Post hier foto's van de oorlog in Irak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

ja heriine me dat ook, was op canvas !
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jelle H. schreef:Is niet zielig, das een vuile terrorist.
Goh..
Een terrorist?
Of iemand die ervan overtuigd is dat hij moet vechten voor zijn eigen land.
Een gezin meer die zonder vader thuis komt. Weer iemand die zijn beste vriend onder de grond ziet gaan, weer een collega die niet meer terugkomt, weer een stamgast minder..

Als er dit soort zulke onzinnige opmerkingen over leven/dood worden gemaakt, dan mag dit topic dicht.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Die kerel is vast niet voor niets uitgeschakeld. Als zo iemand bezig is met terroristische activiteiten dan is dat inderdaad een terrorist. Vergeet niet dat die terroristen niet voor hun eigen land vechten, maar tegen hun eigen land. Onder meer door aanslagen te plegen op hun eigen landgenoten die in de rij staan om aan de bak te komen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Die 3 gasten liepen te sjouwen met RPG's waarmee naar alle waarschijnlijkheid aanslagen op Amerikanen of Iraakse burgers zouden worden gepleegd. Ik kan er dus ook niet mee zitten dat ze in stukken worden geschoten. Of zoals Dodo zo mooi en onschuldig zegt 'Een gezin meer die zonder vader thuis komt'..

Dit is trouwens ook een prachtige site:

http://www.militaryphotos.net

Veel foto's van Special Forces in Irak en Afghanistan. Zitten zelfs nog foto's tussen van de geheime U.S. SF eenheid 'Delta Force".
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Weetje trouwens dat er meer soldaten (ja, zij die dus wel aan de frontlinie zitten) een probleem hebben met het neerschieten van mensen. Post - Traumatic Stress-Disorder. Iedere burgerkloot hier kan zeggen: "Ja het is goed dat ze dood gaan".. Alleen diegene die de trekker over moet halen kan er best moeite mee hebben. Zeker als ze voor een erg vaag ideaal in Irak vechten.

40 tot 50% van de Irak veteranen heeft PTDS..Zij weten dus wel wat het inhoud om oorlog te voeren.
Bij jou is dat nog maar de vraag..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja dat is hetzelfde als een arts iemand een dodelijke injectie moet geven (euthanasie) als je daar niet tegen kan moet je ook geen arts worden.. Dus ik vind beetje hetzelfde als soldaat zijnde. Als je er niet tegen kan.. moet je zoiets niet doen...

Nu zal ik wel weer een discussie uitlokken, maarja het zij zo :P

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Ja dat is hetzelfde als een arts iemand een dodelijke injectie moet geven (euthanasie) als je daar niet tegen kan moet je ook geen arts worden.. Dus ik vind beetje hetzelfde als soldaat zijnde. Als je er niet tegen kan.. moet je zoiets niet doen...

Nu zal ik wel weer een discussie uitlokken, maarja het zij zo :P

779
Schiet jij eerst iemand neer om te kijken of je er tegen kan, en ga je dan het leger in?
Volgens mij is de mens niet echt gebouwd om anderen door de kop te knallen.
Ook met deze oorlogen, waar de vijand niet eens duidelijker herkenbaar is, kan een soldaat erg snel worden afgebroken aan de frontlinie. Vooral geestelijk.

Vandaar ook die enorm hoge PTDS stijgingen.
Bij de oorlog in Bosnie - Herzegovina (de eerste in zijn soort eigenlijk) werd er een heel nieuw soort PTDS waargenomen. De Bosnie PTDS..

Volgens mij weet je pas of je er tegen kan als je de trekker overhaald. En dan is het al te laat voor sommigen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Jelle H. schreef:Dit is trouwens ook een prachtige site:

http://www.militaryphotos.net

Veel foto's van Special Forces in Irak en Afghanistan. Zitten zelfs nog foto's tussen van de geheime U.S. SF eenheid 'Delta Force".
Die site ken ik. Het is een leuk / goede site met mooie foto's.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

John Rambo schreef:
Jelle H. schreef:Dit is trouwens ook een prachtige site:

http://www.militaryphotos.net

Veel foto's van Special Forces in Irak en Afghanistan. Zitten zelfs nog foto's tussen van de geheime U.S. SF eenheid 'Delta Force".
Die site ken ik. Het is een leuk / goede site met mooie foto's.
Hey daar zit ik ook.....wat is jouw username ! :lol:
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Dodo, als je wilt discussieren open dan ff een draadje over Irak. We willen graag foto's zien in deze topic dus post eens ff een foto.

Op militaryphoto's is me username ook Jelle H. Hebben jullie die Special Forces pica's al gezien? Vette foto's!

Militaryvideos.com zouden jullie ook ff moeten bekijken.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Deze foto's zijn ook vet:

Alleen aan zijn Car-15 herken je dat het een Amerikaan is:

Afbeelding

2 Special Forces die getransporteerd worden door een Cobra helikopter!

Afbeelding

En dit vind ik ook zo'n typische foto:

Afbeelding
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mja, ik ik geef dodo gelijk, een beetje respect mag ook op z'n plaats zijn...
"Geen probleem dat die in stukken worden geschoten" gij kunt inderdaad veel zeggen achter u computer scherm hé...


http://www.iwo.com/heroes.htm
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Jelle H. schreef:Deze foto's zijn ook vet:

Alleen aan zijn Car-15 herken je dat het een Amerikaan is:

Afbeelding
wie zegt dat het een Amerikaan is? de site? oké dan geef ik je gelijk, jijzelf? dan kan je het ook fout hebben, irakees met buitgemaakt wapen dan mischien?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Simon schreef:Mja, ik ik geef dodo gelijk, een beetje respect mag ook op z'n plaats zijn...
"Geen probleem dat die in stukken worden geschoten" gij kunt inderdaad veel zeggen achter u computer scherm hé...


http://www.iwo.com/heroes.htm
Respect? Voor terroristen? Weet je wel wat je zegt?

En die foto, je kunt enigzins aan zijn huidskleur afleiden dat het geen Irakees is. Dit is een foto van een Special Forces member van de 3rd Special Forces Group in Afghanistan. De meeste special forces in Afghanistan lopen gewoon rond in Helly Hansen jassen et cetera..

Nog een mooie foto van Special Forces:

Afbeelding
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Wat ik mij dan afvraag waarom deze kleding? is dit om minder opte vallen in grote massa mensen of in geval van nood, de uitrusting weg en volledig neutraal 'burger' ?
Plaats reactie