uitgeknipte fotos

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

uitgeknipte fotos

Bericht door Alex »

ik heb laatste een lotje fotos gekocht maar nu blijkt dat ze gewoon uit een album zijn geknipt! zonde vind ik zelf maar goed. er zitten ook uitgeknipte stukken tussen waarvan op allebij de kanten van het papier een foto GEPLAKT is..... weet iemand hoe ik deze fotos los kan halen zonder ze te beschadigen? want ik wil ze in mijn eigen album stoppen.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Re: uitgeknipte fotos

Bericht door Darryl »

alex schreef:ik heb laatste een lotje fotos gekocht maar nu blijkt dat ze gewoon uit een album zijn geknipt! zonde vind ik zelf maar goed. er zitten ook uitgeknipte stukken tussen waarvan op allebij de kanten van het papier een foto GEPLAKT is..... weet iemand hoe ik deze fotos los kan halen zonder ze te beschadigen? want ik wil ze in mijn eigen album stoppen.
Ik heb geen idee, misschien dat stoom helpt...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Je probeert het best met een flinterdun mesje de foto's los te snijden. Je hebt wel kans op beschadiging als je ze af papier probeert te halen (gelukkig maar - anders waren er nog veel meer fotoalbums versnipperd), wees dus voorzichtig.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

en de manier van tim is de beste manier?
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

ik zou idd gewoon de fotos lossnijden en niet met stoom iets proberen. miss dat met stoom de fotos gaan kreukelen door het vocht? ik zou ze gewoon lossnijden, heel voorzichtig, of lostrekken. ik heb ook zat fotos in mjin verzameling die volgens mij op zon manier uit albums komen.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

ok bedankt allemaal". Ik ga het eens ff proberen binnenkort.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

De foto's kunnen in principe tegen water (je kan ze zelfs gewoon wassen met lauw water als er vlekken/vingers opzitten!)
Die methode met stoom heb ik nog niet geprobeerd, misschien lukt het ook wel hoor
Plaats reactie