Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

killingspree schreef:ik heb ook tegen gestemd ( forum gaat achter uit ) omdat er te veel geroepen word van HET IS FAKE maar het word niet onder bouwd !
men kan alleen iets leren en behoeden voor in de toekomst als men de rede nader en helder verklaart !

ik zie met name de laatste tijd heel vaak fake fake nep repro staan maar er word niet gezegt waarom iets repro is en waar aan je het kunt zien !

erg erg erg jammer !
Inderdaad, ben ik het mee eens.

Ik erger me er ook aan. Steeds zeggen dat het Fake is, maar waarom??
Juist door samen erachter te komen voorkomen we miskopen.
Zo'n faker komt er toch wel achter hoe hij zijn product nog beter kan maken.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Waar ik me vaak aan erger is dat sommige personen op een topic gaan reageren,waar iemand iets vraagt over de orginaliteit van een item. En dan met dit soort reactie's komen:

Ziet er goed uit,maar dat moet je niet aan mij vragen,kun je beter wachten tot de kenners reageren.

Ik bedoel,reageer dan niet,of reageer alleen als je er iets van afweet.
Ik heb geen verstand van duitse zaken,dus ga ik ook niet bij een duits item posten van 'Ziet er niet goed uit,maar kun je beter vragen aan een kenner'.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Maar ff voor Wproject. Kan een replica dan niet mooi zijn of mag er dan niet gezegt worden het mooi is?
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

killingspree schreef:ik heb ook tegen gestemd ( forum gaat achter uit ) omdat er te veel geroepen word van HET IS FAKE maar het word niet onder bouwd !
men kan alleen iets leren en behoeden voor in de toekomst als men de rede nader en helder verklaart !

ik zie met name de laatste tijd heel vaak fake fake nep repro staan maar er word niet gezegt waarom iets repro is en waar aan je het kunt zien !

erg erg erg jammer !
Neen. Dat wordt ook nergens anders expliciet gedaan En hoeft ook niet. Na een paar jaar ervaring ga je die TYPES kopie ook zonder probleem herkennen.
Het gaat hem over herkennen van types EK I, EK II, Schirmmützen, Totenkopfe, Bandenkampfabz, jassen.... en dat vergt wat ervaring...
Hoe kun je nu het feit: "Dit EK I wordt door de algemene verzamelwereld als kopie aanzien" onderbouwen??? Een goed verzamelaar moet streng zijn bij het aanschaffen van stukken... Waarom? Wel, als je het niet doet, dan snijd je af en toe wel eens in je vingers...

Trouwens door een beetje te zoeken op andere forums en google te gebruiken kun je zelf ook al veel te weten komen... Als men nog meer expliciet in de verf (en in het Nederlands) gaat zetten waarom het juist een kopie is, zal men het sommige oneerlijke mensen te gemakkelijk maken. Door het posten van een item VOOR de aankoop zullen veel problemen vermeden worden... Het topic "toon je nieuwste item" leidt eigenlijk naar het omgekeerde... 't Beste is: het topic afschaffen...

Alle discussies groeien uit het ongeloof van de (gedupeerde) koper en zijn misnoegdheid bedrogen te zijn... Juist daarom probeert de gedupeerde koper alsnog gelijk te krijgen en te horen krijgen dat hij een origineel item heeft gekocht... En DAT leidt tot discussies....

Gerd
Laatst gewijzigd door willysproject op 31 aug 2005, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

pionier schreef:Maar ff voor Wproject. Kan een replica dan niet mooi zijn of mag er dan niet gezegt worden het mooi is?
ik denk dat je hier ook doelt op mijn helm of niet !
ik heb in dat topic misschien wel 5 of 6 keer aan gegeven waarom ik voor een kopie heb gekozen ! er word maar over door gezeurd en gezanikt over wel of geen kopie nemen !
niet iedereen klopt effe 3000 euro uit de zak ! en ook al spaar ik dat bij elkaar, kan het nog niet over mijn hart verkrijgen ( laat staan dat mijn moeder ziet / lees op mijn bank afschriften dat ik een helm heb gekocht van 3000 euro ! die maakt me kapot man :D

ik denk dat zoiets toch wel duidelijk is ! waarom moet er dan over door gezeikt blijven post na post na post !

dat maakt een forum ZEER onaantrekkelijk
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ja, waarschijnlijk is dat het doorslaggevende topic geweest. Maarja, ondanks dat het ene kopie was vind ik het toch mooi en je had me al van te voren verteld dat het ene kopie was dus...
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Martijn schreef:Ik wilde eigenlijk niemand aanvallen of vertellen dat het zijn fout is. Het is alleen een gegeven dat mensen hun eigen inbreng en hun invloed op anderen onderschatten. Je kunnen verplaatsen in anderen is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld eens na waarom dat de ander zou kunnen denken dat iets van jou "namaak" is. Misschien kom je er dan makkelijker uit en ontaart zo'n topic niet in een welles/ nietes discussie.

Verder heeft Proos het al samengevat wat er eigenlijk mee wordt bedoeld. Misschien had ik het ook zo uitgebreid moeten typen, dan was het duidelijker overgekomen.


Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....

Er is echt een tijd geweest dat ik echt graag op het forum kwam!
Dat ik echt elke minuut vernieuwde om te kijken of er geen nieuwe post ofzo was
Nu is het echt niet meer leuk
Sorry Simon dat ik nu even twee keer een quote van jou gebruik om het duidelijk te maken. Dit zijn twee berichten die Proos bedoeld met het berichten die geen bijdrage leveren aan het forum. Kijk, we weten nu hoe Simon zich voelt hier, maar wat nou precies stoort geen idee...

Je kan ook wel de hele dag op het forum zitten en steeds refreshen om te zien of er berichten bij komen, maar mij lijkt dat het slowchatten juist in de hand te werken.

Voorlopig denk ik wel dat we eruit komen. Als de persoonlijke twisten een beetje verminderen en uitgepraat zijn, kunnen we weer verder.
Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....
zegt toch genoeg? inderdaad het helmen topic, overal word wel verder gezeverd over de helm enzo... wat het nou is weet ik niet echt direkt zo te verwoorden, maar er word zo gezeikt op elkaar van echt pagina's lang....
Laatst gewijzigd door Simon op 31 aug 2005, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

killingspree schreef:
pionier schreef:Maar ff voor Wproject. Kan een replica dan niet mooi zijn of mag er dan niet gezegt worden het mooi is?
ik denk dat je hier ook doelt op mijn helm of niet !
ik heb in dat topic misschien wel 5 of 6 keer aan gegeven waarom ik voor een kopie heb gekozen ! er word maar over door gezeurd en gezanikt over wel of geen kopie nemen !
niet iedereen klopt effe 3000 euro uit de zak ! en ook al spaar ik dat bij elkaar, kan het nog niet over mijn hart verkrijgen ( laat staan dat mijn moeder ziet / lees op mijn bank afschriften dat ik een helm heb gekocht van 3000 euro ! die maakt me kapot man :D

ik denk dat zoiets toch wel duidelijk is ! waarom moet er dan over door gezeikt blijven post na post na post !

dat maakt een forum ZEER onaantrekkelijk
Ik vind een Waffen-SS tarnjacke het einde... Ze kosten tegenwoordig om en bij de 5000 tot pakweg 8000 euro. Ik koop er gene om 2 redenen:

1. Zoveel geld heb ik niet over voor 1 stuk...
2. Binnen 10 jaar zullen ze waarschijnlijk het dubbel kosten... Aan wie ga je dat nog kunnen verkopen?? M.a.w. wie gaat zo veel geld geven aan iets wat tegen dan NOG beter zal worden gekopieerd...???

Alhoewel ik de kopies mooi vind; een kopie koop ik niet... Ik vind een vitrinekast met losse hoofddeksels, kentekens en koppelsloten een veel knappere verzamelprestatie dan een manequinpop waar een kopie tarnjacke en een kopie helm op staat...

Mijn mening natuurlijk....

Gerd
Laatst gewijzigd door willysproject op 31 aug 2005, 20:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Simon schreef:
Martijn schreef:Ik wilde eigenlijk niemand aanvallen of vertellen dat het zijn fout is. Het is alleen een gegeven dat mensen hun eigen inbreng en hun invloed op anderen onderschatten. Je kunnen verplaatsen in anderen is heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld eens na waarom dat de ander zou kunnen denken dat iets van jou "namaak" is. Misschien kom je er dan makkelijker uit en ontaart zo'n topic niet in een welles/ nietes discussie.

Verder heeft Proos het al samengevat wat er eigenlijk mee wordt bedoeld. Misschien had ik het ook zo uitgebreid moeten typen, dan was het duidelijker overgekomen.


Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....

Er is echt een tijd geweest dat ik echt graag op het forum kwam!
Dat ik echt elke minuut vernieuwde om te kijken of er geen nieuwe post ofzo was
Nu is het echt niet meer leuk
Sorry Simon dat ik nu even twee keer een quote van jou gebruik om het duidelijk te maken. Dit zijn twee berichten die Proos bedoeld met het berichten die geen bijdrage leveren aan het forum. Kijk, we weten nu hoe Simon zich voelt hier, maar wat nou precies stoort geen idee...

Je kan ook wel de hele dag op het forum zitten en steeds refreshen om te zien of er berichten bij komen, maar mij lijkt dat het slowchatten juist in de hand te werken.

Voorlopig denk ik wel dat we eruit komen. Als de persoonlijke twisten een beetje verminderen en uitgepraat zijn, kunnen we weer verder.
Inderdaad, het gediscusieer het gezeik langs alle kanten....
zegt toch genoeg? inderdaad het helmen topic, overal word wel verder gezeverd over de helm enzo... wat het nou is weet ik niet echt direkt zo te verwoorden, maar er word zo gekankerd van echt pagina's lang....
Even kappen met het woord kanker, simon, aub.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

sorry relichunter, echt niet zo bedoeld, ik vond niet snel een ander woord...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Alhoewel ik ze mooi vind, een kopie koop ik niet... Ik vind een vitrine kast met losse hoofddeksels, kentekens en koppelsloten een veel knappere verzamelprestatie dan een manequinpop waar een kopie tarnjacke en een kopie helm op staat...
dat wou ik dus maar net effe zeggen ! dit is JOUW mening. die respecteer ik. ik denk dat jij dan misschien ook het respect moet tonen om verzamelingen en financien van ander in het midden te laten !
het is anders op het moment dat iemand iets plaats van kijk eens wat ik een mooie orginele helm gekocht heb en die blijkt van alle kanten niet te kloppen !

ik denk dat ik nu duidelijk genoeg heb gezegt waar ik mij aan stoor !

ik hoop dat dit niet erger word want ik vind dit een fijn forum !
is dit echter wel het geval dan ben ik toch bang dat ik op stap ! ( mijn mening )

:D

niels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

killingspree schreef:
Alhoewel ik ze mooi vind, een kopie koop ik niet... Ik vind een vitrine kast met losse hoofddeksels, kentekens en koppelsloten een veel knappere verzamelprestatie dan een manequinpop waar een kopie tarnjacke en een kopie helm op staat...
dat wou ik dus maar net effe zeggen ! dit is JOUW mening. die respecteer ik. ik denk dat jij dan misschien ook het respect moet tonen om verzamelingen en financien van ander in het midden te laten !
het is anders op het moment dat iemand iets plaats van kijk eens wat ik een mooie orginele helm gekocht heb en die blijkt van alle kanten niet te kloppen !

ik denk dat ik nu duidelijk genoeg heb gezegt waar ik mij aan stoor !

ik hoop dat dit niet erger word want ik vind dit een fijn forum !
is dit echter wel het geval dan ben ik toch bang dat ik op stap ! ( mijn mening )


:D

niels
zelfde gedachten...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

killingspree schreef:
Alhoewel ik ze mooi vind, een kopie koop ik niet... Ik vind een vitrine kast met losse hoofddeksels, kentekens en koppelsloten een veel knappere verzamelprestatie dan een manequinpop waar een kopie tarnjacke en een kopie helm op staat...
dat wou ik dus maar net effe zeggen ! dit is JOUW mening. die respecteer ik. ik denk dat jij dan misschien ook het respect moet tonen om verzamelingen en financien van ander in het midden te laten !
het is anders op het moment dat iemand iets plaats van kijk eens wat ik een mooie orginele helm gekocht heb en die blijkt van alle kanten niet te kloppen !

ik denk dat ik nu duidelijk genoeg heb gezegt waar ik mij aan stoor !

ik hoop dat dit niet erger word want ik vind dit een fijn forum !
is dit echter wel het geval dan ben ik toch bang dat ik op stap ! ( mijn mening )

:D

niels
Ik had het in mijn vorige posts niet specifiek op jou... Totaal niet. Van mij mag je gerust zo'n helm kopen. Als je ze maar niet aan mij probeert te verkopen...

Ik heb het op posts in de aard van:

"kijk eens naar mijn origineel Bandenkampfabzeichen! Ik heb ze deze morgen voor een prijsje op de beurs kunnen kopen. De verkoper heeft mij de garantie gegeven dat ze origineel is, want ze komt nog van zijn grootvader...."


Da's niet hetzelfde

Gerd
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

RelicHunter44 schreef:Even kappen met het woord kanker, simon, aub.
Wat als we gewoon kappen met dit topic? Iedereen heeft zijn mening gegeven dadelijk loopt het uit de hand en daardoor kan het forum alleen maar berg afwaarts gaan, dan bedoel ik dat er leden weggaan die kennis van zaken hebben zoals eerder is gebeurd, toen was het allemaal jammer dit jammer dat maar er werd niet gekeken waarom er weggingen dus ook niks aan verbeterd in mijn mening. Iedereen heeft zijn mening, respecteren en het niet persoonlijk zien!
killingspree schreef:ik denk dat ik nu duidelijk genoeg heb gezegt waar ik mij aan stoor !

ik hoop dat dit niet erger word want ik vind dit een fijn forum !
is dit echter wel het geval dan ben ik toch bang dat ik op stap ! ( mijn mening )
Ja je bent zeker duidelijk genoeg geweest, iedereen hier trouwens, en ik kan het grote deel ook begrijpen!

Dus we hebben in dit topic gelezen waar iedereen zich aan ergert, nu nog hoe gaan we het oplossen? Beginnen met iedereen respecteren, vriendelijk blijven, enz... (gewoon in het algemeen kijken) Ook gewoon ieder zijn mening en verzamelgebied/interesses respecteren en aanpassen aan andere!!

Ik stel voor dat we dit topic dichtgooien, en gaan leren van elkaar en weer iets van het forum gaan maken i.p.v. alleen maar zeiken en niks ondernemen! Dus 2x na-lezen voordat je wat post, reageren als je wat nuttigs te melden hebt, goed onderbouwde meningen, evt. eerder een pm sturen indien je onraad ruikt, niet reageren op onzin! (actie = reactie), enz... ik geef maar even in het algemeen aan wat we kunnen gaan doen om het forum beter te maken (of om alleen maar het zeuren te voorkomen), daar schieten we veel meer mee op dan zeggen, dit is klote, dat is klote, enz..

Verzamelaars voor Verzamelaars!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Stravers schreef:
RelicHunter44 schreef:Even kappen met het woord kanker, simon, aub.
Wat als we gewoon kappen met dit topic? Iedereen heeft zijn mening gegeven dadelijk loopt het uit de hand en daardoor kan het forum alleen maar berg afwaarts gaan, dan bedoel ik dat er leden weggaan die kennis van zaken hebben zoals eerder is gebeurd, toen was het allemaal jammer dit jammer dat maar er werd niet gekeken waarom er weggingen dus ook niks aan verbeterd in mijn mening. Iedereen heeft zijn mening, respecteren en het niet persoonlijk zien!
killingspree schreef:ik denk dat ik nu duidelijk genoeg heb gezegt waar ik mij aan stoor !

ik hoop dat dit niet erger word want ik vind dit een fijn forum !
is dit echter wel het geval dan ben ik toch bang dat ik op stap ! ( mijn mening )
Ja je bent zeker duidelijk genoeg geweest, iedereen hier trouwens, en ik kan het grote deel ook begrijpen!

Dus we hebben in dit topic gelezen waar iedereen zich aan ergert, nu nog hoe gaan we het oplossen? Beginnen met iedereen respecteren, vriendelijk blijven, enz... (gewoon in het algemeen kijken) Ook gewoon ieder zijn mening en verzamelgebied/interesses respecteren en aanpassen aan andere!!

Ik stel voor dat we dit topic dichtgooien, en gaan leren van elkaar en weer iets van het forum gaan maken i.p.v. alleen maar zeiken en niks ondernemen! Dus 2x na-lezen voordat je wat post, reageren als je wat nuttigs te melden hebt, goed onderbouwde meningen, evt. eerder een pm sturen indien je onraad ruikt, niet reageren op onzin! (actie = reactie), enz... ik geef maar even in het algemeen aan wat we kunnen gaan doen om het forum beter te maken (of om alleen maar het zeuren te voorkomen), daar schieten we veel meer mee op dan zeggen, dit is klote, dat is klote, enz..

Verzamelaars voor Verzamelaars!
Jep, lijkt mij ook beter, maar het is goed om deze ''ergenis'' eenmalig kenbaar te maken. Dat dit in het vervolg misschien minder wordt of zelfs voorkomen wordt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie