Onbekend geweer

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ik bedoelde inderdaad de Hembrug-Mannlicher.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Stijn schreef:Purmerend........
Heeft dat winkeltje nog meer spullen i.v.m. de Wo2?
Dan zou ik daar graag eens een kijkeje nemen.
Kan je me zeggen waar dat winkeltje precies zit, dat zou ik erg aardig vinden :)
Precies weten doe ik het niet meer daar ik als "topograaf" geheel Purmerend in beeld heb gebracht, ik liep er min of meer tegenaan tijdens mijn werk daar ik de gewoonte heb om obscure winkels een beetje in de gaten te houden. Wat ik wel weet is dat het een écht rommelwinkeltje was en dat je met zoiets serieus mazzel moet hebben. Wat ik wel weet is dat er in Alverna ( een dorpje tussen Wijchen en Nijmegen ) langs een doorgaande weg een militaria shop zit ( Makkelijk herkenbaar aan de grote vlaggen en militaire voetuigen voor de deur, vanuit Nijmegen-Dukenburg aan de linkerkant van de weg aan een parallelweg ) waar ze ook wel eens karabijnen en geweren verkopen voor een schappelijke prijs! :P Toen ik voor de eerste keer zakte voor mijn rijbewijs heb ik mezelf getroost met een US helm uit 1944 en een kar 98 K CZ uitvoering voor het luttele bedrag van 325 Gulden ( Vóór het Pleuro-tijdperk, zo'n 3 jaar geleden) Ook een 1938 gedateerde WH rugzak ( met koeiehuid ) en een orginele SS- koppel met riem heb ik daar gekocht beide in puntgave conditie voor 150 gulden. Zeer goede prijzen! Maar nogmaals: je moet écht mazzel hebben!
Verder zit er in Elst ( bij Arnhem ook een zaak die de moeite waard is:

http://www.clementstrading.com/Overview.html

Ik hoop je hiermee enigzins geholpen te hebben, veel succes! En nogmaals: mazzel helpt :)
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Het is wel een endje uit de buurt, maar ik denk dat ik er toch eens langs ga, na een afspraak gemaakt te hebben :)
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

De franse MAS36, de Cracano M38 en de Steyr-Mannlicher M95, alle drie gebruikt in WO2, kunt ge nog krijgen voor rond de 50 euro per stuk; die zijn bijzonder impopulair.......

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

waar kan ik die Steyr-Mannlicher M95 krijgen dan voor 50 euro ??
Plaats reactie