Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

"Babbelbox en actueel zijn niet echt forum gerelateerd"
Actueel is juist één van de redenen dat ik kom, je ziet keurig het laatste nieuws rond de "ontdekkingen" over de oorlog, zonder gelijk pure zever te horen (rtl nieuws)

"Pb's, dan haal je JUIST de discussie uit het forum, het wordt nog onbegrijpelijker voor anderen, alleen voor degeen die een pb gestuurd heeft.
Haal de discussie nu eens gewoon hier, voor de schermen, zodat iedereen na kan lezen wat er gezegd is, die pb's zorgen alleen maar voor nog meer geheimzinnigheid, neem je user serieus."
Mee eens, pb zou pas naar moeten verwezen wordne als het écht overgaat op pure scheld en moddergooi partijen. Terwijl de meeste forumleden zich keurig houden.

"Er worden wederom posts verwijderd, en weer is er een groep boos, daar is meer dan een jaar geleden ook al een hele heisa over geweest en ook toen gingen mensen met verdomde veel kennis weg, je blijft nu eenmaal van de berichten van een ander af. "
Misschien een idee: voordat de moderator een bericht verwijderd zegt 'ie eerst aan de user dat z'n bericht op het punt staat verwijderd te worden. de user kan dan feedback geven waarom zijn post er gewoon mag blijven staan. resultaat: 0 fouten.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

normaal benaderen blijkt toch tegen te vallen
kritiek word niet gehoord

erg jammer
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

killingspree schreef:normaal benaderen blijkt toch tegen te vallen
kritiek word niet gehoord

erg jammer
Wat valt je tegen allemaal tegen? En hoezo wordt kritiek niet gehoord? Lees je de berichten op het forum wel, en begrijp je ze? Anders kan je dit volgens mij niet zeggen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik heb op ja gestemd. De reden hiervoor is dat ik van mijzelf vind dat ik meer aandacht kan besteden aan wat andere mensen te zeggen hebben en dat vice verse ook af en toe wel eens mag.
Ook al verdedig ik altijd het onverdigbare..
;)

Ik weet verder niet precies waar de discussie over gaat trouwens. Ik vind gewoon dat we wat toleranter mogen zijn naar elkaar af en toe; ook al ziet niet iedereen dezelfde dingen in een situatie.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

ik heb nog helemaal niet gestemd, en dat ga ik ok niet doen.
want ik denk als je gaat vragen is het forum leuker geworden of niet dat je dan aan een paar mensen persoonlijk moet vragen en niet zo op deze manier.
en als het dan beter kan vraag dan hoe en maak het beter (bijv.)
het is maar een idee.
( nu weten jullie ook hoe ik er over denk)

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind dat je met zijn allen een leuke sfeer kan maken hier maar dat dat helaas niet altijd gebeurd.
omdat ik hier nog niet zo lang zit kan ik niet echt oordelen.
ik vind het hier wel leuk en je steekt hier veel op.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Onzin, het forum gaat helemaal niet achteruit. Er zijn wel mensen die achteruit gaan (noem geen namen).

Wat mij vooral heel erg tegenstaat bij sommigen is dat er met enige regelmaat glashard over iemand zijn reactie word heengepost. Dan wil diegene zo ontzettend graag zijn gelijk halen, dat hij letterlijk blind is voor goede tegenargumenten, ze in de wind slaat zonder te kunnen vertellen waarom. Noem ik als voorbeeld dat topic over die gothic-band.

Ook mis ik bij sommige mensen duidelijk enige vorm van respect naar moderators, maar vooral naar niet-moderators met kennis van zaken, zoals Kevin, Harro en Zhukov, om er maar een paar te noemen.

Verder is het overduidelijk dat een aantal van ons kriebels in de buik krijgen bij het horen van benamingen als 'Waffen-SS' en 'Hitler' en komen er zo af en toe regelrechte deniers.

Maar... dit kom ik op bijna alle fora wel tegen: WO2, WaW, STIWOT, AHF... dus voor mij gaat het forum er niet op achteruit.

De moderators van WO2 doen hun werk over het algemeen uitstekend, zijn eerlijk en rechtvaardig en staan allen (godzijdank) altijd open voor commentaar en suggesties.

I rest my case.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik ben van mening, zoals ook al eerder door anderen opgemerkt, dat de kwaliteit van het forum zeker NIET achteruitgaat, maar wel degelijk aan verandering onderhevig is.

Het is logisch dat het forum verandert. Naarmate het bekender en groter wordt trek je meer soorten belangstellenden aan. Dat is volgens mij juist de bedoeling van het forum.
Als je met een clubje van 20 geinteresseerden zit te discussieren krijg je een ander forum dan dat er honderden mensen van allerlei pluimage meedoen.

Als ik het geod heb, was het oorspronkelijke doel van dit forum de verspreiding van kennis over WO2 en met name aan jongeren. Daarin slaagt het volgens mij vrij goed.

Het zou goed zijn als er door de diverse deelnemers wat meer zorg aan de posts zou worden besteed. Ik zie namelijk wel steeds meer spelfouten en SMS taal voorbijkomen, hetgeen de kwaliteit van de posts an sich niet ten goede komt.

Verder mijn compliment voor de Mods. Zij weten steeds de balans tussen wat nog wel kan en wat niet op een goede manier in te schatten.

Over de verzamelfora kan ik niets zeggen, want hier kijk ik vrijwel nooit.

Deelnemers, Mods en Administators: Ga zo door !
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

t gaat kei hard vooruit!!!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Guido schreef:t gaat kei hard vooruit!!!
Leg dat eens uit...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nou kijk dat is mijn mening! Ik voel mij meer ontspannen en kan veel beter mijn ding kwijt dan voorheen waar je bij elke letter moest opletten want dat kon nog wel eens tegen je worden gebruikt! De spanning is er voor mij af... Sommige mensen heb ik het idee voelen zich nog steeds bedreigd en gespannen zoals jij Skylighter, want je reactie doet mij denken aan mijn vader of aan een leraar van mij dat je alles moet verantwoorden en precies uitleggen. het informele was er echt af, dat wat het forum zo leuk en gezellig maakte!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Haha, wat een antwoord zeg, dat ik gespannen zou zijn. :lol: Was gewoon benieuwd wat jij vond dat er beter was geworden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

edit
Laatst gewijzigd door 779 op 23 sep 2005, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

779 schreef:Waarom reageren jullie mods altijd (Ja altijd) zo boos en opgewonden als er iets aan de hand is waar jullie het niet mee-eens zijn? Nu ook weer dat topic van RelicHunter44 over zijn forum. Ik snap allemaal best dat jullie het lullig vinden dat de tekst gecopieerd zijn e.d. (daar wil ik dus NIET over discussieren), maar waarom kan dat niet vredig opgelost worden..? Meteen aanvallend. Als ik hier moderator/beheerder zou zijn zou het mij echt boeien dat heel veel leden hun heil op andere fora hebben gezocht. Jullie blijkbaar niet echt. Misschien een tip om voortaan tot drie (één, twee en dan pas komt drie) te tellen voordat je iemand met meerdere moderators frontaal aanvalt. De bedoeling zal vast goed wezen, maar op een iets andere toon, bereik je vaak meer ;)

779
Ik heb ze (de mod's) werkelijk nog nooit in de aanval zien gaan zonder voorafgaande beledigingen of domme uitspraken aan hun adres. Ze moeten hier de boel binnen de perken houden en dat doen ze imho prima.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Heb je het desbetreffende topic wel gelezen? En nu ook is swiebertje ook weer gebant.. Nouja laat maar.. Ik verwijder me vorige post wel weer want de mods zijn toch te lui om te reageren...

779
Plaats reactie