Adverteren op germanmilitaria.com

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Adverteren op germanmilitaria.com

Bericht door Tim »

Zijn er mensen die ervaring hebben met verkopen via "The Collector's Guild" ?
Er zijn me nog een aantal dingen niet duidelijk; ik dacht dat de hele verkoop geregeld werd via die persoon in Canada. Jij bepaalt enkel de prijs en hoeft geen foto's of beschrijving te maken. Klopt dit? En eens verkocht, hoe raakt het geld dan van Canada naar jou? Kan dat cash, of via Paypal of ... :?
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

volgens mij heeft mooyman wel eens wat verkocht via the collector's guild.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik heb ook al eens wat verkocht (maar was nie door gegaan) Wat ik eruit begreep:

Je maakt foto's, of stuurt het naar hem. Je bedenkt samen met die man een vraagprijs en adv. Hij plaatst dat erop en vraagt zich een bepaalt bedrag over de verkoop prijs. Verkocht stuurt ie eht naar de koper en hij maakt je het geld over.

Ten minste dat meen ik eruit te hebben gehaald.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Peter (Collectors Guide) heeft al de spullen op zijn site in consignatie, jij stuurt hem het op en hij probeert het voor je te verkopen.
Gaat aan vooraf dat hij eerst een foto gemaild wil hebben alvorens je het item naar hem verstuurd, ook noem je een richtprijs waarvan hij 12% commissie ontvangt.
Boven op die richtprijs komt 17% kopers commissie, bvb jij wil iets verkopen voor 100 dollar, hij ontvangt daar 12 dollar(12%)van en het item komt voor 117 dollar op de site(17% kopers commissie).
Heb nu een aantal dingen via hem verkocht en moet zeggen dat dat me geen windeieren gelegd heeft, succes.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Meidert, nu we toch even over Peter bezig zijn, kan je me ook eens zeggen of hij de items terugstuurd wanneer je ze terugwilt, of ziet dat ze niet verkocht geraken?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:Meidert, nu we toch even over Peter bezig zijn, kan je me ook eens zeggen of hij de items terugstuurd wanneer je ze terugwilt, of ziet dat ze niet verkocht geraken?
Natuurlijk zend hij de spullen terug als jij dat wil, jij bent immers de eigenaar van de items.
Wel moet je natuurlijk enig geduld met de verkopen hebben, niet dat je na een paar dagen of weken je spullen al weer terug verlangt, succes.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Bedankt voor deze info Meindert,
nog een vraagje: hoe heeft die man dan het geld naar jou doorgestort?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tim schreef:Bedankt voor deze info Meindert,
nog een vraagje: hoe heeft die man dan het geld naar jou doorgestort?
Kan je hier helaas weinig over vertellen omdat ik tot nu toe gewoon een item heb laten komen en het bedrag wat nog rekening courant staat laat ik even staan in de mogelijkheid dat hij, na zijn update maandag, interessante spullen voor mij heeft.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Mooyman schreef:
Giel schreef:Meidert, nu we toch even over Peter bezig zijn, kan je me ook eens zeggen of hij de items terugstuurd wanneer je ze terugwilt, of ziet dat ze niet verkocht geraken?
Natuurlijk zend hij de spullen terug als jij dat wil, jij bent immers de eigenaar van de items.
Wel moet je natuurlijk enig geduld met de verkopen hebben, niet dat je na een paar dagen of weken je spullen al weer terug verlangt, succes.
Dus jij zou me die destroyer nog kunnen verkopen met mini voor 180 euro?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Giel schreef:
Mooyman schreef:
Giel schreef:Meidert, nu we toch even over Peter bezig zijn, kan je me ook eens zeggen of hij de items terugstuurd wanneer je ze terugwilt, of ziet dat ze niet verkocht geraken?
Natuurlijk zend hij de spullen terug als jij dat wil, jij bent immers de eigenaar van de items.
Wel moet je natuurlijk enig geduld met de verkopen hebben, niet dat je na een paar dagen of weken je spullen al weer terug verlangt, succes.
Dus jij zou me die destroyer nog kunnen verkopen met mini voor 180 euro?

In principe wel, als ik dat zou willen :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie