipv zo een wit gedoe.
Bij kleinere,enkele stukken vind ik die witte achtergrond wél beter.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Prachtig werk Guido!
Dit zijn nu eens de tips waar een mens wat aan heeft. Ik ga het zeker proberen van zodra ik tijd heb.

Nog een kleine tip bij het "uitsnijden" van je item: doe dit met een grote zoom in plaats van op het gewone formaat van de foto. Zo kan je de figuur beter uitsnijden, zonder overbodige of ontbrekende stukken.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Een volledige pop is misschien inderdaad beter met een 'gewone' achtergrond. Maar zoals ik al zei in eerste post : "Ieder zijn mening maar ik vind het stijlvol en een mooie manier om je collectie te tonen"

Maar moet toegeven dat een volledige pop beter staat op een passende achtergrond!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Tim schreef: Nog een kleine tip bij het "uitsnijden" van je item: doe dit met een grote zoom in plaats van op het gewone formaat van de foto. Zo kan je de figuur beter uitsnijden, zonder overbodige of ontbrekende stukken.
Ja dat is ook mijn methode, helaas vergeten te vermelden! Thanks!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Zeer mooi en handig Guido!! Al had je wel gewoon standaard lettertype kunnen gebruiken :P Is redelijk lastig lezen voor mij... Maar verder prima werk en ga het zeker is proberen!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

In plaats van de witte achtergrond kan je je pop natuurlijk ook op bvb een originele foto, of een landschapsachtergrond plakken.

Leve photoshop! :P
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Stravers, sorry deze voor U :P

Afbeelding
niet de perfecte plaatsing maar moet kunnen toch :D


Tim, het is wel erg lastig om een orginele foto te gebruiken als achtergrond, het licht/constrast/kleur alles moet je aanpassen en PERFECT instellen, haast niet te doen. Dan houd ik het liever op zelf een achtergrondje maken in de schuur en pop er voor! dat is dan makkelijker :D
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Harstikke leuk Guido, wellicht ga ik ditzelf ook nog ooit eens proberen :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Guido! Perfect dude!! Bedankt dat is idd een stuk duidelijker! Bedankt en nice work!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

@Dodo, ja zeker de moeite waard voor enkele stukken in een beter daglicht te brengen als tegen een lelijk stuk behang bij wijze van spreken

@Stravers, graag gedaan hoor! :D


Luek om de toen deze dingen, ik ga er waarschijnlijk nog enkele maken.
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Bedankt voor de toelichting Guido.

Al denk ik dat ik nog een beetje moet oefenen :P. Het lagenwerkje snap ik ook nog niet helemaal en de schaduw (heb ik niet :P ) en de letters heb ik met word-art gemaakt. Het zal wel komen omdat ik de engelstalige versie heb.

Bedankt Groeten Willem.

P.S. Voordat ik de (boze) Critics over me heen krijg dit is mijn re-enactment gear.

Hier mijn resultaat.

Afbeelding
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Heb je zeker photoshop? want anders heeft het absoluut geen zin.

Met de layers, deze kan je verschuiven dmv er op te klikken en vast te houden en te verslepen.

nog een tip: besteed wat meer aandacht aan de afwerking, je ziet nog veel van de vorige achtergrond.

Maar verder gaat het zeker de goede richting op!! Ga zo door, en je hebt het zo onder de knie!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Maar je moet er wel een beetje handig in zijn, en dan ben ik met dit soort dingen nou niet echt :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie