Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Hallo mensen.

Of het forum achteruit gaat, JA.

Onderbouwde meningen zijn niet nodig volgens mij. Iemand heeft WEL iets aan een ja of een nee, hij moet zelf maar een beetje gaan kijken dan aan wat het ligt, zo leert hij ZELF iets bij. Er zijn er hier veel die maar zo vlug iets posten en vragen origineel of niet, en andere moeten het maar eens uitleggen. Wat ik nu ook zo beu ben is het feit dat die korte replies meteen gewist worden, zeker als diegene die ze wist er zelf niet van kent (sorry Proos, het is zo)

Wat ik ook zo beu ben is het feit dat (zoals al eerder gezegt) mensen blijven denken dat hun object correct is, terwijl het overduidelijk niet is (Dan moet je ook niet raar beginnen doen er over en ZEKER NIET het topic laten sluiten)

Nieuwste aankoop hoeft voor mij nu ook niet meer, want mijn commentaar word toch maar gewist, ook al was die zelfs onderbouwd, en niet afbrekend bedoelt (in het begin). Dus eigenlijk moet je alleen mooi zeggen als het er op aan komt.

En als er toch zograag gewist gesloten en opgekuist word, waarom word er dan weer een smiley-discussie gehouden op een uiterst belangrijk topic of het forum achteruit gaat?

Giel
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Of het forum achteruit gaat, JA.

Onderbouwde meningen zijn niet nodig volgens mij. Iemand heeft WEL iets aan een ja of een nee, hij moet zelf maar een beetje gaan kijken dan aan wat het ligt, zo leert hij ZELF iets bij. Er zijn er hier veel die maar zo vlug iets posten en vragen origineel of niet, en andere moeten het maar eens uitleggen. Wat ik nu ook zo beu ben is het feit dat die korte replies meteen gewist worden, zeker als diegene die ze wist er zelf niet van kent (sorry Proos, het is zo)
Korte reply's voegen meestal niets toe.En volgens mij heb je zelf ook al eens geklaagd over korte reacties zoals alleen "mooi" of "leuk item". Dat anderen maar moeten uitleggen waarom het echt is als jij beweert dat het nep is snap ik niet. De discussie mag je van mij natuurlijk wel aangaan, als je maar met argumenten komt. Anders is het namelijk geen discussie maar een wel/ niet spel.
Wat ik ook zo beu ben is het feit dat (zoals al eerder gezegt) mensen blijven denken dat hun object correct is, terwijl het overduidelijk niet is (Dan moet je ook niet raar beginnen doen er over en ZEKER NIET het topic laten sluiten)
Dan lijkt het me een kleine moeite om even uit te leggen waarom het fake is...
En als er toch zograag gewist gesloten en opgekuist word, waarom word er dan weer een smiley-discussie gehouden op een uiterst belangrijk topic of het forum achteruit gaat?
Dat is misschien jammer, maar misschien voelde sommige leden dat het tijd was geworden voor een grapje.
Laatst gewijzigd door Martijn op 07 sep 2005, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Stomme gezeur weer.. al die punten zijn al tig keer hier behandeld en telkens wordt het weer aangehaald.

Mods, waarom geven jullie niet een aantal leden tijdelijk de kans om mod te zijn? Of beter gezegd: Geef ieder forumlid de 'rechten' om mod te zijn in hun eigen topic. Zo kunnen ze zelf bepalenv welke post zinvol en welke zinloos is.. Just a thought
Laatst gewijzigd door 779 op 06 sep 2005, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Korte reply's voegen meestal niets toe.En volgens mij heb je zelf ook al eens geklaagd over korte reacties zoals alleen "mooi" of "leuk item". Dat anderen maar moeten uitleggen waarom het echt is als jij beweert dat het nep is snap ik niet. De discussie mag je van mij natuurlijk wel aangaan, als je maar met argumenten komt. Anders is het namelijk geen discussie maar een wel/ niet spel.
Daar zeg je het al "meestal" niets. Anderen moeten niet uitleggen dat het echt is als ze dat niet willen :?

Dan lijkt het me een kleine moeite om even uit te leggen waarom het fake is...
Het lijkt mij een kleine moeite om eens zelf na te kijken en zelf te ondekken. Je kan altijd hulp achteraf vragen. Soms is het antwoord echt zo dom, of staat het al 100 keer op het forum, en toch moet het nog onderbouwd worden.
Dat is misschien jammer, maar misschien voelde sommige leden dat het tijd was geworden voor een grapje
Een grapje moet geplaatst worden bij babbelbox denk ik, want ja als het ergens anders word gepost moet het normaal verwijderd worden.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

779 schreef:Stomme gezeur weer.. al die punten zijn al tig keer hier behandeld en telkens wort het weer aangehaald.

Mods, waarom geven jullie niet een aantal leden tijdelijk de kans om mod te zijn? Of beter gezegd: Geef ieder forumlid de 'rechten' om mod te zijn in hun eigen topic. Zo kunnen ze zelf bepalenv welke post zinvol en welke zinloos is.. Just a thought
779, niet zinloos. Jouw gedacht is inderdaad zeer goed volgens mij!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Geloof niet at het mogelijk is.. heb die gedachte al een keer eerder aangekaart... toen was 99% tegen.. haha
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Giel schreef:Hallo mensen.

Of het forum achteruit gaat, JA.

Onderbouwde meningen zijn niet nodig volgens mij. Iemand heeft WEL iets aan een ja of een nee, hij moet zelf maar een beetje gaan kijken dan aan wat het ligt, zo leert hij ZELF iets bij. Er zijn er hier veel die maar zo vlug iets posten en vragen origineel of niet, en andere moeten het maar eens uitleggen. Wat ik nu ook zo beu ben is het feit dat die korte replies meteen gewist worden, zeker als diegene die ze wist er zelf niet van kent (sorry Proos, het is zo)
Nou,als ik iets niet weet,dan vraag ik het netjes hier op het forum. Daar is het forum toch mede voor bedoeld? Kijk,als je zelf niet de moeite doet OK,maar als je er zelf niet achter kunt komen...
Nieuwste aankoop hoeft voor mij nu ook niet meer, want mijn commentaar word toch maar gewist, ook al was die zelfs onderbouwd, en niet afbrekend bedoelt (in het begin). Dus eigenlijk moet je alleen mooi zeggen als het er op aan komt.)
Dit vind ik wel onzin,ik vind het altijd wel leuk om iemand zijn nieuwe aankopen te zien. Dat topic met nieuwste aankopen ging jaren goed ,dat het nu door enkele personen (Naar mijn mening) moet worden gesloten vind ik onzin.



Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Martijn schreef:
En als er toch zograag gewist gesloten en opgekuist word, waarom word er dan weer een smiley-discussie gehouden op een uiterst belangrijk topic of het forum achteruit gaat?
Dat is misschien jammer, maar misschien voelde sommige leden dat het tijd was geworden voor een grapje.
Inderdaad, daarnaast was het ook nog nuttig daar er enkele van de nieuwe smileys vanaf nu in de lijst met smileys van dit forum zijn opgenomen. :) :wink:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

779 schreef: Mods, waarom geven jullie niet een aantal leden tijdelijk de kans om mod te zijn? Of beter gezegd: Geef ieder forumlid de 'rechten' om mod te zijn in hun eigen topic. Zo kunnen ze zelf bepalenv welke post zinvol en welke zinloos is.. Just a thought
Dit is op diverse grote fora geprobeerd en dit blijkt niet te werken. Topicstarters gaan dan het topic te zeer naar hun hand zetten. Het is gewoon een feit dat veel mensen niet partijdig genoeg kunnen zijn in hun eigen topic.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Ik zit eigenlijk al een paar dagen verbijsterd naar dit hele gebeuren te kijken.
Zet nu eens een paar dingen op een rij.
Welke fora open het hardst:
Hobby's
Het onderdeel babbelbox
-archief
-actueel

Babbelbox en actueel zijn niet echt forum gerelateerd
Archief wel
en Hobby is en was je grootste onderdeel.
Kijk dan naar het groeiende forum en naar de samenstelling van je users,
heel makkelijk te zien, velen hebben keurig hun leeftijd ingevuld.
Je oudere users ben je grotendeels al kwijt door de "discussie"methoden en soms op het randje meningen van diverse users waardoor een goede discussie niet echt meer liep.

Nu loopt het in hobby's helemaal mis, en dat doet het al tijden,
er wordt gewezen op pb,s , regels, van alles en nog wat en je spreekt de user aan om het zelf mede te veranderen.

Pb's, dan haal je JUIST de discussie uit het forum, het wordt nog onbegrijpelijker voor anderen, alleen voor degeen die een pb gestuurd heeft.
Haal de discussie nu eens gewoon hier, voor de schermen, zodat iedereen na kan lezen wat er gezegd is, die pb's zorgen alleen maar voor nog meer geheimzinnigheid, neem je user serieus.

Regels, ja, verander maar, wijs maar, doe maar, maar luister naar je user!!
Je wilt dat de user zelf dingen veranderd en wilt dat ze de mod een pb sturen als er iets mis gaat.
Wel, de berichten blijven staan, het loopthoger en hoger op VOOR er ooit eens een mod is.
Dan helpt zo'n pb niets maar dan ook niets.
Je forum is gegroeid, je aantallen users zijn gegroeid.
Je zult over moeten gaan op actieve moderatie, je kunt niet van je user verwachten dat die het even veranderen.
Zet er meer mods op op dat onderdeel, het is er druk genoeg voor, actief meedoen en meteen de angel eruit halen en ingrijpen, nu loopt en loopt het maar.

Je user moet veranderen? Mooi, jullie ook.
Je hebt een hele jonge usergroep, je hebt niet actieve mods, je hebt pb's, dan lijkt mij de oplossing vrij simpel.
Schaf de pb's af, zet actieve mods in, zorg dat er dagelijks altijd iemand is, en wijs de jongere groep gewoon de weg.


Er worden wederom posts verwijderd, en weer is er een groep boos, daar is meer dan een jaar geleden ook al een hele heisa over geweest en ook toen gingen mensen met verdomde veel kennis weg, je blijft nu eenmaal van de berichten van een ander af.

De boel zal nog behoorlijk onrustig blijven, en je groep users zal steeds jonger worden en steeds meer in Hobby's blijven hangen.
Jammer, de mensen die in de andere onderdelen actief waren trekken verder, er is geen interactie meer, alles wordt een grote babbelbox en als je erg veel pech hebt worden je posts verwijderd en een geliefd onderdeel gesloten.
Ga naar je user luisteren en zet er actieve moderatie op, en los samen dingen op, sta niet boven je user, maar sta ernaast.
Zo kost het je je forum.

Just my 2 cents.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Wij hebben juist altijd weinig gemodereerd en dat bleek tot voorheen altijd de grote kracht van ons forum. Dit kan je inderdaad moeilijk volhouden. Vreemd echter dat mensen ons forum nu juist als autoritair betitelen. Als er een post verwijderd wordt, wordt je namelijk ook keurig op de hoogte gesteld. Je mag jezelf zelfs nog verweren als je wilt.

Waar ik je wel gelijk in wil geven is dat de moderatie meer voor de schermen moet. Dat de user kan zien wat er gebeurd. Dat hebben we dinsdag in de moderatorsvergadering ook besloten, dat is dus een waardevolle tip. Een nadeel hiervan is dat het de discussie waar het eigenlijk om gaat, om zeep kan helpen.
Je oudere users ben je grotendeels al kwijt door de "discussie"methoden en soms op het randje meningen van diverse users waardoor een goede discussie niet echt meer liep.
Dat valt wel mee, degene waar je op doelt zijn voornamelijk oudere Wo1 liefhebbers.

Een forum loop zo goed als de gebruikers toelaten.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wrm 'reset' je het forum gwn niet.
Kan je vanaf 0 beginnen , met een schone lei :+
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

gilles schreef:Wrm 'reset' je het forum gwn niet.
Kan je vanaf 0 beginnen , met een schone lei :+
Omdat het forum meer is dan alleen "hobby" er staan zeer interessante bijdrages her en der.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

KätheHelfrich schreef:
gilles schreef:Wrm 'reset' je het forum gwn niet.
Kan je vanaf 0 beginnen , met een schone lei :+
Omdat het forum meer is dan alleen "hobby" er staan zeer interessante bijdrages her en der.
mja, das wel waar
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Martijn schreef:Wij hebben juist altijd weinig gemodereerd en dat bleek tot voorheen altijd de grote kracht van ons forum. Dit kan je inderdaad moeilijk volhouden. Vreemd echter dat mensen ons forum nu juist als autoritair betitelen. Als er een post verwijderd wordt, wordt je namelijk ook keurig op de hoogte gesteld. Je mag jezelf zelfs nog verweren als je wilt.

Waar ik je wel gelijk in wil geven is dat de moderatie meer voor de schermen moet. Dat de user kan zien wat er gebeurd. Dat hebben we dinsdag in de moderatorsvergadering ook besloten, dat is dus een waardevolle tip. Een nadeel hiervan is dat het de discussie waar het eigenlijk om gaat, om zeep kan helpen.
Je oudere users ben je grotendeels al kwijt door de "discussie"methoden en soms op het randje meningen van diverse users waardoor een goede discussie niet echt meer liep.
Dat valt wel mee, degene waar je op doelt zijn voornamelijk oudere Wo1 liefhebbers.

Een forum loop zo goed als de gebruikers toelaten.
Je forum was een wo2 forum, en ik refereer juist niet aan de WO1 users, ik refereer aan de wo2 user, veel mensen met kennis posten niet graag meer, de soms uiterst discutabele uitspraken her en der hebben er echt toe geleid dat mensen met kennis verder zijn gegaan, dat bedoel ik met, zet er actieve moderatie op, spreek de mensen met discutabele uitspraken er op aan, laat een discussie niet ontsporen, zeker over een beladen onderwerp als dit heb je als leiding en behoorlijke taak.
Je forum is nu eenmaal heel erg aan het groeien gegaan, dus zal ook je aanpak moeten veranderen.

Ik wil er nog wel op wijzen dat ik, iig niet nu,
het forum authoritair genoemd heb.
Wel dat je mee moet groeien met je user.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Plaats reactie