Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

TommoVich schreef:Als ik een serieus topic start wens ik ook een serieus antwoord , en niet een of ander kereltje dat mijn topic komt verne.ken door zich even intressant te maken.
Precies, en in welk geval je contact op kunt nemen met een moderator, die bijvoorbeeld bij de subfora's staan aangegeven.... zie ook mijn vorige post in dit topic.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een meer gehoorde uitdrukking: "don't feed the trolls".

Ofwel, reken er mee af en gooi geen hout op het vuur door in die threads ertegenin te gaan, dat is wat ik er mee bedoel. Laat een moderator het topic opschonen en die gebruiker een waarschuwing geven. Bij voldoende waarschuwingen neemt een van de admins dan weer actie.

Als jullie dit niet doen, lost het niets op!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, daar heb je heel groot gelijk in. Maar om het ÉÉN keer duidelijk te maken lijkt me niet verkeerd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad, om er wat aan te veranderen moet het mischien eerst duidelijk gemaakt worden hé?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Precies. Maar ik blijf dit forum erg leuk en gezellig vinden hoor, maar het is wel goed als er gezegd wordt dat er iets veranderd moet worden, en wat waarschijnlijk ook wel gaat gebeuren mits de juiste veranderingen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

RelicHunter44 schreef:Ja, daar heb je heel groot gelijk in. Maar om het ÉÉN keer duidelijk te maken lijkt me niet verkeerd.
Zou zeggen, kom met een goed idee hoe we dit volgens jou het beste kunnen oplossen.

Er zijn inderdaad veel spanningen in het AS onderdeel. Krijg de indruk dat het veel persoonlijke dingen zijn. Maar ondanks die spanningen daar vind ik de kwaliteit van het forum zeker niet slecht. We gaan er op veel punten op vooruit.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

In zekere zin gaat het forum er op achteruit, ik vind vooral het "welles/nietes" geblaat nogal irritant. Waar ik me ook aan stoor is het gebrek aan argumenten of het niet geven van argumenten waarom een item fake/repro zou zijn, alsof repro/fake fabrikanten niet weten wat de specificaties van een orgineel zijn.... Als ik me een buil val aan een repro doet dat zeer, zeker als het duur is maar aan kreten als: "nep, brol." etc.etc. heb ik niks want dan weet ik nóg niet wat er fout aan is. Van de andere kant is het ook zo dat als iemand zich een buil viel aan repro niet moet zeuren, pick up the pieces en incasseer het verlies. Life is a bitch, gebeurt iedereen wel eens en zeker de beginnende verzamelaar ( waaronder ik mezelf ook schaar )!
Toch zou ik willen benadrukken dat dit forum nog steeds een goed forum is waarin ik me thuisvoel en waar je veel kunt leren. Het is nog steeds zo'n beetje het bestaansrecht van m,n PC :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nico Roelofs schreef:
RelicHunter44 schreef:Ja, daar heb je heel groot gelijk in. Maar om het ÉÉN keer duidelijk te maken lijkt me niet verkeerd.
Zou zeggen, kom met een goed idee hoe we dit volgens jou het beste kunnen oplossen.

Er zijn inderdaad veel spanningen in het AS onderdeel. Krijg de indruk dat het veel persoonlijke dingen zijn. Maar ondanks die spanningen daar vind ik de kwaliteit van het forum zeker niet slecht. We gaan er op veel punten op vooruit.
Waarschuwingen geven mits het te persoonlijk wordt of slecht onderbouwd wordt. En sneller het topic sluiten als het nergens meer over gaat. En als het alleen maar brol wordt genoemd of zelfs wordt afgekraakt zonder enige verdere info. Zoals het FJ Helm topic. 30 Pagina's bijna meen ik met vooral berichten als ''gewoon brol'', troep etc, en dat nutteloze gesprek van dat sommige eerst mooi schenen gezegd te hebben en dat ze het daarna opeens niet meer mooi vonden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik wilde eigenlijk niemand aanvallen of vertellen dat het zijn fout is. Het is alleen een gegeven dat mensen hun eigen inbreng en hun invloed op anderen onderschatten. Je kunnen verplaatsen in anderen is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld eens na waarom dat de ander zou kunnen denken dat iets van jou "namaak" is. Misschien kom je er dan makkelijker uit en ontaart zo'n topic niet in een welles/ nietes discussie.

Verder heeft Proos het al samengevat wat er eigenlijk mee wordt bedoeld. Misschien had ik het ook zo uitgebreid moeten typen, dan was het duidelijker overgekomen.


Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....

Er is echt een tijd geweest dat ik echt graag op het forum kwam!
Dat ik echt elke minuut vernieuwde om te kijken of er geen nieuwe post ofzo was
Nu is het echt niet meer leuk
Sorry Simon dat ik nu even twee keer een quote van jou gebruik om het duidelijk te maken. Dit zijn twee berichten die Proos bedoeld met het berichten die geen bijdrage leveren aan het forum. Kijk, we weten nu hoe Simon zich voelt hier, maar wat nou precies stoort geen idee...

Je kan ook wel de hele dag op het forum zitten en steeds refreshen om te zien of er berichten bij komen, maar mij lijkt dat het slowchatten juist in de hand te werken.

Voorlopig denk ik wel dat we eruit komen. Als de persoonlijke twisten een beetje verminderen en uitgepraat zijn, kunnen we weer verder.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Martijn schreef:Ik wilde eigenlijk niemand aanvallen of vertellen dat het zijn fout is. Het is alleen een gegeven dat mensen hun eigen inbreng en hun invloed op anderen onderschatten. Je kunnen verplaatsen in anderen is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld eens na waarom dat de ander zou kunnen denken dat iets van jou "namaak" is. Misschien kom je er dan makkelijker uit en ontaart zo'n topic niet in een welles/ nietes discussie.

Verder heeft Proos het al samengevat wat er eigenlijk mee wordt bedoeld. Misschien had ik het ook zo uitgebreid moeten typen, dan was het duidelijker overgekomen.


Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....

Er is echt een tijd geweest dat ik echt graag op het forum kwam!
Dat ik echt elke minuut vernieuwde om te kijken of er geen nieuwe post ofzo was
Nu is het echt niet meer leuk
Sorry Simon dat ik nu even twee keer een quote van jou gebruik om het duidelijk te maken. Dit zijn twee berichten die Proos bedoeld met het berichten die geen bijdrage leveren aan het forum. Kijk, we weten nu hoe Simon zich voelt hier, maar wat nou precies stoort geen idee...

Je kan ook wel de hele dag op het forum zitten en steeds refreshen om te zien of er berichten bij komen, maar mij lijkt dat het slowchatten juist in de hand te werken.

Voorlopig denk ik wel dat we eruit komen. Als de persoonlijke twisten een beetje verminderen en uitgepraat zijn, kunnen we weer verder.
Ja, daar heb je een goed punt martijn. Maar ik denk, ook al denken we waarom het fake zou zijn etc, het vaak toch ontaard in een persoonlijke discussie. Ik zou dan zeggen hiertegen: sneller optreden, en topics onmiddelijk sluiten wanneer het té persoonlijk gaat worden. En ik weet wel zeker dat we hieruit komen, maar dan moeten we wel maatregelen nemen denk ik. Maar ook het verminderen is noodzakelijk voor de verbetering ja. Maar wat je zegt, de discussies opzich zijn een verbetering voor het forum, maar de manier waarop, en hoe die gevoerd worden zijn een nadeel voor het forum denk ik.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik heb vanmorgen nog wat oude regelgeving herhaald en er wat aan toegevoegd in een aantal onderdelen.

Ook bij deze nog een omroep om niet bevreesd te zijn een pb naar een moderator te sturen. Ze zijn er voor!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
werner vuijk
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 aug 2005, 17:27
Locatie: den haag

Bericht door werner vuijk »

Kan niet helemaal beoordelen of het voor of achteruit gaat. Heb wel zoveel mogelijk alle oudere stukken gelezen om een idee te krijgen over dit forum.
Soms wordt er teveel gekeken/gereageerd op typfouten of een d of een t. Maar aan de vraagstelling wordt geen aandacht besteed. Dus krijg je weer vraag en tegenvraag of het nu A of B moet zijn.
Ook over nep of origineel. Als je een foto plaatst kun je er bij zetten wat het is. Dan hoeven er geen 24 items aan worden gespandeerd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Brianlinden schreef:Er wordt teveel gekankert(sorry voor het woord). Over elk item NEP DIT NEP DAT...

Okeej ik ben net ook ff de mist in gegaan, maar dat is 1 van de reden waarom ik het wo2 forum niet meer zo aantrekkelijk vind...
Als een item wordt getoond en ik ben er zeker van dat het kopie is, of dat er iets mee scheelt, dan zeg ik dat.
Aan het begeilen van replica items zoals sommigen, die er niets van kennen en enkel :"Mooi" en "Knappe aanwinst!" posten, doe ik niet mee...

Als er zijn die daar problemen me hebben, kunnen ze beter flippo's gaan verzamelen...

Gerd
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik heb ook tegen gestemd ( forum gaat achter uit ) omdat er te veel geroepen word van HET IS FAKE maar het word niet onder bouwd !
men kan alleen iets leren en behoeden voor in de toekomst als men de rede nader en helder verklaart !

ik zie met name de laatste tijd heel vaak fake fake nep repro staan maar er word niet gezegt waarom iets repro is en waar aan je het kunt zien !

erg erg erg jammer !
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Als er zijn die daar problemen me hebben, kunnen ze beter flippo's gaan verzamelen...
het gaat ook HEEL vaak op de manier waarop iets gezegt word !
een PBtje voorkomt veel meer stres dan mensen zwart te zitten maken zonder dat het 100% aan getoond is !
Plaats reactie