Bekende kopieen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bekende kopieen

Bericht door pionier »

Lexy schreef:
pionier schreef:Misschien een idee. Centraal topic maken waar men bekende namaken kan neer zetten met beschrijving erbij waarom die fake is?!
Dat vind ik geen slecht idee :!:
Wel slecht idee? Dan gooi maar op slot...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Er zijn er echt massa's, en bedoel je alleen ek1's? of alles?
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Alles... En wat betreft massa's, sow what. Hoe meer bekend word, hoe minder mensen erin kunnen trappen.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

En dan weten de fakers waar ze meer en meer op moeten letten, geloof me, fora worden niet enkel bezocht door eerlijke verzamelaars hoor. :wink:

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

In boeken staat ook waar op gelet moet worden, dus daar zullen ze ook wel naar kunnen kijken. En ze komen er heus wel achter wat nep of goed is aan hun kopieen.

Trouwens, ik heb dit topic nie voor mij geopent, maar voor jullie...
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Uitstekend idee. Alleen is er 1 probleem. Er zijn bekende vervalsingen, bekende kopieen en bekende reparaties. Daarnaast zijn er ook zeer veel items die door de ene als vervalsing worden beschouwd, maar door andere experts weer niet. Daarnaast kan een onderdeel later vervangen zijn en zo het geheel onterecht als vervalsing worden aangemerkt.
Overigens zijn de meeste bekende vervalsingen duidelijk te herkennen. Het grootste probleem zit hem in de exemplaren die met zo veel zorg worden gemaakt dat ze niet van echt te onderscheiden zijn.
Zo heb ik RK's gezien die op dezelfde machines en met dezelfde materialen zijn gemaakt als de originele. Maar dan 50 to 60 jaar later.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Bekende kopieen

Bericht door Peter M »

pionier schreef:
Lexy schreef:
pionier schreef:Misschien een idee. Centraal topic maken waar men bekende namaken kan neer zetten met beschrijving erbij waarom die fake is?!
Dat vind ik geen slecht idee :!:
Wel slecht idee? Dan gooi maar op slot...
Het lijkt mij een oneindige en op de duur vrij onoverzichtelijke onderneming. Ik denk dat je op een efficiëntere manier informatie uitwisselt als er iets gevraagd/geopend wordt over een bepaald object.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ja kan ook alleen van bekende kopie emblemen of binnenwerk of -noem maar op- maar ik denk dat het dan altijd dezelfde personen zijn die iets zullen posten, als ze iets posten.

Anders moet dit topic gewoon op slot, en vervolg argumentering worden gebruikt of zoals jij doet met rood omcirkelen.
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

Er kan een object besproken worden, en wanneer iedereen het erover eens is dat het een vervalsing is zou dit toch gewoon in een fake gallerij kunnen komen. En dan spreek ik niet over alleen de foto's, maar over de volledige discussie en bewijsvoering die er rond gebeurd is.
m.a.w. Ik zou het geen slecht idee vinden om de 'vals' topics ergens appart te zetten.

zoals bevoorbeeld de discussie die gevoerd is over mijn Kriegsmarine adelaar.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=139 ... ht=#139220

groeten
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Dus een topic waar je verdachte items in kan plaatsen waarvan je wel wil weten of het nep is? Zodat er niet bij elk discussie geval een discussie komt bedoel je?

Als je dit bedoeld, is ook een aardig id. Als iemand dan iets plaats gewoon zeggen ik dek dat het niet i.o is en als je wil kunnen we het hie rneerzetten (zodat het andere topic van de maker van het fake embleem oid niet vervuild word)

Beetje moeilijk te formuleren, maar is dit niks en snappen jullie wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
Lexy
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 dec 2004, 13:12
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door Lexy »

pionier schreef:Dus een topic waar je verdachte items in kan plaatsen waarvan je wel wil weten of het nep is?
nope, een topic waar de items inkomen die met zekerheid als 'vals' bestempeld werden in een vorige discussie.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Is ook een goed plan, en dan idd met argumenten hier plaatsen waarom ie nep is. Maar waarsch. zal de persoon waarvan de replica is niet blij zijn als het hier word geplaatst
Plaats reactie