Joodse leiders prijzen Benedictus

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Jullie hebben me overtuigd. Het was inderdaad een uitgelezen kans voor zo'n gebaar.
Ik weet het niet hoor. Het waren de wereldjongeren dagen die in het teken van het geloof stonden. Ik heb mijn twijfels of dit het geschikte 'evenement' voor excuses was en ook over het feit dat de Duitsers dan weer door het stof zouden moeten.
Zulke dingen doet Schröder al vaak genoeg, recentelijk nog bij de 60- jarige herdenking van de bevrijding van Auschwitz.

Tevens ben ik van mening dat Benedictus het zeker niet allemaal alleen voor het zeggen heeft. Hij kan niet zomaar doen en laten wat hij wil. Misschien wilde hij persoonlijk zelf graag excuses aanbieden, maar zouden andere hoge heren in het Vaticaan daarop tegen zijn.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Misschien niet het evenement, maar wel het moment.
Duitse Paus, in Duitsland, Veel jongeren (kunnen altijd iets leren over het nationale verleden). Bovendien is hij net pas paus, dus had hij zich mooi kunnen profileren.

Bovendien, heeft hij volgens mij behoorlijk wat in de melk te brokkelen binnen de RK kerk. Hij is immers de opvolger van de apostel Petrus?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ach, ik blijf toch mijn twijfels houden. Nog meer op de knieën vind ik persoonlijk niet (meer) nodig. Maar c'est ca. :wink:

Opvolger van Petrus of niet. Het Vaticaan draait niet alleen maar om wat de paus zegt of doet. Het is een machine die draaiende wordt gehouden door een groot aantal mensen waarvan de paus vaak niets meer is dan de 'spreekbuis' naar het volk. Dus niet altijd, want soms doet de paus dingen op eigen initiatief, maar er komen zeker meerdere personen bij kijken dan alleen de paus.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Plaats reactie