Gehandicapte kinderen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ik wil er niet aan denken nu.
Ben pas gestart met een nieuwe relatie en zij zou wel 1 of misschien 2 kinderen willen. Ik misschien eentje.
Maar da's iets voor later, eerst zien of het echt goed blijft klikken tussen ons twee. :)
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Het ging om mijn EX vriendin en we waren 16 tja.... ik heb er spijt van en sindsdien eigenlijk tegen
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Gehandicapte kinderen

Bericht door Harro »

Cas schreef:Abortus is moord !
Waar is de nuance gebleven tegenwoordig
Cas schreef:Waarom een kind weghalen als het ongewenst is ?
Omdat er honderden redenen kunnen zijn waarom een kind niet gewenst is. Bovendien is "niet gewenst" al een insinuatie waarmee je mensen kwetst. Want wie zegt dat aborteren daaruit voortkomt? Ouders kunnen met pijn in het hart en met een schuldgevoel dat nooit meer weggaat besluiten om te aborteren omdat ze hun kind het lijden dat het als vooruitzicht heeft niet aan willen doen.
Cas schreef:Een kind hoe zwaar gehandicapt ook heeft recht op leven en wij als maatschappij dienen er voor de zorgen dat dit ook mogelijk wordt.
Je weet hoop ik dat er heel veel handicaps zijn waarbij het lijden te groot is om een kind aan te doen. Neem nu alleen de afwijkingen waarvan we weten dat een kind zal lijden vanaf de geboorte te aan de (vroege) dood. Van een levensverwachting van enkele uren, enkele dagen of hooguit een paar jaar. Ernstige misvormingen, niet of nauwelijks ontwikkelde hersenen, open ruggetjes of ontbrekende delen van de schedel. Wil je het deze kinderen, en de ouders, echt aandoen dat ze gewoon geboren moeten worden?
Cas schreef:De sterken zorgen voor de zwakken in de samenlevning. Iedereen weet dat er iets mis kan gaan bij een zwangerschap, dan ook niet klagen als je er achterkomt dat je kind gehandicapt is.
Klopt, maar er is een zeer brede varieteit binnen dit "misgaan".
Cas schreef:Een kind is een kind, je eigen vlees en bloed. Allen doden / vermoorden omdat er iets mis, zodat er alleen nog maar perfecte mensen overblijven, niets is perfect, niets aan de mens is natuurlijk.
Wie heeft het over allen doden omdat er iets mis is en alleen perfectie overhouden? Waar is bij jou nu toch de nuance? Aborteren omdat het niet in je carrière planning past of omdat er sprake is van syndroom van down is niet te vergelijken met arborteren vanwege een levensverwachting van enkele uren waarbij de baby enkel helse pijnen zal lijden. Wil je dit laatste babies aandoen? DAT vind ik pas misdadig!!!
Cas schreef:In de natuur zorgt de natuur er voor dat de zwakken en de zieken dood gaan. Wij als mensen zijn geen natuur en al helemaal geen GOD ! Mensen die besluiten om abortus te plegen verdienen het niet meer om kinderen te krijgen !
Oooow, God is je herder. Dan is verdere discussie zinloos. :roll:
Cas schreef:Aborteren van gehandicapten kinderen neigt naar iets wat Endlösung genoemt wordt.
Wat een walgelijke generalisatie.
Cas schreef:Wie vertelt mij dat die zwaar gehandicapte kinderen NIET gelukkig zijn ? Niemand kan dat met zekerheid vertellen, de ouders zijn meestal niet gelukkig niet de kinderen.
Tsja, je hebt er eigenlijk totaal geen verstand van. Of wel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wil toch wat dingetjes kwijt want ik heb het idee dat er een hoop rare en ondoordachte dingen hieromtrend gezegd zijn (niet in de laatste plaats door het 3e rijk uiteraard).

Als allereerste wil ik onderschrijven wat Proos zegt: Je kunt ook van een gehandicapt kind houden. Het maakt niet uit hoe je nageslacht is; als je daar richtlijnen voor gaat aanleggen; wanneer is het dan nog wel goed? mr/mrs nederland en een iq van boven de 155? Of moet het kind ook nog meedoen met de olypische spelen? Ik persoonlijk zou maar wat trots zijn op een kind als stephen hawkins, ook al kan ie amper praten en zit ie in een rolstoel..

Ten tweede ben ik van mening dat wat proos zegt alweer de vinger op wonde legt: het kind zelf ziet de wereld gewoon anders. Dat is een erg belangrijk punt wat mij betreft want wat zegt dat de rest van de wereld de wereld ziet zoals ie is? Misschien zien geestelijk gehandicapte kinderen wel veel meer dan wij. En is dat de reden dat ze volledig anders in het leven staan.

Ten derde in die aktion T4 staat feitelijk te lezen hoe slecht en moeilijk het is om een gehandicapt kind te (onder)houden en hoe kwalijk voor het menselijk ras. Ik ben volledig voorstander van een grote diversiteit van de soort om zo de veerkrachtigheid van de soort in stand te houden. Wanneer er iets gebeurt waar de meesten van ons niet goed mee om kunnen gaan maar een ander (misschien anderszins "onbelangrijk") deel van onze samenleving wel dan zijn we goed bezig volgens mij; door het "beperken" van variatie in onze bevolking zijn we feitelijk druk bezig met het voortbestaan van ons ras te bedreigen.


Overigens voor wie wel besluit VOOR een eventuele abortus : voel je alsjeblieft niet geremd door mij; maar doe het niet om onzinnige redenen.

Arjen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie