Je Nieuwste aankoop - Deel 4

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooyman schreef:Even een middag niet aanwezig op het forum en het "regent" weer bijzonder mooie aankopen.

Begin maar bij Sander, bijzonder mooie Luftwaffe omkeer parka 8) , kon in het verleden eens het complete uniform kopen waarvan ik nu nog "spijt" heb dat ik dat niet gedaan heb :| .

Giel, dan toch in de bekleidung :wink: , bijzonder mooie waffenrock 8) , met al die onderscheidings lusjes heb je geen vitrinekast meer nodig :wink: :) .

En welke van de drie items heb je als jongste aanwinst kunnen "begroeten" Gerd?.
Bedankt Meindert. :) Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

SiNiStEr schreef: Bedankt Meindert. :) Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb. :)
Laat je trouwens niet wijs maken dat die Hongaarse parka's uitsluitend door Fallschirmjäger/Luftwaffe zijn gedragen, dat is ooit eens zonder het minste bewijs aangebracht, misschien van handelaars uit?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

SiNiStEr schreef:
Mooyman schreef:Even een middag niet aanwezig op het forum en het "regent" weer bijzonder mooie aankopen.

Begin maar bij Sander, bijzonder mooie Luftwaffe omkeer parka 8) , kon in het verleden eens het complete uniform kopen waarvan ik nu nog "spijt" heb dat ik dat niet gedaan heb :| .

Giel, dan toch in de bekleidung :wink: , bijzonder mooie waffenrock 8) , met al die onderscheidings lusjes heb je geen vitrinekast meer nodig :wink: :) .

En welke van de drie items heb je als jongste aanwinst kunnen "begroeten" Gerd?.
Bedankt Meindert. :) Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb. :)
Geen dank Sander, deze jassen/uniformen zijn ook iets zeldzamer dan die "blauw"/wit omkeer bare.
In het boek waar je waarschijnlijk het "voorbeeld" plaatje uit hebt, staat ook een mooie afbeelding van dit uniform maar dan draagt hij een M42 einheidsmütze, wat bijzonder mooi staat en je een "dure" aankoop van een FJ helm scheelt :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Peter Moelans schreef:
SiNiStEr schreef: Bedankt Meindert. :) Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb. :)
Laat je trouwens niet wijs maken dat die Hongaarse parka's uitsluitend door Fallschirmjäger/Luftwaffe zijn gedragen, dat is ooit eens zonder het minste bewijs aangebracht, misschien van handelaars uit?

Hier heeft Peter een punt, mij werd destijds ook verteld dat het alleen gedragen werd door Luftwaffe onderdelen, die zelfde bewering was voor mij toen de reden om zo'n compleet uniform te laten liggen terwijl de prijs ook nog eens zeer goed was, namelijk destijds 1000 gulden :| , heb nu nog spijt van die beslissing :( .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

FELIX schreef:Wat voor een bandje zoek je?
8) My wish list:

Frw. Legion Flandern (Incl Vlaamse 'Legion Flandern' makelij)
Langemarck (Incl Vlaamse makelij)
SS-Vlaanderen
Vlaanderen-Korps
Westland: RZM uitvoering met grote 'W'; Bevo uitvoering
Wiking: RZM uitvoering; Offr flatwire uitvoering

Alle leeuwtjes en Reitz adelaarkes... (-Michael...? :P )

Afbeelding
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

willysproject schreef:
FELIX schreef:Wat voor een bandje zoek je?
8) My wish list:

Frw. Legion Flandern (Incl Vlaamse 'Legion Flandern' makelij)
Langemarck (Incl Vlaamse makelij)
SS-Vlaanderen
Vlaanderen-Korps
Westland: RZM uitvoering met grote 'W'; Bevo uitvoering
Wiking: RZM uitvoering; Offr flatwire uitvoering

Alle leeuwtjes en Reitz adelaarkes... (-Michael...? :P )

[img]
http://img176.imageshack.us/img176/6527/bandjes3cb.jpg[/img]
Hehe ow zo!! Ja is wel fantastisch zoiets een beetje compleet te hebben. Succes ermee in ieder geval :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ok, hij is binnen en nog voor een redelijk mooi bedrag ook!!! :D Maar hoezo is het voor jou een reden geweest om het setje NIET te kopen als het alleen door Luftwaffe onderdelen gedragen zou zijn? :? En nu wordt ik toch benieuwd Peter waardoor zijn deze parka's allemaal gedragen? En ik snap het natuurlijk als je ze niet allemaal weet, maar noem er eens een paar op a.u.b. Is erg interessant. Overigens stond de afbeelding van die Fallschirmjager in uitrusting al bij de advertentie maar ik heb hem later nog een keer zelf opgezocht op internet. Het plaatje met de M42 pet heb ik hieronder gezet. :) Welk boek staan die foto's in want die moet ik dan ook hebben. :D ;) :P

Afbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

SiNiStEr schreef:Ok, hij is binnen en nog voor een redelijk mooi bedrag ook!!! :D Maar hoezo is het voor jou een reden geweest om het setje NIET te kopen als het alleen door Luftwaffe onderdelen gedragen zou zijn? :? En nu wordt ik toch benieuwd Peter waardoor zijn deze parka's allemaal gedragen? En ik snap het natuurlijk als je ze niet allemaal weet, maar noem er eens een paar op a.u.b. Is erg interessant. Overigens stond de afbeelding van die Fallschirmjager in uitrusting al bij de advertentie maar ik heb hem later nog een keer zelf opgezocht op internet. Het plaatje met de M42 pet heb ik hieronder gezet. :) Welk boek staan die foto's in want die moet ik dan ook hebben. :D ;) :P

Afbeelding

Had een opstelling in gedachten, was toen, en nu nog, in het bezit van een hele mooie flink gedragen manschappen/onderofficiers schirmmutze infanterie, die ik al helemaal onder die capuchon zag zitten :P .
Toen ik bij desbetreffende verkoper kwam kreeg ik het zelfde Luftwaffe "verhaal" te horen waar Peter het over heeft :| .
Dat heeft mij destijds doen besluiten het uniform niet aan te schaffen :( .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

willysproject schreef:Mooi vestje Giel 8)


Maar wat vind je hier van... :) ? Niet alles is een nieuwe aanwinst... Was't maar waar... 8)

:cheer:

Afbeelding

Gerd
ho hhhooo hhoooooooooooooo :shock: :shock: :shock:

P-R-A-C-H-TI-G en zeldzaam 8)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

willysproject schreef:
FELIX schreef:Wat voor een bandje zoek je?
8) My wish list:

Frw. Legion Flandern (Incl Vlaamse 'Legion Flandern' makelij)
Langemarck (Incl Vlaamse makelij)
SS-Vlaanderen
Vlaanderen-Korps
Westland: RZM uitvoering met grote 'W'; Bevo uitvoering
Wiking: RZM uitvoering; Offr flatwire uitvoering

Alle leeuwtjes en Reitz adelaarkes... (-Michael...? :P )

Afbeelding
Waarom geen Wallonien Bevo cuff? 8)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

prachtige items die vandaag zijn binnegekomen! En ja ik wens m'n broer proficiat met z'n eerste tunic :)

zal grote concurentie worden :evil:
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Afbeelding

Afbeelding

mijn nieuwe pop !
let op : gezicht en andere witte opp. lichte behoorlijk op !
maar dit effe voor de duidelijkheid

niels
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mits enige creativiteit ziet ie er zo uit...

Afbeelding

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Kwaliteit mannequins worden wel steeds beter!!
Mooie poppen mannen
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

killingspree schreef:Afbeelding

Afbeelding

mijn nieuwe pop !
let op : gezicht en andere witte opp. lichte behoorlijk op !
maar dit effe voor de duidelijkheid

niels
jammer dat het hoofd zo glimt johan of is dat van de filts ?
wel een gave look !
Gesloten