Helm Wehrmacht W 42

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Helm Wehrmacht W 42

Bericht door n2 »

Een vriend van mij heeft onderstaande helm gekocht, maar volgens mij is het een neppert.....

Helm Wehrmacht W 42

- Afrikakorps

- Farbe: Sahara-tarnrau

- Besonderheit: Einschuss an der rechten Schläfe, Schussaustritt an der linken Schläfe

- Innenleben aus verständlichen Gründen entfernt!


http://img368.imageshack.us/my.php?image=841b4ur.jpg
http://img368.imageshack.us/my.php?image=bb1b1hl.jpg
http://img368.imageshack.us/my.php?image=e11b2hj.jpg

Wie weet het
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja ik als voornamelijk Brits/Canada verzamelaar durf wel te zeggen dat deze overgeschilderd is. :)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

durven, ik denk dat je daar zeker van mag zijn :wink:
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Haha dat weet ik i.d.d ook wel zeker.
Die vriend van jou is belazerd met deze helm, en ik neem aan dat jouw vriend graag belazerd wil worden? er gelooft toch geen hond dat zo'n ding origineel is. Hij kan beter een boekje kopen waarin helmen staan beschreven dan gaat ie niet nog een keer de boot in.
Maar als ie als origineel verkocht is, dan zou ik er cker mee terugggaan.
Wat heeft ie er voor betaald als ik vragen mag?
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Hij heeft hem net gewonnen op ebay (maar nog niet betaalt).
Helm koste maar €25 en er biede niemand anders op (logisch dus..)
Zal het doorgeven, bedankt:)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Leuk kleurtje..
Voor in de zandbak.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
sumpftarn
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2004, 11:10

Re: Helm Wehrmacht W 42

Bericht door sumpftarn »

n2 schreef:Een vriend van mij heeft onderstaande helm gekocht, maar volgens mij is het een neppert.....
_/-\o- http://www.pearl.nl :+
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

als je dat niet ziet dan moet je inderdaad even langs de pearl gaan :D
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het kan overigens best een orginele helm met orgineel binnenwerk zijn die gewoon helemaal is overgespoten. Beetje jammer dat wel, maar desondanks kan het toch een leuke aankoop zijn voor 25 EUR. Als het dus een orginele pot is en nog mooier als er nog een origineel binnenwerk in zit. Het kogelgat is ook best bijzonder. Zo te zien is hij nog mooi glad. Het hoeft dus geen replica te zijn, maar zo ziet het er wel uit dat moet ik toegeven. :)

(P.S. dat niemand er trouwens al op heeft gewezen dat het geen W42 maar een M42 helm is. ;))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

SiNiStEr schreef:Het kan overigens best een orginele helm met orgineel binnenwerk zijn die gewoon helemaal is overgespoten. Beetje jammer dat wel, maar desondanks kan het toch een leuke aankoop zijn voor 25 EUR. Als het dus een orginele pot is en nog mooier als er nog een origineel binnenwerk in zit. Het kogelgat is ook best bijzonder. Zo te zien is hij nog mooi glad. Het hoeft dus geen replica te zijn, maar zo ziet het er wel uit dat moet ik toegeven. :)

(P.S. dat niemand er trouwens al op heeft gewezen dat het geen W42 maar een M42 helm is. ;))
Sommige letters lees ik ondersteboven.. ;)
Wellicht zit er onder de verf nog een leuke pot ja..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ook de pot lijkt me niet origineel hoor! en dat kogelgat, tenminste hetgene wat voor kogelgat door moet gaan, dat heeft naar mijn inzien ook iemand erin proberen te maken.
Heb je al wel eens een bodemvondst of een andere helm met zo'n kogelgat gezien??
Maar nogmaals niet kopen! (en i.d.d ik zou je vriend doorverwijzen naar pearl) :lol:
Plaats reactie