schirmutze vraag

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tim schreef:
Mooyman schreef:Op deze foto gaat het om een manschappen/onderofficiers schirmmutze, zie zijn koppel.
Manschappen/onderofficiers schirmmutze hadden een leder kinband en officieren een zilver koord.
OK, vandaar dus dat deze er wel zal zijn, maar moeilijk zichtbaar zoals Franz zegt.
Bedoel je op die foto van jou Tim?, want daar is het me toch duidelijk een manschappen/onderofficiers schirmmutze gezien zijn manschappen/onderofficiers riem en koppelslot.
Collector of uniforms of the enemy
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Het is idd duidelijk te zien dat het een manschappen/o offr is.
Maar minder duidelijk dat de kepie een lederen band heeft (ze is er wel,maar zie je moeilijk op foto)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Franz schreef:Het is idd duidelijk te zien dat het een manschappen/o offr is.
Maar minder duidelijk dat de kepie een lederen band heeft (ze is er wel,maar zie je moeilijk op foto)
Ja, dat bedoelde ik.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tim schreef:
Franz schreef:Het is idd duidelijk te zien dat het een manschappen/o offr is.
Maar minder duidelijk dat de kepie een lederen band heeft (ze is er wel,maar zie je moeilijk op foto)
Ja, dat bedoelde ik.
Aha, inderdaad dat is niet makkelijk te ontdekken maar gezien zijn koppel met slot en manschappen laarzen is het op die manier te ontdekken dat het hier een manschappen/onderofficier betreft.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

maar ik mag dus concluderen dat het geen schande is om een lange luftwaffe overjas te gebruiken met een schirmutze met coord en een bruine riem met ppk holster !

ik zoek enkel nog een paar mooie laarzen voor der onder
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Is het een officiers overjas? Zitten er rangtekens op ?
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nee die zijn er denk ik af getrokken maar je kunt er wel schouder emblemen op plaatsen !

niels
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Hey Niels,

Kan je eens foto's plaatsen van die kepie? Ik ben benieuwd! :)

Groeten,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Als ik zo vrij mag zijn.
Deze heeft Niels gekocht, ik vind hem verschrikkelijk mooi!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Inderdaad, een bijzonder mooie Schirmmutze, is het flieger of FJ?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Oh dat weet ik niet zoveel verstand heb ik niet van Duits, deze werden toch gedragen door fl/en fj??
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

jeroen1944 schreef:Oh dat weet ik niet zoveel verstand heb ik niet van Duits, deze werden toch gedragen door fl/en fj??
Zit volgens mij verschil in de kleur geel betreffende flieger of FJ.
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Hoi Niels, Jouw kepi is een NCO(onderofficier) kepi met silveren officeren koord, wat niet klopt. Als je deze als officier hebt gekocht (wat ik wel denk) heb je echt veel te veel betaald. Alle officeren bij de luftwaffe hadden de zilveren kleur op de kepi en niet het 'onderdeel' kleur. De enigste uitzondering is dat deze werden gedragen door de Officier Anwarters (degenen die leerling-officier waren of onderofficeren die officier gingen worden, maar daarna ging de schirmmutze dus ook in vervanging. Ik denk dat het het beste is dat je deze terugbrengd en een echte officeren kepi koopt. 1 Met zilveren randen dus.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

sander vw schreef:Hoi Niels, Jouw kepi is een NCO(onderofficier) kepi met silveren officeren koord, wat niet klopt. Als je deze als officier hebt gekocht (wat ik wel denk) heb je echt veel te veel betaald. Alle officeren bij de luftwaffe hadden de zilveren kleur op de kepi en niet het 'onderdeel' kleur. De enigste uitzondering is dat deze werden gedragen door de Officier Anwarters (degenen die leerling-officier waren of onderofficeren die officier gingen worden, maar daarna ging de schirmmutze dus ook in vervanging. Ik denk dat het het beste is dat je deze terugbrengd en een echte officeren kepi koopt. 1 Met zilveren randen dus.
yep , klopt 100% , ik weet niet als niels dit als een origineel gekocht heeft maar een onderoff. kepi heeft rond de klep een soort beschermbandje opgenaait :? deze heeft dat niet
Plaats reactie