abzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Damn, 2seconden te laat ofzo :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

german collector schreef:weet er nu dan iemand of dat ding origineel is of niet??????? :)
Er is toch geen kat die gelooft dat zo'n slechte fabricatie origineel is..... :cry:

Johan
29th Let's Go!!!!!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

abzeichen

Bericht door german collector »

Als je iets te melden hebt Johan, verklaar je dan wel nader!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ja volgens mij heb ik deze site ook al gezien.
Maar ik kan nou niet zeggen dat er 1 tussen zit die overeenkomt.
Wat denk jij dan Peter is ie wel of niet origineel
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

german collector schreef:Ja volgens mij heb ik deze site ook al gezien.
Maar ik kan nou niet zeggen dat er 1 tussen zit die overeenkomt.
Wat denk jij dan Peter is ie wel of niet origineel
Ik durf er mij niet echt over uit te spreken maar ga met Johan akkoord dat ik er niet de 'scherpte' op zie die je zou verwachten van een dergelijk object.
Meer durf en kan ik er ook niet over zeggen - als dit al een juiste bewering was.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

johan willaert schreef:Er is toch geen kat die gelooft dat zo'n slechte fabricatie origineel is..... :cry:
Waar zie je dat aan?
Zijn er punten waar je extra op let?
Kleuren?
Randjes?
Afwerking?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Als je op de sites kijkt waar dit soort items wordt geshowd dan vindt ik er eigenlijk niet zoveel verschil in zitten, kijk bijv.maar eens naar een infanterie sturm abzeichen, hier staat de makersstempel ook niet altijd even mooi in, dus ik vraag mij dan af wat men dan bedoeld met scherpte???
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Naar mijn mening: nee. Het abzeichen is te grof, in de breedste zin van het woord. De speld/scharnier combo kloppen niet, de pennetjes waarmee de adelaar bevestigd is zijn te groot en te grof en het ding ziet eruit of ie van gietijzer is.
Als je even op http://www.wehrmacht-awards.com gaat rondneuzen, kom je voldoende vergelijkingsmateriaal tegen (zie Peters link)
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

German collector, ik hoop dat je dit vlug leest, anders delete één van de oversten mijn post weer. De airgunner is een gekende kopie, vergelijk hem zelf eens met een andere ZINKEN "JMME" en je zal het verschil zelf ondekken. Je kan dit echter niet met één of ander buntmetaal abzeichen vergelijken op werhmacht-awards :wink:
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik heb inmiddels zelf ook links en rechts rondgekeken en ben i.d.d zelf ook tot de conclusie gekomen, dat het een replica is.
In ieder geval bedankt voor de info allemaal
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

german collector schreef:Ik heb inmiddels zelf ook links en rechts rondgekeken en ben i.d.d zelf ook tot de conclusie gekomen, dat het een replica is.
In ieder geval bedankt voor de info allemaal
Goed dat je hetzelf ondekt hebt! :)
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ja dat is wel beter he.
In ieder geval een stukje beter dan je een oor aan te laten naaien door iemand die verteld dat ie het van zijn opa heeft gekregen( bij zulke verhalen gaat bij mij al het haar recht overeind staan) :lol:
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Jaap van der Laan schreef:Naar mijn mening: nee. Het abzeichen is te grof, in de breedste zin van het woord. De speld/scharnier combo kloppen niet, de pennetjes waarmee de adelaar bevestigd is zijn te groot en te grof en het ding ziet eruit of ie van gietijzer is.
Als je even op http://www.wehrmacht-awards.com gaat rondneuzen, kom je voldoende vergelijkingsmateriaal tegen (zie Peters link)
Giel schreef:German collector, ik hoop dat je dit vlug leest, anders delete één van de oversten mijn post weer. De airgunner is een gekende kopie, vergelijk hem zelf eens met een andere ZINKEN "JMME" en je zal het verschil zelf ondekken. Je kan dit echter niet met één of ander buntmetaal abzeichen vergelijken op werhmacht-awards :wink:
Dit zijn reacties waar een topicstarter pas echt iets aan heeft :)
Bedankt dat jullie hebben laten zien dat het ook nog steeds op deze manier kan :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie