Roeland's Verzameling(etje) + Nieuwste aanwinsten!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Roeland's Verzameling(etje) + Nieuwste aanwinsten!

Bericht door Dodo »

Vandaag besloten om even alles (snel gezegd) in de tuin te zetten. Er werd een beetje raar gekeken toen ik met een helm en een buste onder de arm de trap af kwam zetten, maarja, alles voor de hobby he.. :)

Hierbij mijn bescheiden verzameling:

Afbeelding

De Amerikaanse buste met uitrusting

Afbeelding

Het M41 Jasje

Afbeelding

De Rus (L) en de Amerikaan

Afbeelding

Canadese uitrustingstukken, mint-staat..

Ik zoek nog een kale Canadese Battledress! Iemand een tip?

Groeten,

Roeland
Laatst gewijzigd door Dodo op 20 sep 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat ziet er relaxed uit! Vooral die U.S. GI buste! Dat heeft zeker mijn interesse gewekt!

779
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Ziet er al fijn uit die GI buste!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zeer mooie M41, zou je er meer foto's van willen plaatsen?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Mooie items. Is de liner een Westinghouse?

Heb jij ook het probleem dat je altijd 5 minuten bezig bent om de riem om de buste heen te krijgen? Ik moet altijd zo duwen en trekken wil ik m erom krijgen :P .

Maar mooie items! Hoelang ben je nu bezig?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

@Bob, bedankt! :D
@Posse, bedankt! :D
@Peter, dankje, enige verzoeken? Ben op het moment mijn batterijen aan het opladen van de camera. Morgen zal lastig worden, dan ben ik jarig.. Vrijdag tijd zat, ik zal dan wat foto's maken..
@Michiel, dankje :D. Ja, de liner is een westinghouse. Die riem is voor mij geen probleem. Heb hem er in een minuutje om. Wat misschien handig is om te proberen:
Suspenders over de schouders leggen, dan alles een beetje keurig recht trekken, zodat ie mooi rond het middel komt te zitten. Dan haal je de mouwen door het gat tussen de Belt en de Suspenders. Zo heb ik hem binnen een minuut erop zitten. Zorg ervoor dat je recht voor de sluiting zit met je hoofd en armen, bij een buste makkelijk gezegd en gedaan, bij een pop natuurlijk wat minder..

Oh ja..
Ik verzamel nu iets meer dan een jaar... Alles wat je hier ziet heb ik zo ong. binnen 3 maanden bij elkaar gehaald. Toen is alles op een laag pitje komen te staan. Heb toen aardig wat gelezen en 'onderzoek' gedaan. Zo ben ik op het canadees gekomen en probeer dit nu ook op te pakken! (help mij zoveel je kan.. :) )
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tja, dat doe ik meestal ook, maar dan duurt het nog lang :P
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

101st Michiel schreef:Tja, dat doe ik meestal ook, maar dan duurt het nog lang :P
Dan zit je riem te strak denk ik.. Gewoon een beetje losser, je zult dan verder moeten knoeien met evenwicht. Vergeet niet dat je pop/buste zijn buik niet kan inhouden he.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Tja, das k*t. Bij mij gaat het altijd een stuk sneller ;) . Maar bij mij hangt er een M1943 folding shovel aan, dus als ik de riem los doe trekt hij de buste naar de ene kant.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

101st Michiel schreef:Tja, das k*t. Bij mij gaat het altijd een stuk sneller ;) . Maar bij mij hangt er een M1943 folding shovel aan, dus als ik de riem los doe trekt hij de buste naar de ene kant.
Dan haak je die shovel er later aan?
Ik heb hier geen ervaring mee (met shovels), maar dat is wat ik zou doen.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mooi spul!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

sobel schreef:mooi spul!
Dankje dankje :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dodo schreef:
101st Michiel schreef:Tja, das k*t. Bij mij gaat het altijd een stuk sneller ;) . Maar bij mij hangt er een M1943 folding shovel aan, dus als ik de riem los doe trekt hij de buste naar de ene kant.
Dan haak je die shovel er later aan?
Ik heb hier geen ervaring mee (met shovels), maar dat is wat ik zou doen.. :)
Nee, want dan zit de riem weer strak. Dus dan is het onmogelijk om die shovel er in te krijgen ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef: @Peter, dankje, enige verzoeken? Ben op het moment mijn batterijen aan het opladen van de camera. Morgen zal lastig worden, dan ben ik jarig.. Vrijdag tijd zat, ik zal dan wat foto's maken..
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Detailfoto's van de jas, zoals het QM label, de epauletten, knopen, de zipper enz.... het is een erg mooie jas en daar zie ik graag meer van!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Peter schreef:
Dodo schreef: @Peter, dankje, enige verzoeken? Ben op het moment mijn batterijen aan het opladen van de camera. Morgen zal lastig worden, dan ben ik jarig.. Vrijdag tijd zat, ik zal dan wat foto's maken..
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Detailfoto's van de jas, zoals het QM label, de epauletten, knopen, de zipper enz.... het is een erg mooie jas en daar zie ik graag meer van!
Bedankt... Ik ga genieten morgen.
De foto's zal ik maken! Moet nog even de macro-foto optie zoeken op de camera.. Hij zit er in ieder geval in, maar ik weet nog niet waar.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie