Mijn M35 helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Mijn M35 helm

Bericht door Tim »

Hierbij enkele foto's van mijn eerste helm, een M35 die op mijn mei 1940 pop komt te zitten :)

Het gaat om een double decal M35 helm waarvan volgens de regels het nationale schildje is verwijderd (nog 2% aanwezig). Later heeft iemand er ook de adelaar proberen afhalen (tijdens de oorlog om niet als schietschijf te dienen, of na de oorlog om te denazificeren, wie zal het zeggen?), maar deze is toch nog voor een 60 à 70 procent aanwezig.
Het binnenwerk (maat 57) en kinriem zijn origineel (of zouden dit toch moeten zijn), het koordje van de binnenhelm is wel vervangen door een schoenveter (kan heel goed oorlogs zijn). De schaal is gemarkeerd "ET64" en "4600".

Voor de mensen die deze helm willen beoordelen, ga gerust je gang, vraag om meer foto's indien nodig, plaats hem op andere fora desnoods, ... ik kan wel tegen een stootje :wink:
(en vooral, ik wil een 100% originele helm!)
Laatst gewijzigd door Tim op 05 sep 2005, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zij- en bovenaanzicht met decal

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zijaanzicht met verwijderd decal

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Close-up van de adelaar

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Binnenwerk

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Stempel "ET64" en bevestiging kinriem

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

En de andere stempel

Afbeelding

Dit was de laatste, vraag maar als iemand er meer nodig heeft :yes:
Laatst gewijzigd door Tim op 05 sep 2005, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Tim,

Ook van af alleen deze foto is te zien dat het om een origineel exemplaar gaat, mooie appeltjes groene pot 8) .
Toon eens een foto van het binnenwerk als dat mogelijk is?.
Collector of uniforms of the enemy
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Zeker een zeer mooi helm Tim! Mijn complimenten! Alleen ene vraagje, hoe kun je nu zien bij zulke helmen bij welke de adelaar vergeeld is of het nu een Heer helm is of een Kriegsmarine helm is?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ook reeds foto's van het binnenwerk, ziet er prima uit Tim, jammer van de plaatjes maar na meer dan 60 jaar kan je natuurlijk niet alles "hebben" :wink: 8) .
Een pronkje voor op een M36 jas, ben benieuwd als je alles compleet hebt.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Bedankt Mooyman, de decals zijn inderdaad niet perfect, maar je kan ook waarschijnlijk wel rekenen hoeveel een M35 double decal kost. Voor die prijs kan ik er al een combat jas en broek bijkopen :wink:

Jurryt; het decal is wel wat vergeeld, maar duidelijk nog niet zo geel als een Kriegsmarine hoor. Het stukje rechtsboven is trouwens nog zo goed als wit, vandaar weinig twijfel mogelijk.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:Zeker een zeer mooi helm Tim! Mijn complimenten! Alleen ene vraagje, hoe kun je nu zien bij zulke helmen bij welke de adelaar vergeeld is of het nu een Heer helm is of een Kriegsmarine helm is?
Kriegsmarine decal is echt "honinggeel" en een verkleurd WH decal is vaak wil of lichtgeel verkleurd.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Klein vraagje van een US militariaverzamelaar: is dat binnenwerk gedateerd? En kan dat een datum binnenin dat binnenwerk?

Dank.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tim schreef:Bedankt Mooyman, de decals zijn inderdaad niet perfect, maar je kan ook waarschijnlijk wel rekenen hoeveel een M35 double decal kost. Voor die prijs kan ik er al een combat jas en broek bijkopen :wink:

Jurryt; het decal is wel wat vergeeld, maar duidelijk nog niet zo geel als een Kriegsmarine hoor. Het stukje rechtsboven is trouwens nog zo goed als wit, vandaar weinig twijfel mogelijk.
Geen dank Tim, maar onderschat de prijs van een jas en mogelijk een broek niet, veel succes met je Duitse mei 1940 pop :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Jeeper704 schreef:Klein vraagje van een US militariaverzamelaar: is dat binnenwerk gedateerd? En kan dat een datum binnenin dat binnenwerk?
Dank.
Jeeper, ik denk dat enkel de kinriem kan gedateerd zijn. Een binnenwerk werd niet gedateerd. Wel kan het zijn dat de echte experts aan de hand van het type binnenwerk er een periode op kunnen plakken.
Plaats reactie