is dit een origineel ek1?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

is dit een origineel ek1?

Bericht door Reca »

Hallo,
ik vroeg me af of het hier om een origineel ek1 gaat.
Trouwens er is geen makersmerkje
mvg
Rémy

http://groups.msn.com/2194l5vc7uv8aga0a ... ?Page=Last


Verplaatst naar As-mogendheden, gezien het hier gaat om een Duits object.
----
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Tja de foto's zijn te onduidelijk om er een goed oordeel erover te geven, wat ik ervan vind;

De pin vind ik er redelijk verdacht uitzien en ook de Catch, maar zonder betere foto's is het moeilijk te zeggen, Giel kan je dat beter vertellen :lol:
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

oei,dat klinkt niet optimistisch..
zeg niet dat ik dat geld vergooid heb aan een kopie :x
met verontruste groet
Rémy
----
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Mij hoor je niet zeggen dat het een kopie is, als dat even duidelijk is!!

Wil je meer zekerheid zul je toch wat betere foto's/scans moeten maken, anders is het volgens mij redelijk lastig zeggen, ik zei alleen wat me opviel (dat is een lange en vooral smalle pin en een lage -evt opnieuw geplaatste/gerepareerde- Catch, maar dit is moeilijk te zien op de foto's) maar kan het ook fout hebben, Giel weet daar genoeg van dus aan hem kun je het wel even vragen.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Kijk of er een spleet zit tussen het kruis en de zilvere rand erop.
Zit er een spleet tussen = Origineel
Zit er geen spleet tussen = Repro

Heb ik tenminste gehoord... :)

Maargoed, dan de pin nog...

Julian
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

@Daan, jij mag echt wel je gedacht zeggen hoor :P

@Rémy, geen onderbouwing nodig, het kruis is kopie. Je moet je kruis echt proberen eerder tonen voorwanneer te kopen denk ik :(

@Julian, jij praat nonsens, normaal werd een originele "spleet" zo goed mogelijk gecovered, bij ee kruis van de maker Juncker is het perfect moeglijk dat je bijna niets ziet. Daarin tegen bestaan er ook zeldzame varianten van het ek1 die uit 1 stuk gemaakt zijn.

@Admin of mod, delete deze post niet omdat hij niet genoeg onderbouwd is.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

.

Bericht door Reca »

@Giel
Het probleem is dat het me niet lukt om met mijn vaders digitale cam goede/duidelijke foto's te maken (het is ook een slechte kwaliteit camera)
en ten tweede lijkt die man me niet het type om dingen te verkopen met een geld-terug garantie ofzo. En ten derde aangezien die man in Maastricht zijn kraam heeft staan en ook alleen op de zaterdag kost het me elke keer dat ik ernaartoe ga minstens 5 euro om daar te komen.
Trouwens ik heb nu de Niemann catalogus maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van :( . En ten vierde heb ik ook niemand in mijn buurt die zodanig veel van dit soort dingen afweet dat hij als een soort gids zou kunnen fungeren of uberhaupt met me mee naar Maastricht zou willen gaan :x c :(
mvg
Rémy

ps als jij een oplossing weet,meld het me dan gerust
----
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Misschien een goede raad, probeer enkel kontakten te leggen in de buurt en bezoek samen enkele militariabeurzen, daar kun je weer andere ontmoeten en iets van op steken.

En niet vergeten het is nooit verstandig om op de boodschapper te schieten :wink:

Vriendelijke groeten,

PS: en Rome is ook niet op één dag gebouwd :wink:
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

@Giel

Oh ja, dan had die gast die het tegen me zei het dus fout :wink:

Maar bij mijn EK2 zit er wel een spleet tussen, maar dat is dan ook Wo1, zit daar veel verschil tussen...? :?

Gr. Julian
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Julian schreef:@Giel

Oh ja, dan had die gast die het tegen me zei het dus fout :wink:

Maar bij mijn EK2 zit er wel een spleet tussen, maar dat is dan ook Wo1, zit daar veel verschil tussen...? :?

Gr. Julian
In theorie moet die gleuf er altijd zitten daar heeft die gast wel gelijk in, ook bij de ek1's van wo1. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen op.
Plaats reactie