Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Edgar's Aanwinsten...

Bericht door Edgar »

Hier een centraal topic voor mijn nieuwste aanwinsten, hier de rommelmarkt vondstjes van vandaag en wat andere spullen.

Een Nederlandse 88mm huls uit 1929, zeer zeldzaam.
25 ponder huls 1942.
Engels lampje

Voor 10 euro in totaal kon ik het niet laten liggen :)

Afbeelding

RAF Handschoenen 1945

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Swiebertje
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 sep 2005, 00:24
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Swiebertje »

Netjes hoor Elgar !

En dat voor maar 10 euri's :)

Ik ga volgende week naar de Grote Markt in Rotterdam ! Zal vast wel wat te vinden zijn ;) Ik hou je op de hoogte :)
Klik dan als je durft !
http://home.wanadoo.nl/murck
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja ben er zelf ook wel blij mee. Ja daar zal idd wel wat liggen, succes in ieder geval.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Voor welk type kanon is die Nederlandse huls? Heb je misschien ook een foto van de stempeling aan de onderzijde? Ben er wel nieuwsgierig naar. :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Afbeelding

Here you go. Is type L/26, en gebruikt op Nederlandse onderzeeërs. Gemaakt door Hembrug in 1929.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Canadese Ammo boots zonder ijzerwerk, staat toch weer leuk bij m'n spullen.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Very nice Edgar, de rommelmarkt heeft zijn vruchten dus zeker afgeworpen. En zo te zien de RAF handschoenen toch genomen. Een hele goede keus voor die prijs. Je bent in ieder geval met zeer weinig geld een heel eind verder gekomen. :D :cheer: ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Inderdaad, die RAF Handschoenen heb ik voor m'n pa als verrassing gekocht omdat ik op z'n verjaardag niet zo veel had gegeven (niet zeggen dus zondag :P )haha.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nieuwste aanwinsten, met dank aan Sander voor de goede handel:

- REME Dress jasje 1937
- SFH 18 kist 1940
- 3,7cm PAK huls 1936

En m'n pa heeft gekocht:

-Engelse Vork 1940
-Engelse Lepel 1942
-Engels zakmes
Laatst gewijzigd door Edgar op 08 jul 2006, 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel mooi Relic, ben blij dat je tevreden bent met je aankopen. En zo'n complete 2cm. granaat is toch wel erg vet. :o Wil ik ook nog wel een keer compleet hebben. Maargoed eerst maar eens die 2cm. Flak hulzen van Dutchknive binnen krijgen, en ik heb het vermoeden dat dat nog wel eens even kan gaan duren. :P ;)

(P.S. het Engelse zakmes had ik dus nog niet gezien op de beurs, maar hij zit er nog erg goed uit, volledige mint staat of niet?)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Heel mooi Relic, ben blij dat je tevreden bent met je aankopen. En zo'n complete 2cm. granaat is toch wel erg vet. :o Wil ik ook nog wel een keer compleet hebben. Maargoed eerst maar eens die 2cm. Flak hulzen van Dutchknive binnen krijgen, en ik heb het vermoeden dat dat nog wel eens even kan gaan duren. :P ;)

(P.S. het Engelse zakmes had ik dus nog niet gezien op de beurs, maar hij zit er nog erg goed uit, volledige mint staat of niet?)
Ja inderdaad :) En ben harstikke blij met de gekochte spullen zoals meermaals gezegd :) Engelse zakmes is idd vrijwel mint.
Laatst gewijzigd door Edgar op 08 jul 2006, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

RelicHunter44 schreef:
SiNiStEr schreef:Heel mooi Relic, ben blij dat je tevreden bent met je aankopen. En zo'n complete 2cm. granaat is toch wel erg vet. :o Wil ik ook nog wel een keer compleet hebben. Maargoed eerst maar eens die 2cm. Flak hulzen van Dutchknive binnen krijgen, en ik heb het vermoeden dat dat nog wel eens even kan gaan duren. :P ;)

(P.S. het Engelse zakmes had ik dus nog niet gezien op de beurs, maar hij zit er nog erg goed uit, volledige mint staat of niet?)
Ja inderdaad :) En ben harstikke blij met de gekochte spullen zoals meermaals gezegd :) Graanat is wel leuk ja, als je wat eerder gekomen was, had jij hem van mij best mogen kopen ;) :) . Engelse zakmes is idd vrijwel mint.
Wattan? Heb je zelf al zo'n granaat/kogel compleet?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nee dat niet, maar heb al 5 hulzen :) En jij spaart echt luchtoorlog, ik niet echt, maar alsnog tuurlijk erg leuk bij m'n collectie. Maar hij staat nu bij m'n pa in de vitrine :P Die wou hem overkopen haha.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Eigelijk hoor je zoiets kleins niet te plaatsen in een aparte post, maar ik vond het toch leuk om het even in m'n topic te zetten. Wederom een krantje uit 12 Februari 1945 met nieuws over aanvallen in de buurt van Kleef en Reichswald. Het is eigelijk pas één van m'n eerste krantjes van de slag (meer heb ik er niet gezien in het afgelopen halfjaar).

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Rommelmarktvondsten: Nederlandse M34 helm, Nederlandse knopen (kreeg ik er gratis bij), een DDR schuitje (ook gratis), Frans schuitje (ook gratis), en een 20mm hispano huls 1944.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie