Post hier foto's van de oorlog in Irak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Die zogenaamde terroristen -Verzetslui - bliezen tijdens WOII wel geen onschuldige vrouwen en kinderen op.
Kijk nu maar naar Irak of de aanslagen ...... steeds gericht op weerloze burgers, tot zelfs hun eigen bevolking moet er aan geloven.
Hoe praten jullie dit goed????

Over het neerschieten van een mens, daar ga ik het om persoonlijke redenen niet hebben, maar voor sommigen is het echt gemakkelijk om de trekker over te halen. En er zelfs een pervers genoegen in te scheppen om iemand op één of andere manier om te leggen (cfr. filmpje van "Allah Akbar" bleirende terrorist ...... die heeft er blijkbaar geen moeite mee om op redelijk korte afstand een mens om te leggen. Of is die soldaat geen mens misschien?).

Persoonlijk vind ik dat het extreem fundamentalisme een even grote dreiging betekent als het vroegere nazisme. Ik heb geen moeite met de verschillende geloofsstrekkingen, maar wel met die extreme groepen errond die het geloof als excuus nemen om blindelings te kunnen moorden en het geloof als reden nemen om oorlogen te voeren tegen de "niet-gelovigen". En wat me nog meer treft is het feit dat er mensen zijn die deze daden nog gaan vergoelijken en het zelfs opnemen voor deze "arme mensen" (lees: terroristen) met excuses zoals "ja, ze (Amerikanen bv) moeten daar maar wegblijven" of dergelijke.

Het zijn groeperingen die uit zijn op 1 ding: terreur zaaien op welke manier dan ook! En het geloof is een handige beweegreden.
Zelfs als bv de VSA uit bv Irak wegtrekken, dan zullen die groeperingen blijven voortdoen met hun misdaden ..... en het zelfs verder buiten de landsgrenzen uitzaaien (wat nu in mindere mate gebeurt daar ze in eigen land moeten opboksen tegen "de vijand").
Hun idee is zoveel mogelijk andere groepen van bevolking onder de Islam te brengen, want dat is nu éénmaal in hun ogen de enige echte manier van "juist leven". Alles wat nietin dat kader past is slecht en moet - op een zo gewelddadige manier mogelijk - uit de weg geruimd worden.

Let wel, hun godsdienst wordt door hen gebruikt als excuus. Ik heb het dus wel degelijk over die groeperingen en niet over de Islam en ook niet over wat er de VSA toe bracht om Irak binnen te vallen. Kijk maar rond op deze planeet en waar extreme groeperingen actief zijn; overal heb je hetzelfde patroon, weliswaar omzwachteld met andere beweegredenen, "schik je naar onze regels, doe je dat niet dan brengen we je wel op een zo gewelddadige manier op andere gedachten".

Het is wel makkelijk om anti-Amerikaans of anti-Westers te liggen doen op dit en andere fora, maar wie heeft er al eens tijd uitgetrokken om die groeperingen onder loep te nemen?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Proos schreef:
Leroy schreef:O? Dat vind jij misschien. Maar bij terroristen ligt het gewoon anders, die kiezen ervoor om te doden, martelaren denken zelfs dat ze daardoor in de "hemel" komen. Dus die vinden dat helemaal niet moeilijk.
Toen de Duitsers tijdens de bezetting in Nederland waren had je verzetsstrijders. Vanuit onze optiek helden, maar de Duitsers zagen hen toen als terroristen. Het is maar van welke kant je het bekijkt.

In mijn beleving worden terroristen gekenmerkt door het element 'terror', ofwel 'tereur'. Het gaat dan niet om de keuze om te doden, dat doen soldaten ook, maar om het zaaien van terreur, hetgeen wezenlijk anders is.

Een tactiek geboren uit onmacht om een vijandig leger op traditionele wijze te verslaan. En inmiddels ook vanuit een diepe haat tegen alles wat Westers is. Een oorlog dat niet alleen nog soldaten omvat, maar ook burgerbevolking in een gebied dat ver van de oorlog verwijderd is.

Geloof speelt een rol als motivatie, maar is niet een kenmerkend verschil tussen soldaat en terrorist: zoals ook de keuze om te doden geen kenmerkend verschil is.

Proos gaat Al Quaida terroristen vergelijken met onze verzetstrijders. Je zou je moeten schamen Proos. Ik vind het schandalig en zeer verwonderlijk waar jij het lef vandaan haalt om die vergelijking te maken.

En hoe praten jullie het goed dat die terroristen onschuldige mensen opblazen?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Je hebt gelijk Jelle ..
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik wil nu niks zeggen maar verzetslui in WO2 hebben ook wel onschuldige mensen gedood, al dan niet gewild...
En ja het is inderdaad langs welke kant je het bekijkt...

Bush zei ook altijd wel iets over God, in the name of god enzoverder...
Die oorlog is gewoon onzinnig, dan heb je inderdaad mensen die daar tegen zijn...
slechts 38% in Amerika is voor de oorlog... de rest (62% procent dus) is tegen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Even terzijde, vanwaar haal je die percentages?

Al eens met de sateliet de Amerikaanse televisie gezien? Ze praten daar constant over Irak en maken honderden promotiefilmpjes, die mensen daar worden gebrainwashed, het zou me verbazen dat de meerderheid anti-war is.

Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Een vriend van me was deze zomer in de VS en was in een bioscoop. Werd er een reclame filmpje van het US Army vertoond. Ieder stond op, hand op de borst. En toen het filmpje afgelopen was, werd er geklapt.

Een reclame filmpje he!!!
Ziek...

Anyway, denk dat 38% voor de oorlog is, 20% tegen en dat de rest van Amerika geen mening heeft, behalve wat er op tv wordt gezegd.

Maar laten we nu weer over gaan tot het onderwerp. Indrukwekkende foto's uit Iraq.

Maar eerst even dit:

Afbeelding

Afbeelding
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tank Destroyer schreef:Een vriend van me was deze zomer in de VS en was in een bioscoop. Werd er een reclame filmpje van het US Army vertoond. Ieder stond op, hand op de borst. En toen het filmpje afgelopen was, werd er geklapt.

Een reclame filmpje he!!!
Ziek...
Waarschijnlijk werd tijdens het filmpje de 'Star Spangled Banner' gespeeld....
Ziek??? Niet echt, overdreven patriottisch misschien???

Iets waar wij Belgen VEEEEL te weinig van hebben.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Inderdaad Johan, neem nu Griekenland even, daar is patriottisme even belangrijk als ademen. Al de kinderen daar leren van thuis uit en van de school uit Griekse liederen, volksdansen, etc.

Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Een schitterend filmpje waarin je B52 bommenwerpers in actie ziet, begeleid door POD's BOOM!

http://www.punchbaby.com/media/gitfakt/ ... l/BOOM.wmv
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jelle H. schreef:Een schitterend filmpje waarin je B52 bommenwerpers in actie ziet, begeleid door POD's BOOM!
Zitten er wel beelden in van Irak? Het is een lang filmpje, dus ik kijk er makkelijk overheen, maar het is voornamelijk opgebouwd uit militaire opnamen van testopstellingen en oefeningen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Nog meer prachtige video's op:

http://www.grouchymedia.com/other_videos.cfm
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Proos schreef:
Zitten er wel beelden in van Irak? Het is een lang filmpje, dus ik kijk er makkelijk overheen, maar het is voornamelijk opgebouwd uit militaire opnamen van testopstellingen en oefeningen.
Er zit inderdaad betrekkelijk weinig materiaal in uit Irak, en volgens mij is het materiaal dat uit Irak komt vooral afkomstig uit de Eerste Golfoorlog. Verder een hoop dubbele opnamen (sommige beelden komen minstens vijf keer terug), beelden uit de Falcklandoorlog en Vietnam doen ook nog mee.

Het is weliswaar spectaculair, maar past eigenlijk niet in dit topic. Ik laat het gewoon staan, maar nu alsjeblieft weer verder met foto's uit het recente Irak-conflict.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Sjoerd schreef:
Proos schreef:
Het is weliswaar spectaculair, maar past eigenlijk niet in dit topic. Ik laat het gewoon staan, maar nu alsjeblieft weer verder met foto's uit het recente Irak-conflict.

Pardon? Het past niet in dit topic?? Ik ben 1 van de weinigen die daadwerkelijke foto's / video's post waarin beelden te zien zijn uit Irak.
Het merendeel post geen foto's en zit alleen maar te discussieren of Amerika goed of slecht is zonder foto's te posten en daar wordt niks van gezegd.

Jullie zouden eens een cursus 'objectiviteit' moeten nemen want ik word kotsmisselijk van dat subjectieve gedoe van enkele mods/admins..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Weet je waar ik nog misselijker van word?

Het "op mekaar schieten spelletje" hier op dit forum!
En de "ik kreeg op m'n donder, dus ga ik nu zorgen dat jij ook op je donder krijgt" mentaliteit hier de laatste tijd.

Ok, ik ben redelijk nieuw hier, maar dit valt me de laatste tijd serieus op.
En ja, ik geef ook commentaar en lol ook wat af, maar ik gooi niet met modder naar anderen noch kleineer ze en public.

Amen! :shock:

Afbeelding
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Oke nu mag het weer verder over de oorlog in Irak gaan...

Uitspraak is bij de staff overgekomen en we vragen via pb om opheldering. We hebben namelijk niet echt het idee dat we zo gemeen zijn...

Geen verdere reacties hierop aub.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Plaats reactie