Mijn M40 Helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Dat Fritz zegt dat het "een gekende fake liner" is,moeten we het daarmee doen?

Ok gekende fake liner.
Waarom?
Wat hebben we bijgeleerdt?
Tja,'t is een gekende fake liner.
En nu?
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

Bericht door pat(ton) »

junior schreef:Dat is toch gebeurd Franz, onderbouwde meningen? (Zie mijn vorige post oa). Tevens zijn er tientallen boeken die ons funderen. :W
Dat is juist het punt, je roept maar wat, argumenten ho maar, ik heb zelf thuis ook zat boeken, dus laat dat maar zitten
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Als men het oordeel van iemand als Nick H op deze manier blijft interpreteren, zal deze discussie nooit gedaan zijn...

De beginnende verzamelaar hier aanwezig wenst "ONDERBOUWDE" argumenten... Wel hier is het onderbouwde argument wat betreft de liner:
"De liner is een gekende kopie... "

Is dat niet onderbouwd genoeg?? Zie je het verschil niet tussen de liner van deze helm en de helm van Johan? Zo nee, dan moet je eerst wat meer tijd proberen te spenderen om foto's van gekende, correcte helmen te bestuderen en te analyseren. Als je er een paar honderd hebt gezien, dan valt de vreemde eend in de bijt onmiddellijk op...

Er zijn er hier sommigen die, voor er nog geen bal van te kennen, toch wel een grote mond durven opzetten... Excuseer hoor...

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel deze helm gekost heeft... Op Ebay kosten deze zo'n 300-400 USD... Omdat ze ook als origineel worden aangeboden en er een hele boel stommelingen zijn die er op bieden en niet verder willen kijken dan hun neus lang is...

Als je ons nog steeds niet gelooft en nog steeds denkt - lees: hoopt of vanuit psycholgische angst, wegens een kopie te hebben gekocht, gelooft - dat ze goed is... Biedt ze gewoon te koop aan op de E-stand van Wehrmacht Awards Forum of German Daggers Forum... Je moet dan eens timen hoeveel minuten dat ze er op blijft vooralleer de moderatoren ze er af gooien wegens het feit dat het Letse of Tjechische kopie is...

Een goede raad: ga naar die verkoper, geef zijn twijfelachtige brol terug en vraag je geld terug... Als hij eerlijk is en gelooft in zijn stuk dan zal hij het geld zonder probleem teruggeven... Als hij weigert ze onmiddellijk terug te nemen dan mag je aannemen dat je "supergoeie" verkoper wel degelijk weet dat er met deze helm iets niet in de haak is...

Gerd
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

willysproject schreef:Is dat niet onderbouwd genoeg?? Zie je het verschil niet tussen de liner van deze helm en de helm van Johan? Zo nee, dan moet je eerst wat meer tijd proberen te spenderen om foto's van gekende, correcte helmen te bestuderen en te analyseren. Als je er een paar honderd hebt gezien, dan valt de vreemde eend in de bijt onmiddellijk op...
Daar ga ik mee akkoord, maar zijn de 'gestuurde' dan niet een beetje spaarzaam met hun kennisoverdracht? Als ik iets als zijnde kopie herken probeer ik dat duidelijk te maken door hier en daar wat cirkeltjes rond onkoosjere zaken te trekken, zo leert een ander er snel van bij.
Het is maar hoe graag je moeite wilt doen voor iemand die die moeite misschien niet wilt doen.
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

willysproject schreef:Als men het oordeel van iemand als Nick H op deze manier blijft interpreteren, zal deze discussie nooit gedaan zijn...

De beginnende verzamelaar hier aanwezig wenst "ONDERBOUWDE" argumenten... Wel hier is het onderbouwde argument wat betreft de liner:
"De liner is een gekende kopie... "

Is dat niet onderbouwd genoeg?? Zie je het verschil niet tussen de liner van deze helm en de helm van Johan?

Gerd
Is het echt zo moeilijk om die verschillen in woord aan te duiden?
Moeten wij daarvoor honderden foto's bekijken of 3 pagina's lang naar een extra woordje uitleg vragen?

Ik blijf erbij.
Waarom is het een gekende fake?
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Mijn leerkracht wiskunde van vorig jaar, ex Artillerist (hij gaf les in army-style) had een mooie uitspraak, ik koester ze nog altijd:

ZENA

(Zo En Niet Anders)


Wanneer hij dat zei was er geen discussie mogelijk, en gelijk had hij altijd. Dat merkten het volgende schooljaar.


Soit,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Dan zijn we als discussieforum mislukt.
Als het zo is en niet anders?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Misschien zijn hier wel veel IWAB's..... :lol:

'Ik Weet Alles Beter'


Johan
29th Let's Go!!!!!
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

My way or the highway ook zeker.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Edit, waarschijnlijk is deze post je ontgaan:
Peter Moelans schreef:Het heeft absoluut geen nut om in deze (en in andere natuurlijk)discussie persoonlijk te worden, daar leert niemand iets van bij.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Sorry, hoor. Niet persoonlij bedoeld, slechts grappig, vandaar de wink!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

willysproject schreef:Als men het oordeel van iemand als Nick H op deze manier blijft interpreteren, zal deze discussie nooit gedaan zijn...

De beginnende verzamelaar hier aanwezig wenst "ONDERBOUWDE" argumenten... Wel hier is het onderbouwde argument wat betreft de liner:
"De liner is een gekende kopie... "

Is dat niet onderbouwd genoeg?? Zie je het verschil niet tussen de liner van deze helm en de helm van Johan? Zo nee, dan moet je eerst wat meer tijd proberen te spenderen om foto's van gekende, correcte helmen te bestuderen en te analyseren. Als je er een paar honderd hebt gezien, dan valt de vreemde eend in de bijt onmiddellijk op...

Er zijn er hier sommigen die, voor er nog geen bal van te kennen, toch wel een grote mond durven opzetten... Excuseer hoor...

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel deze helm gekost heeft... Op Ebay kosten deze zo'n 300-400 USD... Omdat ze ook als origineel worden aangeboden en er een hele boel stommelingen zijn die er op bieden en niet verder willen kijken dan hun neus lang is...

Als je ons nog steeds niet gelooft en nog steeds denkt - lees: hoopt of vanuit psycholgische angst, wegens een kopie te hebben gekocht, gelooft - dat ze goed is... Biedt ze gewoon te koop aan op de E-stand van Wehrmacht Awards Forum of German Daggers Forum... Je moet dan eens timen hoeveel minuten dat ze er op blijft vooralleer de moderatoren ze er af gooien wegens het feit dat het Letse of Tjechische kopie is...

Een goede raad: ga naar die verkoper, geef zijn twijfelachtige brol terug en vraag je geld terug... Als hij eerlijk is en gelooft in zijn stuk dan zal hij het geld zonder probleem teruggeven... Als hij weigert ze onmiddellijk terug te nemen dan mag je aannemen dat je "supergoeie" verkoper wel degelijk weet dat er met deze helm iets niet in de haak is...

Gerd
Geen woord meer of minder aan toe te voegen!
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

*zucht*
gaan ze weer
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

zoveel DOMME discussies den laatsten tijd seg :s:s:s

DE HELM IS FAKE, PUNT UIT? STOP NU ME ZAGEN
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

gilles schreef:zoveel DOMME discussies den laatsten tijd seg :s:s:s

DE HELM IS FAKE, PUNT UIT? STOP NU ME ZAGEN
Met die discussies ben ik met je eens ja, nog nooit zoveel in een week gezien :roll:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten