Info A-frame, originele stukken?!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Info A-frame, originele stukken?!

Bericht door pionier »

Wie kan me een beetje vertellen waar ik op moet letten bij de A-frame? Alle info is welkom. (Heb nog geen goede in me handen gehad dus). Alvast bedankt

(Als je bang bent om het hier te zetten 'omdat het dan misschien gebruikt word om namaaks te verbeteren' stuur me dan maar een PB)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Kom op mensen... normaal hebben jullie ook vanalles te vertellen...
Gebruikersavatar
Fons
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 aug 2004, 23:16
Locatie: Huizen

Bericht door Fons »

Je vraag is ook niet zo heel makkelijk te beantwoorden, het is meer een kwestie van zien, vergelijken en ervaring en ervaring denk ik. Er zijn ook niet zo veel verzamelaars die een origineel A-frame in huis hebben.
Ten eerste moet je letten op de prijs. Een originele koop je zo rond de 400-500 euro, als je er dus een vind die daar ruim onder zit zal het waarschijnlijk ook geen goede zijn. Ten tweede moet je letten op het stiksel, riemen, haken, klinknagels, alles moet er Duits uit zien. Er zijn veel repro's en Tjechische modellen in omloop die voor een beginnend verzamelaar moeilijk te onderscheiden zijn van de echte. Mocht je een originele vinden moet je er ook op letten of de riemen niet vervangen en opnieuw vastgeklonken zijn want die braken vaak af. Verder adviseer ik je om bij dergelijke aankopen altijd om niet goed, geld terug garantie te vragen want daar voorkom je vaak een hoop problemen mee.
Ik hoop dat dit een beetje helpt!
Plaats reactie