Mijn M40 Helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Hallo Gasten

Ik vrees dat er weinig origineel is aan die helm. Enkel de helm en naar mijn mening ziet het er naar uit ook met originele fabrieksverf.
Volgens mij is de ijzedraad aangebracht rond de jaren 60, 70 of 80 en op een vochtige plaats gestockeerd waardoor het aan het roesten ging.
De liner is een gekende fake.
De ijzedraad heeft geen natuurlijke aftakeling die je zou verwachten van een helm die +/- 60 jaar oud is.
Wire helmen zijn inderdaad een moeilijk materie en zeermoeilijk om originele te vinden. Maar Sander ze zijn niet allemaal fake é. Ook is het niet zo dat alle wire helmen gegalvanizeerde draad hebben. ER bestaan uitzonderingen.
voor de kinriem zou ik betere foto's willen zien.

De persoon waar je hem gekocht hebt is misschien wel een eerlijk persoon, maar blindeling vertrouwen op de verkoper zijn beloften is iets wat je soms wel eens duur te staan kan komen.
Eigen kennis en veel geduld kunnen je naar een goeie wire helm leiden. Ze liggen zeker niet om iedere hoek, opgepast.

Dat is mijn eerlijke mening. Weet niet echt waarom je erbij zegt dat je hem niet verkoopt. ??

Met vriendelijke groeten
Nick

P.S: op foto's is er veel meer te zien dan dat mensen soms denken. In hand is het natuurlijk altijd beter maar een getraind oog ziet ook veel vanop DUIDELIJKE foto's
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

sander vw schreef:een beetje overal, heb zeker veel van Nick Herpoel geleerd, en oud forum lid.
was sarcasme maar goed, mijn mening is duidelijk, over het kippengaas en veroudering etc. ok daar kan ik nog in komen. Maar het hele fake (die niet erg duidelijk is) herkennen via foto's en 100% vast stellen dat bijv. hier de verf niet goed is, nee dat mag je iemand anders wijs maken.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Fritz schreef:Hallo Gasten

Ik vrees dat er weinig origineel is aan die helm. Enkel de helm en naar mijn mening ziet het er naar uit ook met originele fabrieksverf.
Volgens mij is de ijzedraad aangebracht rond de jaren 60, 70 of 80 en op een vochtige plaats gestockeerd waardoor het aan het roesten ging.
De liner is een gekende fake.
De ijzedraad heeft geen natuurlijke aftakeling die je zou verwachten van een helm die +/- 60 jaar oud is.
Wire helmen zijn inderdaad een moeilijk materie en zeermoeilijk om originele te vinden. Maar Sander ze zijn niet allemaal fake é. Ook is het niet zo dat alle wire helmen gegalvanizeerde draad hebben. ER bestaan uitzonderingen.
voor de kinriem zou ik betere foto's willen zien.

De persoon waar je hem gekocht hebt is misschien wel een eerlijk persoon, maar blindeling vertrouwen op de verkoper zijn beloften is iets wat je soms wel eens duur te staan kan komen.
Eigen kennis en veel geduld kunnen je naar een goeie wire helm leiden. Ze liggen zeker niet om iedere hoek, opgepast.

Dat is mijn eerlijke mening. Weet niet echt waarom je erbij zegt dat je hem niet verkoopt. ??

Met vriendelijke groeten
Nick

P.S: op foto's is er veel meer te zien dan dat mensen soms denken. In hand is het natuurlijk altijd beter maar een getraind oog ziet ook veel vanop DUIDELIJKE foto's
dit zijn nog eens post waar je van op aan kunt !

danke frits

over de kin riem heeft patton zich al uitgelaten he !

niels
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

He Nick bedankt om te posten hé!

killlingspree, wat zei ik dan misschien? Owja ik ben maar 13 zeker :roll:
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Guido schreef:
sander vw schreef:een beetje overal, heb zeker veel van Nick Herpoel geleerd, en oud forum lid.
was sarcasme maar goed, mijn mening is duidelijk, over het kippengaas en veroudering etc. ok daar kan ik nog in komen. Maar het hele fake (die niet erg duidelijk is) herkennen via foto's en 100% vast stellen dat bijv. hier de verf niet goed is, nee dat mag je iemand anders wijs maken.
Guido,

Na veel bestuderen en vele originele helmen in hand gezien te hebben is er al veel duidelijk vanop foto's. Ge moet natuurlijk wel een beetje moeite doen he. En waarom altijd zo negatief Guido????

Groeten
Nick
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Dat heb ik gemerk met ene helm van mij. Kom ik er even later achter dat ie ergens anders ook stond en er wel werd gezegd dat ie echt is. Tevens toen andere verzamelaars laten zien en die zeiden dat ie ook wle een echt zou kunnen zijn.... En het binnenwerk nep wat echt zou zijn. Maarja boeit ook verder nie...
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

helm

Bericht door pat(ton) »

Hoi Niels,

deze helm komt uit Lent, dan weet je denk ik wel voldoende, het zou best kunnen dat het ijzerdraad niet orgineel is, de helm zelf wel (ik waardeer je mening (Nick)). Het gaat mij meer om de helm dan wat er om heen zit.

Moet wel zeggen dat reacties om foto's soms erg hun doel voorbij schieten, je kan pas echt je mening geven als je iets in handen hebt, foto's kun je ook makkelijk bewerken. (om de heren over niet orginele verf aan te spreken, een digitale camera geeft vaak kleuren toch iets anders weer dan in het echt)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Fritz schreef:
Guido schreef:
sander vw schreef:een beetje overal, heb zeker veel van Nick Herpoel geleerd, en oud forum lid.
was sarcasme maar goed, mijn mening is duidelijk, over het kippengaas en veroudering etc. ok daar kan ik nog in komen. Maar het hele fake (die niet erg duidelijk is) herkennen via foto's en 100% vast stellen dat bijv. hier de verf niet goed is, nee dat mag je iemand anders wijs maken.
Guido,

Na veel bestuderen en vele originele helmen in hand gezien te hebben is er al veel duidelijk vanop foto's. Ge moet natuurlijk wel een beetje moeite doen he. En waarom altijd zo negatief Guido????

Groeten
Nick

Nick,

Ik geloof zelf echt niet in het beoordelen van objecten d.m.v. foto's! zonder de benodigde argumenten, ik heb gewoon weg het vertrouwen niet gezien ik weet wat fototoestellen allemaal niet aan het licht kunnen brengen of juist niet.

Meer heb ik er niet over te zeggen, voor mij is het alles behalve overtuigend bij veel gevallen, toevalig bij dit topic is het misschien wat beter te zien en de juiste argumenten zijn er waar ik in kan komen. Maar voor mij gaat het over het algemeen.

Cheers,
Guido
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Re: helm

Bericht door junior »

pat(ton) schreef:Hoi Niels,

deze helm komt uit Lent, dan weet je denk ik wel voldoende, het zou best kunnen dat het ijzerdraad niet orgineel is, de helm zelf wel (ik waardeer je mening (Nick)). Het gaat mij meer om de helm dan wat er om heen zit.

Moet wel zeggen dat reacties om foto's soms erg hun doel voorbij schieten, je kan pas echt je mening geven als je iets in handen hebt, foto's kun je ook makkelijk bewerken. (om de heren over niet orginele verf aan te spreken, een digitale camera geeft vaak kleuren toch iets anders weer dan in het echt)
Met alle respect Pat(ton) maar waarom post je dan in hemelsnaam pics en vraag je om onze mening als niets vanop foto's kunnen zien?

Richt desnoods in samenwerking met wo2.nl een taxidienst op rij langs elk forumlid die hier commentaar op wenst te geven.

En wat moeten wij ons hemelsnaam voorstellen bij Lent? Daar staat een grote oude boerderij met een oude schuur zeker?

Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Moet wel zeggen dat reacties om foto's soms erg hun doel voorbij schieten, je kan pas echt je mening geven als je iets in handen hebt, foto's kun je ook makkelijk bewerken. (om de heren over niet orginele verf aan te spreken, een digitale camera geeft vaak kleuren toch iets anders weer dan in het echt)

helemaal mee eens ! zie mijn foto van mijn nieuwe pop en die witte wintercamo bus ! die is zo vel als de ziekte terwijl hij in het echt lekker dof is ! foto's zeggen veel maar lang niet alles !
killlingspree, wat zei ik dan misschien? Owja ik ben maar 13 zeker

sander het ging er niet om dat je 13 bent ! je weet verrekte goed wat ik bedoel ! zo niet, dan niet ! oke ? ;)
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Met alle respect Pat(ton) maar waarom post je dan in hemelsnaam pics en vraag je om onze mening als niets vanop foto's kunnen zien?

Richt desnoods in samenwerking met wo2.nl een taxidienst op rij langs elk forumlid die hier commentaar op wenst te geven.

En wat moeten wij ons hemelsnaam voorstellen bij Lent? Daar staat een grote oude boerderij met een oude schuur zeker?

Jr.
beetje dimme he JR! dit kan ook op een andere manier ! Lent is een woonplaats waar een vriend van Patrick en mij woont ! het gaat niemand echt iets aan wie of wat dat deze aan patrick verkocht heeft !
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

I rest my case lads

http://www.bender-publishing.com/

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ja Jr,

Je moet niet altijd de slimme uithangen! :lol:

Wat baten kaars en bril...
:wink:

killingspree schreef:
Met alle respect Pat(ton) maar waarom post je dan in hemelsnaam pics en vraag je om onze mening als niets vanop foto's kunnen zien?

Richt desnoods in samenwerking met wo2.nl een taxidienst op rij langs elk forumlid die hier commentaar op wenst te geven.

En wat moeten wij ons hemelsnaam voorstellen bij Lent? Daar staat een grote oude boerderij met een oude schuur zeker?

Jr.
beetje dimme he JR! dit kan ook op een andere manier ! Lent is een woonplaats waar een vriend van Patrick en mij woont ! het gaat niemand echt iets aan wie of wat dat deze aan patrick verkocht heeft !
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Een tip Patton.

Je kan ook eens nagaan of dit type draad (wire) reeds bestond in wo2.
Dat op zich is al leuk om te onderzoeken.


Of de helm fake is of niet zal ik nooit concluderen vanop een foto.
Laat ik maar over aan de "experts" hier ter plaatse.
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

Bericht door pat(ton) »

Franz schreef:
Een tip Patton.

Je kan ook eens nagaan of dit type draad (wire) reeds bestond in wo2.
Dat op zich is al leuk om te onderzoeken.


thanz voor de tip :wink:
Gesloten