Easy Company in Nuenen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

bill guarnere heeft ook een site:


http://www.wildbillguarnere.com was het volgens mij...
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Vind ik spijtig... Die man ruikt geld door Band oF Brothers en de heise errond... :(
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Robin Vercammen schreef:Vind ik spijtig... Die man ruikt geld door Band oF Brothers en de heise errond... :(
Zo hoef je niet te praten over een Veteraan van WO2 .. band of brothers of niet :!: :x
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Idd, vind ik een beetje derespectvol...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ja, vind ik ook.
Tenslotte heeft hij z'n been verloren en kostte het bijna z'n leven hier.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Inderdaad is dat disrespectvol, de man heeft wel gevochten voor de vrijheid van ons land en dat van de wereld.
Ok; dat er nou een film over is gemaakt waar zijn personage een grote rol in speelt binnen zijn unit wil niet zeggen dat hij zelf de publiciteit heeft opgezocht en dat hij er geld aan verdiend, de man verloor een been in Bastogne, en zijn site is trouwens ook een eerbetoon van zijn familie (!) geen zelfgemaakte site om de publiciteit op te zoeken of geld mee te verdienen of zoiets.
Misschien moet je eerst eens wat beter nadenken voordat je hier iets typt op het forum want ík vind het spijtig hoe het met je respect voor veteranen staat...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, dat is inderdaad niet leuk om te zeggen, maar al dat gedoe van die BoB personages/veteranen... kom op zeg, hun hebben de oorlog niet alleen gewonnen (wat vaak zo wordt voorgesteld).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Hij verloor z'n been wel iets buiten Foy in Bois Jacques.
En inderdaad .... je kunt hem niet de hetze rond Easy verwijten, hé.

Dat hij een website heeft, is misschien omdat hij volgende generaties wil waarschuwen tot hoever intolerantie en extremisme kan leiden????

En we weten allemaal dat enkel het 704th TD Battalion de oorlog heeft gewonnen. :wink: :lol:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jeeper704 schreef:Hij verloor z'n been wel iets buiten Foy in Bois Jacques.
En inderdaad .... je kunt hem niet de hetze rond Easy verwijten, hé.

Dat hij een website heeft, is misschien omdat hij volgende generaties wil waarschuwen tot hoever intolerantie en extremisme kan leiden????

En we weten allemaal dat enkel het 704th TD Battalion de oorlog heeft gewonnen. :wink: :lol:
Die eer wil ik eerder toevertrouwen aan de 51ste Highland :) :P Nee, maar elke divisie in active duty heeft natuurlijk meegedragen aan de oorlog, en niet een groepje ''commando's.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zoals de (echte) Winters zegt in Band of Brothers:
Grandpa, were you a hero in the War? Grand pa said no, I served in a company of heroes.
Ik denk dat elke soldaat zou zeggen dat ze het samen hebben geflikt, of je nou airborne, tankcrew, infantrist of weet ik veel wat was.. je had elkaar nodig om die oorlog te winnen...
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Inderdaad Bob :!: I rest my case
Syke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:34

Bericht door Syke »

Robin Vercammen schreef:Vind ik spijtig... Die man ruikt geld door Band oF Brothers en de heise errond... :(
Dat je zoiets kan zeggen... :x
En denk je nu echt dat een veteraan op het idee komt om een website te openen? Het idee van die website komt vooral van zijn zoon Gino Guarnere en de rest van de familie en is op de eerste plaats een eerbetoon aan Bill.
Richard Winters heeft ook zijn eigen website. Ga je me nu ook vertellen dat hij achter het geld zit?
Op hun leeftijd is geld nog wel het laatste waar ze aandenken.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Het is door de mannen - en vrouwen - in de verschillende eenheden die net dat beetje meer deden, dat oorlogen gewonnen worden.
Zonder hen zouden we nog steeds gebukt gaan onder slavernij en terreur.

Het enige dat jammer is dat de media steeds alles zo veel opkloppen.

Iedere soldaat verdient evenveel respect, zowel de 17-jarige Private die niet uit de landingsboot geraakte op D-Day en nu te Saint-Laurent ligt begraven als de overmatig gedecoreerde Majoor die nu nog trots met z'n vlag van z'n land op de - steeds minder wordende - herdenkingen staat.

Spreek niet neerbuigend over de Veteranen ...... wij hebben verdomme genoeg aan hen te danken!
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Verder over het ruiken van geld :wink: : http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=161424
Plaats reactie