Verhoeven in Den Haag voor Zwartboek

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Verhoeven in Den Haag voor Zwartboek

Bericht door Roel R. »

DEN HAAG - ,,Welkom in Den Haag. Het is erg zonnig, ik hoop dat het een voorteken is voor een mooie film'', zei burgemeester Deetman vrijdag tegen regisseur Paul Verhoeven en zijn crew van de film Zwartboek. De film, die zich afspeelt in de oorlog, wordt vooral in Den Haag opgenomen.

Verhoeven, producent San Fu Maltha en een aantal acteurs uit de film, waaronder hoofdrolspelers Carice van Houten en Thom Hoffman, maakten vrijdag een rondje door de Hofstad op oude legervoertuigen. De auto's, bestuurd door militairen in ouderwetse pakken, trokken veel bekijks.

Vanaf 31 augustus tot en met eind november wordt er gefilmd op diverse locaties in Den Haag. Zwartboek moet in het najaar van 2006 in de bioscoop gaan draaien.

Onderduikster

De thriller gaat over een joodse onderduikster, Van Houten, die bij de Duitsers infiltreert. Het scenario is geschreven door Gerard Soeteman. Hij was er al ongeveer twintig jaar mee bezig, maar iedere keer lukte het niet om het verhaal rond te krijgen.

Carice van Houten speelt de hoofdpersoon Rachel Steinn. Het verhaal is niet waargebeurd, maar is wel gebaseerd op waargebeurde feiten.

Het is voor het eerst sinds twintig jaar dat de regisseur terug is in eigen land om een film te maken. In de Verenigde Staten verwierf hij bekendheid met onder meer Basic Instinct. In Nederland maakte hij Turks Fruit en Soldaat van Oranje.

vrijdag 26 augustus 2005
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Vandaag was ik bij de presentatie van deze film. We waren gevraagd door de KL om met wat leden van onze club op hun voertuigen te komen zitten.

Het voorste voertuige was een willys, daar in zat Paul Verhoeve en Carice van Houten. In de Brencarrier waar ik ook in zat, zat Thom Hoffman en nog een acteur en actrice. Achter ons reed de halftrack met nog meer acteurs. Daar achter zat weer een artillerie trekker met een 25pdr kanon.

Was wel een bijzonder dagje. Veel pers om je heen die allemaal foto's maken en filmen. Ga zo even kijken of ik ook op tv ben geweest want me ouders hebben op rtl4, sbs6 en talpa wat opgnomen.

Heb zelf ook nog foto's gemaakt, die zal ik snel even plaatsen.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Leuk dat je daar aan meedeed nico, ik heb je niet gezien op tv helaas :(
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Roel R. schreef:Leuk dat je daar aan meedeed nico, ik heb je niet gezien op tv helaas :(
Ja ik heb net evene de stukjes gekeken op tv die me ouders hebben opgenomen. Ik heb mezelf wel gezien een paar keer zelfs. Maar je kunt het niet echt goed zien. Maar er was een shot van de brencarrier en daar zag je een stukje van mij achter Thom Hoffman. Halina Reijn heeft ook bij ons op de carrier gezeten.

Op het plein waar we heen reden werden alle intervieuws afgenomen. Waren daar een stel van die Chinese toeristen, stuk of 10. Ja die moesten weer foto's maken van ons in uniform. Maar ze moesten er ook bij staan. Dus iedere keer kwam er weer een andere naast je staan en dan werden er weer wat foto's gemaakt.

Toen we vanaf het plein weer weg gingen waren die acteurs die bij ons in de carrier zaten weg. Die waren in de halftrack geklommen. Ze vonden de carrier toch niet zo comfortabel. :lol:

Hier de site van de film: http://www.zwartboekdefilm.nl/
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hey Nico,

Ik heb hier een brief in de bus gekregen..
Komt hierop neer:

29-30 augustus: voorbereides decor en basiskamp 07u00 - 20u00
31 augustus: opnames, 07u00 - 20u00
1 september: opnames, 07u00 - 20u00
2 september: afbouw, 07u00 - 19u00
Sweelinckplein en 2e sweelinckstraat.

Het grappige is, ik woon op de hoek van de 2e Sweelinckstraat!!! Ik hoef maar 5 meter te lopen en ik kan écht alles zien..
Als je nog een keer in Den Haag bent, laat het even weten! Kan je hier altijd even een koud biertje drinken als je wilt..
Mocht je dus nog naar Den Haag komen, neem dan ook even een extra uniform mee, kan ik even meelopen.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Er zit een kans in dat ik ook kan figureren. Maar dat is op een andere dag. Maar moet even kijken of ik dan kan. Anders ga ik er wel heen. Gaat een hele grote opname worden dan, doen iets van 1100 mensen mee, heb ik gehoord.

Maar is wel gaaf dat je zo alles kan zien. Maak wat foto's voor hier op het forum. :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Nico Roelofs schreef:Er zit een kans in dat ik ook kan figureren. Maar dat is op een andere dag. Maar moet even kijken of ik dan kan. Anders ga ik er wel heen. Gaat een hele grote opname worden dan, doen iets van 1100 mensen mee, heb ik gehoord.

Maar is wel gaaf dat je zo alles kan zien. Maak wat foto's voor hier op het forum. :)
Zoals ik zei, laat even weten als je gaat!!
Foto's zal ik maken. Het is een nieuwe (:P) analoge camera, dus als ik foto's heb gemaakt, zal het even duren voordat ik ze heb ontwikkeld..
Maar ze komen!
Ik ben erg benieuwd, heb even kunnen lezen wat de opstelling is, en het word een leuke dag. Ik ga zeker kijken!!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier 2 foto's waar de actuers een beetje op te zien zijn.

Afbeelding

Die met het vage zwarte jasje is Thom Hoffman die bij ons op de carrier zat. Met de zwarte leren jas is Paul Verhoeve. Ja daar heb ik een meter vanaf gestaan. :P Naast Paul, die blonde dat is Carice van Houten. Naast Carice staat de burgermeester van Den Haag volgens mij. En die rode haren zijn van Halina Heijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De laatste 2 dagen is het in de straten achter mij redelijk druk geweest met het opbouwen van de set. Ik had nog het idee om foto's te maken, maar het zag er allemaal geheel niet interessant uit. Een grote witte tent met allerlei eet-tafels, en alle pakeerplekken waren afgezet met rood-wit lint.

Morgen zullen de opnamens beginnen. Ik zal even rondlopen met de camera, en mocht ik wat interessants zien, dan zal ik even op het knopje drukken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Was er niets laatst ook een discusssie of Verhoeven een boerderij mocht opblazen voor deze film? Of was dat een andere film, ik dacht zoiets gehoord te hebben op het nieuws? Lijkt mij toch een zeer interressante film, ik zal hem zeker eens gaan bekijken. Was trouwens Soldaat van Oranje niet ook van Paul Verhoeven?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ja, Paul verhoeven is inderdaad van "Soldaat van Oranje", maar ook van "Basic Instinct"..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Lt. Tim_NL schreef:Was er niets laatst ook een discusssie of Verhoeven een boerderij mocht opblazen voor deze film? Of was dat een andere film, ik dacht zoiets gehoord te hebben op het nieuws? Lijkt mij toch een zeer interressante film, ik zal hem zeker eens gaan bekijken. Was trouwens Soldaat van Oranje niet ook van Paul Verhoeven?
Ja Paul Verhoeven mag een boerderij opblazen. Ik stond een meter bij hem vandaan toen hij door de mensen van NSE werd geïntervieuwd. Daar vroeg men ook naar de boerderij of hij dat nu wel of niet mocht. Hij mag het dus inderdaad doen en alle vergunningen zijn ook in orde.

Hier de persoonlijke site van Paul Verhoeven. Kun je zien welke films hij nog meer heeft gemaakt.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Welke site dan? Zie hem niet :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:Welke site dan? Zie hem niet :?
Is iets fout gegaan. Maar hier is nu dan wel de site http://www.paulverhoeven.net/
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ow ok bedankt! Was wel leuke ervaring voor je zo denk? :) Lijkt mij wel cool iig.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie