Ben je het eens met het sluiten van 'Je Nieuwe aankopen'?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Ben je het eens met het sluiten van de Nieuwe aankoop topics?

Ja, hier ben ik het volledig mee eens.
16
22%
Nee, hier ben ik het totaal niet mee eens.
43
58%
Dit maakt me helemaal niks uit.
15
20%
 
Totaal aantal stemmen: 74

Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

YPPY schreef:Postten die 400 mensen voorheen ook hun nieuwe aankopen? Ik weet niet veel van verzamelen, maar de topics waar verzamelingen staan vind ik wel het leukste, omdat daar alles bij elkaar staat. Het is wat overzichtelijker wat dat betreft.
Dat zeg ik, we hebben 1600 gebruikers. Dus zullen er vast wel 200 mensen zijn die een keer iets willen posten, of het nu in Geallieerd is of in As-mogendheden.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Vind het wel fijn zo, 't is wat meer geordend zonder chaos.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

101st Michiel schreef:Dus zullen er vast wel 200 mensen zijn die een keer iets willen posten, of het nu in Geallieerd is of in As-mogendheden.
En als die 200 mensen gemiddeld 4 aankopen per jaar doen, dan krijg je een totaal aantal onderwerpen van 800 per jaar als iedereen voor elke aankoop een nieuw onderwerp start. Wat neerkomt op een gemiddelde van 2 à 3 nieuwe berichten per dag. Lijkt me netjes.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

4!? in één jaar? Maak daar maar het 2 of 3 dubbele van hoor.. :!:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

101st Michiel schreef:4!? in één jaar? Maak daar maar het 2 of 3 dubbele van hoor.. :!:
Prima; dan kom je op 4 tot 9 berichten per dag. Lijkt me ook nog zeer normaal. Begint nog niet op een tsunami te lijken.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dat klopt, maar er zijn wel minstens 200 verschillende topics van:

"de nieuwste aanwinst van..."

Dan is het toch veel handiger om één centraal topic te houden? Tenslotte, ik denk dat de eerlijke verzamelaars nog steeds zullen zeggen of het repro is of niet, gewoon om de mede-verzamelaar te laten weten wat hij in zijn collectie heeft...

Dus, voor mijn part: gewoon weer een nieuw topic maken, met duidelijke regels. Als deze posts niet aan de regels voldoen, zonder pardon verwijderen!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Is dit nu echt het belangrijkste voor sommige forummembers? Daar begint het toch echt wel op te lijken. Het forum is nog meer dan alleen "het nieuwste aanwinsten" topic.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Het forum is inderdaad belangrijk dan alleen het topic "Nieuwste aanwinsten"

Maar Skylighter, bekijk de titel van dit topic eens goed ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

101st Michiel schreef:Okke, we hebben meer dan 1600 geregistreerde gebruikers op het forum. Waar zeker 1/4 deel van actief verzamelt, dan krijg je dus 400 "nieuwe aanwinsten van.." topics...
Niet meer dan een 50-60tal leden post regelmatig een nieuwe aanwinst.
Ik ben het volledig eens met de sluiting van het topic. Een oplossing voor de personen die een nieuwe aanwinst hebben zou het openen van een persoonlijk centraal topic. Bijvoorbeeld 'Verzameling van Jos + updates'
In het eerste bericht toont men foto's van de huidige collectie. Telkens er iets aan de collectie wordt toegevoegd, post men dat ook in dit topic... Dit lijkt me meer dan haalbaar.


Over de kwestie dat dit forum achteruit gaat ben ik verdeeld. Het zijn de leden zelf die een plek als deze rot maken, niet de moderators. Een forum heeft nu eenmaal regels. Als deze regels niet gevolgd worden, moeten er maatregelen genomen worden, leuk of niet. Zonder regels gaat een forum namelijk echt achteruit...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Belangrijke Post Voor Iedereen!

Uit een MSN gesprek met RelicHunter44 bleek dat hij eigenlijk nog niet eens mijn afsluitende post in "Mijn Nieuwste Aankoop" gelezen had.
Iets wat mij enorm verbaasde aangezien Edgar wel deze nadrukkelijke mening gevormd had:
RelicHunter44 schreef:Ach, weer een negatiefe verandering op het forum... belachelijk zeg, waar gaat dit forum naar toe?
Aangezien ik het idee heb dat Edgar niet de enige die deze mening had, en ook zeker niet de enige is die een aantal belangrijke posts gemist heeft ga ik het hier nog eens uit proberen te leggen.

Hieronder quote ik de post waarmee ik het desbetreffende topic dicht gedaan heb, en beargumenteer ik deze nog wat meer:
Miesjel schreef:Na een lange tijd met plezier dit topic (en haar voorlopers) gelezen te hebben moet ik er nu helaas een einde aan maken.

Uit overleg met alle andere moderators en administrators is de conclusie gekomen dat de centrale "Nieuwste Aankopen" topics gesloten worden.
Dit overleg is geen msn gesprek van 2 minuten. Dit besluit is het gevolg van wekenlange gesprekken, duscussies en overleg tussen moderators. Dit is niet een overhaaste beslissing, maar iets waar we goed over nagedacht hebben, en dat we alleen daadwerkelijk uitvoeren omdat wij verwachten dat deze verandering op den duur een succes zal zijn.
Miesjel schreef:Hiervoor zijn meerdere redes. O.a. het feit dat dit topic behoorlijk onoverzichtelijk is, reacties op meerdere aanwinsten worden dwars door elkaar gepost. Ook veranderd het topic de laatste tijd veel te gemakkelijk in een saaie slowchat of felle discussie, met als gevolg de inmiddels bekende topics in 'Opmerkingen en Suggesties'.
Bijna iedereen heeft de afgelopen maand laten blijken dat ze vinden dat sfeer in As-Mogendheden achteruit gegaan is. De redenen hiervoor waren volgens jullie oa:
- De discussies die ontstonden over fake of orgineel.
- Het feit dat deze discussies ten kosten gingen van de overzichtelijkheid in Mijn Nieuwste Aankopen.
- Sommige aankopen krijgen volgens de eigenaar te weinig aandacht, door grotere aankopen in hetzelfde topic.

Met argumenten als deze zou ik heel blij zijn met deze maatregel.
Iedereen kan een eigen topic openen voor zijn of haar aankoop, met als gevolg dat jouw aankoop niet weg gedrukt wordt door een aankoop van 100 euro meer.
En we kunnen nu beter toezien op het beargumenteren van een mening.
Miesjel schreef: Het is voortaan wel weer mogelijk om een topic te openen indien je een nieuwe aanwinst hebt, waarvan jij vindt dat hij speciaal genoeg is om een nieuw topic voor te openen. Dit kan voor bijv. Duitse militaria in 'As-Mogendheden' en voor bijv. Amerikaans in 'Geallieerd'.
En dit is iets wat velen van jullie schijnbaar ontgaan is.

Nieuwe aankopen kunnen nog steeds gepost worden!

Je kunt een topic openen voor een nieuwe aankoop, je kunt hier later nieuwere aankopen aan toe voegen, of eventueel een nieuw topic openen voor je nieuwere aanwinst. Wat jij maar net het fijnste vindt.
Het is ook mogelijk om een topic te beginnen met foto's van je gehele verzameling, en hier later nieuwere aanwinsten aan toe te voegen.

Een voorbeeld waaruit blijkt dat RelicHunter het nu helemaal snapt is te zien in het volgende topic:
Edgar's Aanwinsten...
Miesjel schreef: Ik reken op jullie begrip en medewerking, indien toch iemand een reactie op deze aanpassing wil geven kan dit per pb of email.

Groeten, Michel.
Ik reken nog steeds op jullie medewerking.

Het feit dat jullie nog steeds hier op het forum aanwezig zijn laat zien dat jullie daadwerkelijk het beste met dit forum voor hebben, en hier niet alleen zitten om stennis te schoppen in een enkel topic in het verzamelaars gedeelte.

Rustig aan keert de rust terug hier op het forum, en kunnen we rustig gaan kijken hoe we deze rust voorlopig kunnen behouden. ;)

Groeten, Michel :)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Bedankt Miesjel voor deze uitleg! :)

Is het dan misschien beter om het topic Verzamelaars en Collecties te scheiden? Voor de overzichtelijkheid? Ik neem aan dat Edgar niet de enige zal zijn die zijn nieuwste aanwinsten daar gaat posten.

779
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

En wat zouden dan volgens jou de verschillen moeten zijn tussen de 2 forumonderdelen bij een splitsing?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Een forumonderdeel "Verzamelaars" en een forumonderdeel "Collecties", met het verschil dat in "Collecties" iedereen een eigen topic heeft met zijn verzameling (waar hij nieuwe aanwinsten aan kan toevoegen), en dat in "Verzamelaars" algemene dingen kunnen worden bediscussieerd, zoals vragen over onbekende voorwerpen, dealers enz.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Precies! Dat bedoelde ik.

779
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja dat lijkt mij ook een handig idee! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie