Nieuw magazine heeft naam NSB-blad

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Nieuw magazine heeft naam NSB-blad

Bericht door Nick »


Gepubliceerd op: 1 september 2005

GRONINGEN - Het nieuwe magazine Noorderland van de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC) heeft dezelfde naam als een NSB-blad, dat in de Tweede Wereldoorlog werd uitgegeven. De NDC is niet van plan de naam van het nieuwe blad te wijzigen.

"De ideologie van dat NSB-blaadje en de doelstelling van ons magazine liggen zo ver uit elkaar dat we niet denken dat ze met elkaar geassocieerd worden'', zei een zegsman van NDC die ook onder meer het Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant uitgeeft.

Bron: ANP
Infanterie: Königin aller Waffen!
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Voor mij is het niet erg. We kunnen moeilijk alles toch gaan mijden?
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Inderdaad, beetje onzin.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Buiten dat, de NSB heeft wel een beladen naam maar ik denk dat de NSB in de oorlog buiten het leveren van wat burgemeesters en politieagenten niet fouter was dan andere groepen in de samenleving.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Als iemand nog een originele ,,Noorderland'' uit de oorlogsjaren voor me te koop weet :) - laat het dan maar even weten...

Het tijdschrift/ de organisatie had als doel de 3 noordelijke provincies af te scheiden van Nederland en aan te sluiten bij Duitsland... thats all I know
Plaats reactie