Eerst en vooral wil ik daarop zeggen dat sommige mensen simpelweg repro ook mooi kunnen vinden. Maar dat terzijde.junior schreef: Ik vind hetgeen Gerd zei op de vorige paginas wel een mooi beeld geven van dit prachtige forum, daar mag ik niet om liegen, Gerd heeft ook zo eens een "Toon je Totenkopf" me dunkt.
Iedereen, maar dan ook IEDEREEN gaf complimentjes van: "mooi, schoon Gerd, wow!, prachtig", totdat Gerd de almachtige verlosser, super-intellect, en door dit forum gekroond tot alwetend expert op het gebied van de SS Totenkopfen zei dat zijn voorgaande schedels fake waren... Hier zie ik hetzelfde, alle mensen die de helmen als "mooi en 'waw'" hadden bevonden zeiden nadat Killingspree hen de verlossing bracht dat ze al iets 'vermoeden', want het binnenwerk zag er niet zo goed uit, etc. Dit is géén bezwaar naar de mensen die dit gepost hebben maar naar de mentaliteit van dit forum, met name de mentaliteit die wordt aangekweekt in de "Je nieuwste aankoop thread", ik merk hier een "volg de kudde"-koe-mentaliteit op. Van zodra er een nieuwe aankoop wordt gepost, zowel fake als origineel, krijgt men de volle laag complimentjes. Niets over het item wetende.
Maar soit, c'est ma opinion...
Groenten,
Junior
Ik begrijp junior in deze vrij goed. Er wordt hier soms een beetje veel gewoon 'mooi!' geroepen. Wetende dat dezelfde die 'mooi!' bij jouw aankoop exact hetzelfde plaatste bij - bij wijze van spreken - een bout van een vliegtuig, is niet echt een compliment meer.
Waar je als verzamelaar ook weinig aan hebt is complimenten van mensen waarvan je zo al kan zeggen dat ze het geposte item niet kennen. Het wordt pas leuk als je van die mensen ook vragen krijgt over het object, zodat ze laten zien dat ze iets bij willen leren, en jij je eigen kennis kunte delen en zelfs laten aanvullen.
Met deze post wil ik absoluut niet ebreiken dat je je ebschaamd moet voelen als je nog eens een compliment op een object wilt geven. Ik zou alleen graag zien dat er wat omzichtiger met complimentjes omgesprongen zou worden, om geen holle complimenten te creëeren en zo het aantrekkelijker maken van het plaatsen van bijvoorbeeld nieuwe aanwinsten.