Bodemvondsten identificatie-topic

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Gesloten
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb jij eigelijk foto's van wat je zoal al gevonden heb? Ben wel benieuwd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

RelicHunter44 schreef:Hehehhe, ja dat brillo is super handig, alleen niet alle hulzen poets ik, sommige zijn te slecht of gewoon leuk om in de gevonden staat te bewaren.
Om roest te verwijderen neem ik altijd 1/2 terpentijnolie en 1/2 lijnolie, deze meng ik en smeer ze op het voorwerp, laat ze een dag drogen en de dag erna goed schrobben. Zo wordt de roest verwijderd en is het ineens beschermd tegen verdere roest :)
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ok, bedankt voor de tip! Maar is dat vliegroest, of echt dikke roest?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

AtroX schreef:
RelicHunter44 schreef:Hehehhe, ja dat brillo is super handig, alleen niet alle hulzen poets ik, sommige zijn te slecht of gewoon leuk om in de gevonden staat te bewaren.
Om roest te verwijderen neem ik altijd 1/2 terpentijnolie en 1/2 lijnolie, deze meng ik en smeer ze op het voorwerp, laat ze een dag drogen en de dag erna goed schrobben. Zo wordt de roest verwijderd en is het ineens beschermd tegen verdere roest :)
Dat lijkt wel een wondermiddel..... het proberen waard
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, als het ook voor echte roest werkt en geen vliegroest ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

RelicHunter44 schreef:Heb jij eigelijk foto's van wat je zoal al gevonden heb? Ben wel benieuwd.

ik??
tis niet bijzonder veel...
ma toch wel wat mooie spulletjes :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zoals wat dan?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Onthoud AUB dat dit topic er is voor de identificatie van bodemvondsten, voor collecties en restoratietechnieken open je best een ander topic in dit onderdeel.

Bedankt :)
kleutscher
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2005, 12:12

Bericht door kleutscher »

vandaag ben ik opzoek gegaan met mijn metaal detector en vond op een gegeven moment dit het was te groot om hem nog verder uittegraven maar ben wel benieuwd wat het eigenlijk is.

info over het gebied: ik heb dit gevonden vlakbij vliegveld twente (enschede) daar zijn zogenaamde hoefijzers te vinden waar de vliegtuigen in werden verstopt, gestald.
de hoefijzers zijn niet meer dan zandwallen in de vorm van een hoefijzer,

gok kwa formaat van het ding diameter voorkant a 30 cm en lengte 40 cm maar het lijkt of er nog veel en veel meer aan vastzit je kunt nog wel enkele andere onderdelen zien.

de fotos
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb geen idee.... lijkt me niet echt WO II militair.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
kleutscher
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2005, 12:12

Bericht door kleutscher »

het is iig geval wel iets uit de wo2 het zou ook iets van gereedschap, machine geweest kunnen zijn. op de plek waar ik het heb gevonden ligt geen spul uit andere dato. alles wat ik daar tot nu toe heb gevonden is uit wo2 ding ligt diep in bos dus er komt niet zomaar iemand. ps in dezelfde kuil vond ik ook nog enkele sherven van servies met de adelaar erop.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Zeker verder uitgraven zou ik doen,als het een beetje te doen is natuurlijk. Veel kans ist het WOII of toch zeker er mee te maken, hopelijk hou je ons op de hoogte.Ik ben benieuwd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
kleutscher
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2005, 12:12

Bericht door kleutscher »

hetis zeer moeilijk om het uitegraven het liefst wacht ik op antwoord van wat het kan zijn en dan pas het echt uittegraven omdat de onderdelen erom heen nogal fragiel zijn. plus het zachte boszand dat steeds weer terugvalt.

plus hier mn post op een andere site http://www.militaria-fundforum.de/threa ... r=0&page=2
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Pas op dat het geen vliegtuigbom is, dat kruis lijkt me verdacht veel op zo'n propeller van 'n bom. En aangezien het vlakbij een oud vliegveld ligt..
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Lijkt mij zeer zeker geen vliegtuigbom ;) Die zogenaamde propellor klopt helemaal niet met proporties... en zo'n model heb ik nog nooit gezien. en heb er al wat gezien geloof me ;) En als het een ''bom'' zou zijn, zou de wand ook niet zo dun zijn.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten