SS uniform informatie

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Giel schreef:
stengun schreef:Ik heb een origineel EK1 gekocht voor 55 euro, maar dat was op een verzamelbeurs in Utrecht, weinig militaria moet ik zeggen, maar er liggen goede, niet zo dure spullen tussen.
Er zullen wel geen SS uniformen zijn, maar ik adviseer om een keer daar rond te kijken, de beurs is 2 keer per jaar geloof ik.
En mogen we die eens bekijken :evil:

:lol: :lol: :lol: Kom op... :yes:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah ik wordt nu ook benieuwd!!! :evil: Ben benieuwd naar Giel z'n opinie want zelf heb ik van abseichen zoals jullie misschien wel weten geen verstand. ;) :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik vermoed dat je voor de duurdere stukken niet echt je slag kan slaan op beurzen... Ik denk eerder aan gerenomeerde handelaars en particulieren...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

mijn Ijzeren Kruis Tweede Klas kostte 65 € maar aan de ene kant gaat het een beetje open. Aangezien een origineel SS-uniform zoveel kost, wat mag een goede repro dan kosten?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

bollebekboerke schreef:Aangezien een origineel SS-uniform zoveel kost, wat mag een goede repro dan kosten?
:(
Volgens mij altijd te veel, voor wat het maar is... nl.: repro, waardeloos...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

mja, als decoratie om sfeer te scheppen,maar 10.000 is me toch echt teveel
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

'Een origineel uniform' is nogal ruim. Met enige creativiteit kom je stukken goedkoper uit, als het eender is welk SS uniform je wilt hebben. Denk maar in de trant van winter en camouflageuniformen. Originele welteverstaan.
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Als je niet aan reenacment of niet aan "modelbouw" op schaal 1/1 doet :) , laat je repro beter links liggen. Elke Euro (zelfs eurocent), die je daaraan uitgeeft is er één teveel.

Voor een echte verzamelaar heeft het "stuk" niets met zeldzaamheid of geldelijke waarde te maken maar wel het feit dat het uit "de tijd" komt ongeacht wat het mag zijn.

Je kan perfect een "low budget" verzameling uitbouwen als je je goed documenteerd en de nodige tijd neemt.
Voor alle duidelijkheid, dan moet je wel niet aan bepaalde domeinen (SS, para, SAS, ...) wagen, maar een verzameling van papierwerk of kleine gebruiksvoorwerpen kan al heel boeiend of interessant zijn.
En je heb tenmiste iets echt en geen zielloos stuk dat er misschien op lijkt maar niet "de sfeer" zal scheppen.

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

tot nu toe heb ik nog niks van repro gekocht hoor (en zal dat ook niet doen), massa's geld geef ik niet uit aan m'n hobby, dus ben ik zeer tevreden als ik een schuurvondst, boerderijvondst krijg (of ruil voor een fles wijn ofzo :) ) of bodemvondst.Regelmatig koop ik me wel wat. ik ben zo een zolder aant inrichten momenteel en daar zal niet direct heel dure spullen in liggen maar wat ik daar zal tentoon stellen zal iedere WOI en WOII geïntresseerde z'n aandacht trekken. Eenmaal opgepoetst en mooi tentoongesteld zal ik er veel voldoening aan hebben.
M'n bovo duitse helmen (gekregen) en m'n "haverschep en boerderijspeeltjes-duitse helmen bvb vind ik zo echt prachtdingen want er zit een verhaal achter. Maar aan uniformen heb ik me nog niet gewaagd en als ik zo hoor wat die soms moeten kosten ben ik best tevreden hoe m'n hobby zich momenteel ontwikkeld.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

:yes: Zeer juist !!!!

SignalH schreef:Als je niet aan reenacment of niet aan "modelbouw" op schaal 1/1 doet :) , laat je repro beter links liggen. Elke Euro (zelfs eurocent), die je daaraan uitgeeft is er één teveel.

Voor een echte verzamelaar heeft het "stuk" niets met zeldzaamheid of geldelijke waarde te maken maar wel het feit dat het uit "de tijd" komt ongeacht wat het mag zijn.

Je kan perfect een "low budget" verzameling uitbouwen als je je goed documenteerd en de nodige tijd neemt.
Voor alle duidelijkheid, dan moet je wel niet aan bepaalde domeinen (SS, para, SAS, ...) wagen, maar een verzameling van papierwerk of kleine gebruiksvoorwerpen kan al heel boeiend of interessant zijn.
En je heb tenmiste iets echt en geen zielloos stuk dat er misschien op lijkt maar niet "de sfeer" zal scheppen.

Vriendelijke groeten,
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Overigens kun je als alternatief op een duur SS uniform bijv. ook een Italiaanse camojas kopen, deze zijn ook veel door de SS gedragen maar alweer stukken goedkoper. Volgens mij worden er op germanmilitaria ook nog een paar mooie aangeboden. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Hier een foto van Jeroen's (Stengun) zijn EK1

Afbeelding

mvg Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik zie die foto niet...maar ik kom ook altijd op die beurs in Utrech alleen het merendeel wat je daar vind is nep! :( Ik heb er wel eens wat KVK's gekocht voor 12,50! Maar de meeste EK1's die je daar zult vinden (dan wel niet allemaal) glimmen je al tegemoed met hun vaak cheapy metaal look. :P

Sebas
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Nick schreef:Hier een foto van Jeroen's (Stengun) zijn EK1

Afbeelding

mvg Nick
Heb je ook de achterkant? Misschien even een nieuw topic over openen :)
Plaats reactie