Ben je het eens met het sluiten van 'Je Nieuwe aankopen'?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Ben je het eens met het sluiten van de Nieuwe aankoop topics?

Ja, hier ben ik het volledig mee eens.
16
22%
Nee, hier ben ik het totaal niet mee eens.
43
58%
Dit maakt me helemaal niks uit.
15
20%
 
Totaal aantal stemmen: 74

Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Oké, en dat van u was ni kinderachtig?????
Ik wou al zeggen ja
Wederom bedankt voor deze nuttige bijdrage over het onderwerp van dit topic.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Mag ik mn bescheiden mening plaatsen?
Ik ben van mening dat het algehele forum achteruit gaat, door onverdraagzaamheid en afgunst.
Los van het sluiten van het gewraakte topic!

Waar ik me vooral aan erger zijn de opmerkingen die terecht en onterecht worden geplaatst, met name over nieuw gekocht aanwinsten.
Ook al zijn ze nep, fake, repro or whatever en heeft de betreffende persoon gelijk, de reactie kan op een normale manier gezegt worden en niet door iemand voor zn hoofd te stoten. Door lompe onbeschaamde reacties krijgt men vaak de bal terug met de gevolgen vandien.

Er zijn bepaalde personen die zich hier schijnbaar niets van aantrekken, mijn mening is deze "te sluiten" ipv het betreffende topic.

Jeroen
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

follow the leader !

helemaal mee eens !
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Ook ik ben het NIET eens met het sluiten van het nieuwste aanwinsten-topic en wel om de volgende redenen:

- ik ga mee met een aantal leden die vragen plaatsen bij het van ieder nieuw item een apart topic te maken, omdat een moderator-reden voor het sluiten van het topic is, dat het onoverzichtelijk word. In mijn ogen dus een onoverzichtelijk forum ipv een onoverzichtelijk topic. Als een nieuwe aanwinst leidt tot een discussie, is het toch mogelijk (moderators!) om deze posts te verplaatsen uit dit topic?

- Ik ga ook mee met de uitspraken gedaan over autoritair optreden van moderators. Een forum wordt in mijn ogen, gemaakt door de leden (correct me if I'm wrong....). Moderators dienen volgens mij, ervoor te zorgen dat er geen stuitende zaken plaats vinden op het forum. Maar leden dienen dan wel inspraak te hebben en zeker bij een beslissing bij een zo populair topic! Vind (nog steeds) dat om de minste of geringste reden een post verwijderd cq ge-edit wordt, hetgeen ik kinderachtig politie-agentje spelen vind. Het zonder voorafgaand bericht aan de leden sluiten van een topic, vindt ik dictatoriaal gedrag....

- Ik ga in zoverre mee met moderators dat het gesloten topic enigszins onoverzichtelijk werd door onzinnige posts van diverse leden. Maar in mijn ogen kan je dan beter de betreffende leden benaderen om zo het probleem op te lossen. (hiervoor zijn al een aantal topics geopend, dus de inventarisatie van problemen is er reeds! Is dit dan een gevolg van de uitkomst van een topic???)

Groeten
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Daniel schreef: Maar in mijn ogen kan je dan beter de betreffende leden benaderen om zo het probleem op te lossen.
Hier wil ik wel even op reageren.

De afgelopen paar weken is er vanuit de Staff zeer veel, middels PB, gecorrespondeert met leden omtrent hun gedrag. Ook wij hoopten in eerste instantie dat we met het gericht aanspreken van leden op bepaald vertoond gedrag een verandering teweeg konden brengen.
Toch hebben wij gisteren op een Moderators-vergadering moeten vaststellen dat dit optreden niet het gewenste resultaat had. En dan moet je toch nadenken wat je verder wilt: zo doormodderen of (ingrijpende) keuze's maken. Wij hebben voor het laatste gekozen.

Nogmaals voor de duidelijkheid:
Het is nog maar een proef. Als het niet werkt draaien we het weer terug. Maar we moeten deze wijziging wel de kans geven om zich te ontwikkelen. Vandaar dat wij de proef enkele weken aankijken, alvorens een definitief besluit te nemen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

Sjoerd schreef:Nogmaals voor de duidelijkheid:
Het is nog maar een proef. Als het niet werkt draaien we het weer terug. Maar we moeten deze wijziging wel de kans geven om zich te ontwikkelen. Vandaar dat wij de proef enkele weken aankijken, alvorens een definitief besluit te nemen.
Dat klinkt toch al iets anders als het geschrevene in het gesloten topic:

"Uit overleg met alle andere moderators en administrators is de conclusie gekomen dat de centrale "Nieuwste Aankopen" topics gesloten worden."
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

het gaat zich hier ook om de manier van benaderen !
ik kreeg voor een tijdje terug een bericht je van yvonne dat ik beter op mijn hoofdletters en andere d's en t's moest letten !

lekker hard omdat te gaan zitte roepen tegen iemand met dyslectie !
das het zelfde om tegen een kreupel paard te gaan zitte schelden dat hij door moet lopen !
toen was ik pissig !
en wat ik nog het ergste vond.
ik heb NOOIT een reactie terug gekregen !
zeer laag !
extreem laag zelfs !
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Yvonne heeft wel degelijk een reactie terug gestuurd. Want het antwoord staat achter de schermen. Daarnaast kan niemand ruiken dat je dyslectie hebt. Aan een paard kun je wel zien dat het kreupel loopt.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Even een correctie; over d's en t's heb ik niks gezegd. Wel heb ik je inderdaad gevraagd of je wilt proberen meer hoofdletters en punten te gebruiken. Waarna ik door jou ben uitgescholden. Ik heb wel degelijk gereageerd en vond zelfs dat ik dat nog best aardig heb gedaan ook.

Daarnaast weet ik prima wat dyslectie is, heb ik zelf namelijk ook. Dyslectie hangt echter niet samen met het gebruik van hoofdletters.

Ik zal je reactie laten staan, anders ben ik een deletende 'weet-ik-wat-allemaal', maar ik vind het wel erg jammer dat ik niet persoonlijk een berichtje heb gekregen.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hoi yvonne !

het is je vergeven :D
maar ik heb geen reactie terug gehad dus kon ik ook niet reageren !
ik heb net via roel de reactie gehad
sorry dus

gr van niels
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik hoor een aantal leden dat zich niet kan vinden het sluiten van het nieuwe-aankoop-topic, omdat er anders een stortvloed aan topics komt en je door de bomen het bos niet meer kan zien.

Hier zie ik een interessante uitdaging voor de leden om dit te voorkomen. Ik zit zelf te denken aan een oplossing door leden aan te moedigen een topic te maken met als titel 'nieuwe aankopen van ...', waarin een lid al zijn nieuwe aankopen plaats en dat door toevoeging van een nieuw bericht weer bovenaan de lijst komt te staan. Ook zou een topic als 'nieuwe aankopen van Duitse kledij' een topic kunnen zijn waarin men zijn Duitse aankopen kan plaatsen. Als de opstandige leden zeer gedurfd zijn kan iemand zelfs een topic openen met als titel 'Nieuwe aankopen' waar iedereen zijn nieuwe aankoop in kwijt kan. Het is dan wel geen sticky topic, maar nergens in de forumregels staat dat je een topic niet zo zou mogen noemen.

Doe wat creatiefs om je bezwaren en ergernissen te verkleinen en misschien is je idee wel zo goed dat je de mods tot inkeer brengt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ahh jongens en meisje,

Is er niet eens kansje om het nog één keer te proberen? Ik ben ook maar een mens, en ik heb fouten begaan door dingen te doen op dit forum wat verboden was (heb helaas (:P) geen PBtje gehad) maar ik denk dat de boodschap nu wel iets duidelijk overgekomen is dan dat je een paar mensen een PB stuurd waar verder niemand wat van af wist. Ik denk dat jullie ons in het hart geraakt hebben om juist die topics dicht te gooien.

Verdienen wij het...?

779
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

73% van de 45 stemmers zijn het dan ook niet met de beslissing eens tegenover 17% welke het wel eens zijn en het zou me niet verbazen als dit aantal vooral uit mod's bestaat. Het aantal tegenstemmers zal nog wel stijgen vermoed ik. Met de sluiting van deze populaire topic's zijn een heel groot aantal (onschuldige) mensen geraakt die helemaal niks of weinig te maken hebben gehad met de inmiddels algemeen bekende problemen. Maargoed we zullen zoals Okke zegt maar moeten gaan improviseren om ook de mods te overtuigen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

okke schreef:...een topic te maken met als titel 'nieuwe aankopen van ...', waarin een lid al zijn nieuwe aankopen plaats en dat door toevoeging van een nieuw bericht weer bovenaan de lijst komt te staan...
Okke, we hebben meer dan 1600 geregistreerde gebruikers op het forum. Waar zeker 1/4 deel van actief verzamelt, dan krijg je dus 400 "nieuwe aanwinsten van.." topics...
Is er niet eens kansje om het nog één keer te proberen? Ik ben ook maar een mens, en ik heb fouten begaan door dingen te doen op dit forum wat verboden was (heb helaas () geen PBtje gehad) maar ik denk dat de boodschap nu wel iets duidelijk overgekomen is dan dat je een paar mensen een PB stuurd waar verder niemand wat van af wist. Ik denk dat jullie ons in het hart geraakt hebben om juist die topics dicht te gooien.
Dat vindt ik een goed idee! Iedereen is zich (kapot) geschrokken van het feit dat het topic gesloten is, en ik denk dat als je het topic weer open doet, een heleboel mensen anders zullen posten. Waaronder ik..(heb weliswaar geen PB gehad, maargoed)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Postten die 400 mensen voorheen ook hun nieuwe aankopen? Ik weet niet veel van verzamelen, maar de topics waar verzamelingen staan vind ik wel het leukste, omdat daar alles bij elkaar staat. Het is wat overzichtelijker wat dat betreft.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Plaats reactie