Collectie: Guido update!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

hmm ja, ik heb fotoshop, maar ik kan er geen hout van :oops: ....
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Erg mooi Guido! Mooie spullen, maar ook mooi gedaan met photo shot!!!! Wou dat ik dat kon :P En het programma had :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Mooie fotos en een hele leuke verzameling!!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

here you go! :D

Afbeelding

ook te zien in:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=154579#154579

Maar bedankt Jeroen en Relichunter!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt voor de uitleg, zal ooit nog eens proberen het programma aan te schaffen en dan zal ik zeker kijken of ik zoiets ook kan doen!! Trouwens erg leuk jasje.... sorry voor de misschien domme vraag, maar hoorde het regiment van je jasje nog in een groter regiment ofzo?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

hoe bedoel je precies? Het is van het Reconnaissance Regiment van de 52nd Lowland Division. (Zelf gemonteerd helaas, maar veel persoonlijke waarde aan dit regiment) Boven de groene streep is van Reconnaissance en daar onder het St. Andrewscross met de Mountain title van de Divisie.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nou kijk zoals bijv. dat je in het 1ste canadese leger dan meerdere infanteriedivisies hebt, en daarin dan bijv.de The Regina Rifle Regiment hebt. Zat die 52nd lowland ook niet in een soort van ''hoofddivisie''? Hoop dat je het snapt wat ik bedoel, is een beetje lastig uit te leggen, ben wel eens benieuwd of dat met Britse divisie's/regimenten ook zo gaat.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nou je bedoeld denk ik 1e CDN Divison?

Divisie > Bataljon > Regiment. Zo is het meestal geregeld, in ieder geval bij britse 52nd L Div.

Maar de 52nd L Div. was gewoon een divisie die o.a. in 1940 bij de B.E.F. nog flink heeft gevochten bij Duinkerken.

Maar dit is van het Reconnaissance Regiment dat was ingedeeld bij de 52nd Lowland Division.

Hier de formatie van de 52nd Lowland Divison:

http://houterman.htmlplanet.com/52InfDiv.html
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ok perfect zo bedankt!!! Ik maak idd veel die fout, met divisie, regiment e.d. Weet niet of het teveel offtopic is, maar heeft die divisie ook aan het Rijnoffensief meegedaan? Anders maak ik wel even nieuw topic. En die eblemen trouwens, die dingen blijven mooi, heb er jammer genoeg nog geen één :( Wel apart dat je (ik dacht je opa toch?) die allemaal zo heeft kunnen bemachtigen :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ja deze divisie heeft zeker een groot deel aan operatie Blockbuster en veritable uitgemaakt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ok bedankt zo, ik spaar tot nu toe alleen echt van Reichswald en Kleve, dus daarom wist ik het niet denk ik. Maar als ik je niet verkeerd begrijp spaar jij ook spul van Operatie Veritable???
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

yep! blijft mijn regio.. maar ik houd het eerder op 52nd lowland die hebben voor 8 feb. een tijd in Boxmeer gezeten! Bij gennep hebben ze een hele tijd vast gezeten, zelfs mensen van het ACC hebben daar flink gevochten!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Owja, ik spaar ook natuurlijk van Veritable, misschien (als ik een heeeeeel stuk meer heb), kunnen we ooit eens met Nico (met ook hetzelfde verzamelgebied +-, mits nico dat ooit wil natuurlijk), en jouw eens een tentoonstelling doen ofzo? Niet binnekort hoor, maar over een paar jaar ofzo. En owja ik voeg je even toe op msn is dat goed?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

we'll see.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Guido schreef:yep! blijft mijn regio.. maar ik houd het eerder op 52nd lowland die hebben voor 8 feb. een tijd in Boxmeer gezeten! Bij gennep hebben ze een hele tijd vast gezeten, zelfs mensen van het ACC hebben daar flink gevochten!
Het ACC?

Een mooie collectie Guido! Je bent duidelijk wel de foto-/photoshopman hier.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie