vragen!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Bedankt!! iedereen en as er mensen zijn die anoniem qua naam is ook goed was ik vergeten bij te zetten!
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Naam: Hek, L

Leeftijd: 13




Hoe lang bent u al bezig met het verzamelen van objecten uit de 2de Wereld Oorlog?
Vanaf m'n 9e volgens mij. reken maar uit, 3 jaar ondertussen al. maar echt 'groter' militaria zoals patches en uniformstukken mss pas een jaar.

Op welke leeftijd bent U begonnen met het verzamelen van deze objecten? Zie vorige vraag


Wat is Uw gemiddelde uitgave per maand aan objecten van de 2de Wereld Oorlog? (schatting)
Ik zou het niet weten. Ik koop niet zo vaak wat maar ik denk mss 5 euro.

Op welke manier komt u aan Uw objecten?
-via andere verzamelaars? Ja
-via beurzen? Nee
-via internet? Nee


Wat is Uw richtdoel in het verzamelen van objecten van de 2de Wereld Oorlog?
-Duitse militaria
-Amerikaanse Militaria
-Britse Militaria
-Overig militaria
Voornamelijk Brits maar kleine dingen zoals foto's, insignia en koopjes van andere partijen laat ik niet liggen als het goedkoop is.


Hoeveel uur bent u bezig met het verzamelen/onderhouden van objecten uit de 2de Wereld Oorlog per week? een uur of 4 denk ik
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Re: vragen!

Bericht door Ernst-H »

Guido schreef:ik ben opzoek naar een aantal verzamelaars ie voor mij wat vraagjes willen invullen over wat info voor een werkstuk op school!
Guido,...vraagje (ben gewoon nieuwsgierig)

Wat is het onderwerp van je werkstuk.................of eigenlijk meer........wat is het doel. Wat wil je te weten komen....of wat wil je beschrijven?
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ik moet voor 2 vakken een werkstuk maken 1 voor geschiedenis en die gaat over mijn oudoom (BS soldaat ect) en familie en voor wiskunde moet ik er ook 1 maken en wou toch wo2 er bij betrekken dus moest ik iets verzinnen met getallen en een enquete kunnen houden met cijfers als uitkomst dus daarom deze vragen byv de leeftijd en de vragen met meerkeuze die ik dan goed kan omzetten in grafieken en tabellen dat is het hele idee er achter
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ok.....je maakt dus een werkstuk voor Statistiek (of meer gebruik makend van statistiek)

Weet je al wat je onderzoeksvraag dan is?

Wil je een verband aantonen tussen leeftijd en uitgaven per maand (is er niet) Wil je een verband aantonen tussen inkomen en uitgaven (dan missen er wat vragen)

Wil je een verband aantonen tussen het type militaria en de uitgaven per maand? of tussen type militaria (land) en de gemiddelde kosten per item (is er wel degelijk)

Of misschien een verband tussen waar iemand de spullen koopt en de uitgaven per maand?

Niet om lullig te doen hoor..........wees niet bang :lol: :P :wink:
Maar het is handig om van te voren een goed omlijnd plan te hebben over wat je wil weten............EN........hoe je die gegevens gaat verwerken.

Des te beter je dat doet.............des te hoger je cijfer ! (trefwoorden: correlatie, Significantie..........etc)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou gaat er om om er toch enig sinds een verband is met leeftijd en uitgave en aantal uren er mee bezig bent ect! maar verder is alles al geregeld qua uitwerken in grafieken ect dus dat komt goed wees niet bang!! is al goed uitgewerkt gezien de opdracht!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Om goed te kunnen inschatten of iemand veel uitgeeft had je eigenlijk ook het salaris moeten weten, immers,

een 18 jarige kan 270 euro stuffi krijgen en 200 besteden, terwijl een 40 jarige 2300 euro kan verdienen maar maar 100 kan uitgeven!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja maar ik denk dat niet veel mensen hun salaris gaan zeggen alleen voor een klein werkstukje toch?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Naam:

-Peter

Leeftijd:

-33

Hoe lang bent u al bezig met het verzamelen van objecten uit de 2de Wereld Oorlog?

-10 jaar serieus, waarvan de laatste 2 jaar intensief.

Op welke leeftijd bent U begonnen met het verzamelen van deze objecten?

-12 jaar, toen ik wat kreeg van mijn oud-oom.

Wat is Uw gemiddelde uitgave per maand aan objecten van de 2de Wereld Oorlog? (schatting)

-Tussen 50 en 300 Euro, ( op dit moment niets, daar mijn studie nogal duur is

Op welke manier komt u aan Uw objecten?

- Via internet, antiekzaken en toeval.


Wat is Uw richtdoel in het verzamelen van objecten van de 2de Wereld Oorlog?

-Nederlands, pre-1940 tot 1988 ( uniformen ), Brits, US, Duits en verder
van alles en nog wat... voornamelijk helmen.

Hoeveel uur bent u bezig met het verzamelen/onderhouden van objecten uit de 2de Wereld Oorlog per week?

-Afhankelijk van de tijd die ik naast mijn werk en studie heb.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

BEDANKT IEDEREEN!!!

wij zijn nu de gegevens aan het verwerken en misschien zien jullie het resultaat nog wel :)


Guido
Plaats reactie