marktplaats

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dan neem ik die opmerking terug, maar dan zou ik van jou willen weten hoe ik hem dan moet lezen.

Het blijkt dus dat een aantal leden vinden dat discussieren binnen een marktplaats topic wel mogelijk is en anderen vinden dat irritant en vinden dat daarvoor andere topics gewenst zijn.

Daar deze discussie toch wel leeft onder de groep leden lijkt het mij toch wel een dilemma. Wat ik me afvraag op dit moment is of hier misschien wel over gepraat kan worden of blijft het oude besluit staan wat al genomen is?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je moet 'm lezen dat regels op dit forum er niet zijn om te pesten, maar dingen overzichtelijker te maken, aangezien we met steeds meer gebruikers bij elkaar zitten.

Peter legt twee mogelijkheden voor hoe je 't kunt lezen en dat is ironisch bedoelt.

Ik ben er voor om terug naar de kern te gaan van dit topic. Ik heb een opmerking gegeven over de voordelen van de marktplaats regels, die we al langere tijd op dit forum hebben. Die regels zijn niet uit de lucht komen vallen. Die zijn gebasseerd op ervaringen uit marktplaats toen die regels er nog niet waren. Als jij een betere methodiek hebt dan horen we dat graag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik denk dat er door de maanden, of misschien zelfs wel jaren heen aanpassingen nodig zijn. Het luisteren naar de leden en daar een compromis over sluiten met wat haalbaar is en waar de meeste mensen het mee eens zijn. Maarja, ik vergelijk het maar even met politieke partijen, die moeten ook steeds aanpassen om aantrekkelijk te blijven ;).

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Precies, en daarom is dat topic hier. Maar waar het de laatste pagina's over gaat is uitleg over wat de een heeft gezegd en de ander ervan heeft begrepen. Maar by all means: ik wil gráág terug naar de kern. Alsof ik niet aan het luisteren ben naar leden..... ik heb geluisterd en ik heb gereageerd. Op pagina 2, onderaaan.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Stravers schreef: Word er iets aangeboden waarvan je twijfelt op originaliteit even vragen in het betreffende topic of er over gediscusieerd mag worden, zoja nieuw topic openen in Geallieerd, enz.. zoniet dan gaat er vast wel een belletje rinkelen..
Dus als de verkoper weet dat zijn item fake is, en het als origineel verkoopt, moet men eerst nog vriendelijk VRAGEN of er over mag worden gediscusieerd? Wat een gezever is me dat hier... Het is toch je volste recht als mogelijke koper of gewoonweg forumlid om te discusieren, darvoor zijn we immers naar een forum gekomen!

MvG,
Junior
Laatst gewijzigd door junior op 03 sep 2005, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

junior schreef:Dus als de verkoper weet dat zijn item fake is, en het als origineel verkoopt, moet men eerst nog vriendelijk VRAGEN of er over mag worden gediscussieerd? Wat een gezever is me dat hier... Het is toch je volste rect als mogelijke koper of gewoonweg forumlid om te discussieren, darvoor zijn we immers naar een forum gekomen!

MvG,
Junior
Nope, je opent een nieuw topic in het respectievelijke onderdeel en linkt daar vanuit marktplaats naar toe. Het is wel de bedoeling dat je een pb stuurt aan de topicstarter.

En waarom dat vragen wel interessant is: jij kunt je vergissen in iets, misschien is het handig om eerst iets na te vragen vooraleer iemand in een topic te kijk wordt gezet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

En dienen die topics dan niet om iedereen te laten leren?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

junior schreef:En dienen die topics dan niet om iedereen te laten leren?
Ja, dus daarom worden ze ook toegestaan. Mits in het juiste onderdeel :)

En vragen is netjes.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mag je dan wel een linkje posten i het marktplaats subtopic waar je het artikel te koop aanbiedt dat je een ander topic gestart bent in een ander deel van het forum om bijvoorbeeld over de originaliteit van het te koop aangeboden artikel? Of is dat dan ook weer ongewenst...?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Mag je dan wel een linkje posten i het marktplaats subtopic waar je het artikel te koop aanbiedt dat je een ander topic gestart bent in een ander deel van het forum om bijvoorbeeld over de originaliteit van het te koop aangeboden artikel? Of is dat dan ook weer ongewenst...?
Ja, in het marktplaats topic plaats je een link naar het onderwerp in as-mogendheden/geallieerd, etc.

En omgekeerd in het topic in geallieerd/as-mogendheden/etc. koppel je ook naar het marktplaats topic.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

OK, dan is het voor mij in orde :). Als ik naar mezelf zou kijken zou het meer uit luiheid zijn om direct in het marplaats topic iets the 'shouten' in plaats van de topicstarter een PB te sturen ;)

Aardige discussie trouwens..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het komt er op neer dat al een heel stuk uit deze discussie geschrapt zou kunnen worden, daar er door niemand een forumregel wordt overtreden als zij in het marktplaats-gedeelte discussieren over de prijs van een item. In de regels staat namelijk alleen dat je niet over het item mag discussieren in het marktplaats-gedeelte, kortom discussieren over de prijs van een item mag dus wel. Het is de keuze aan de mod's om deze regel te veranderen zodat discussieren over de prijs ook niet meer in het marktplaats-gedeelte mogelijk is of om de regel onveranderd te laten en daardoor dus het discussieren over de prijs toe te staan.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Er staat ook in de regels dat er een vraagprijs opgegeven moet worden, je mag dan een bod doen, maar dat is toch geen discussie: er behoort tenslotte reeds een vraagprijs gegeven te zijn.

Tenminste, dat is momenteel het geval.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Proos schreef:Er staat ook in de regels dat er een vraagprijs opgegeven moet worden, je mag dan een bod doen, maar dat is toch geen discussie: er behoort tenslotte reeds een vraagprijs gegeven te zijn.

Tenminste, dat is momenteel het geval.
Klopt Proos, maar dat zijn 2 verschillende dingen. In dit geval ging het over het mogen discussieren over de gegeven vraagprijs. Dit is volgens de regels van de marktplaats op dit moment nog toegestaan.
Overigens heb ik weinig zin om hierover door te zagen daar ik toch nog niet eerder de discussie over een vraagprijs ben aangegaan. Als de vraagprijs mij niet bevalt dan doe ik zoals jij hierboven hebt gezegd een tegenbod. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En plaatsen van een tegenbod is ook geen probleem. Het zeggen dat iets belachelijk duur is wel. Men *hoeft* het namelijk niet te kopen, dat mag. Wanneer iets te duur is wordt het gewoon niet verkocht. Wanneer er een discussie moet plaatsvinden over de prijs, dan kan dat beter in een nieuw topic. Het plaatsen van een bod kan gewoon in marktplaats.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie