Panzerabzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Panzerabzeichen

Bericht door german collector »

Weer een stuk uit mijn verzameling ter beoordeling.
Ditmaal een panzerabzeichen, ik hoop dat de kenners mij hierover uitsluitsel kunnen geven.
Bij deze de foto'sAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

aan het detail te zien in de tank ziet die er wel goed uit. heeft die ook een makers stempel ?

Lijkt mij een orginele (afgaande op de foto's)
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Dat was i.d.d ook mijn idee dat ie origineel was, ik vond alleen de pin-bevestiging een vreemde kleur hebben, vandaar mijn vraag.
En nee deze heeft geen makersstempel(maar ook niet alle abzeichens hadden een makersstempel)
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

Vaak kun je aan het detail wel zien of het kopieeen zijn. de orginele zijn vaak met het handje afgewerkt. vandaar ook de scherpe details.

de meeste kopieeen zijn vaak machinaal gemaakt
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ja dat is waar, maar er zitten ook al betere kopieen tussen, dat is het beroerde.
Maar deze is wel goed??
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

Naar mijn menig wel, ik verzamel zelf ook onderscheidingen :)
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Het kan gezichtsbedrog zijn, maar de achterkant ziet er wat grof uit. het lijkt wel gietwerk met allemaal van die kleine putjes. Of wordt ik kippig?
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Het ding kwam me al bekend voor en nu ik er over nadenk weet ik het weer: het is naar mijn mening een kopie van een pab gemaakt door Wernstein. De door mij genoemde putjes in de achterkant zinde me ook al niet. Dit ontwerp pab wordt veel nagemaakt, net het ontwerp van Aurich trouwens.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Ik had er zelf ook al mijn twijfels bij. Helaas dus.
Maar onder ons, hij zit niet in mijn verzameling, hij zou evt. toegevoegd kunnen worden aan mijn verzameling.
Wat dus nu niet gebeurd.
Ik had zelf i.d.d ook mijn twijfels over het ding.
Maar dan heb ik een ander vraagje, hoe kun je nou zien dat het I.AB.
wel origineel is en deze niet?
Zijn die verschillen dan zo klein?(Jaap) :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

haha bijna alles wat je post zeg je: dit zit neit in em verzameling maar kon er wel aan worden toegevoegt.

maar dit snap ik niet:S

Weer een stuk uit mijn verzameling ter beoordeling.

en op het einde zet je dit kon ik kopen :roll:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En misschien zou jij eric eens een nuttige post moeten plaatsen ;) Altijd dat gezeur, laat het hem lekker zelf weten.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waarom post je niet je hele verzameling tegelijk als je telkens twijfeld aan elk stuk? Of koop wat referentie boeken. De kenners kunnen je de titels wel geven denk ik.

779
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ik heb wel referentiemateriaal, maar niet over alle stukken daarom laat ik dat aan medeverzamelaars over om die te beoordelen.
Ik heb al vrij veel in mijn verzameling en alles is tot nu toe 100% origineel
dat wil ik ook graag zo houden, dus nogmaals als ik twijfels heb dan probeer ik samen met andere verzamelaars tot een oordeel te komen.
ik dacht ook dat dit forum daarop gericht is, om met anderen te discussieren dus mensen als je niks nuttigs hebt toe te voegen, en hier alleen maar komt om mij te vertellen dat ik referentiemateriaal moet kopen(die ik dus al heb) ga dan iemand anders lastig vallen.
en laat gewoon de echte!! verzamelaars een antwoord op mijn vragen geven. en Eric vraag jij eens aan je moeder of die een jojo voor je wil kopen, en ga jij eens lekker buiten spelen. :roll:
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Het is niet omdat er ergens referentieboeken over bestaan dat er niets meer over gevraagd mag worden. Tips over referentiemateriaal kan je natuurlijk gerust geven, maar geef dan ook daadwerkelijk tips. Aan 'koop referentiemateriaal' heb je niets, aan 'dit of dat boek bevat veel informatie' veel meer.

Probeer eens wat meer nuttige bijdragen te plaatsen in plaats van steeds persoonlijk te worden. Dat bespaart een hoop geklaag over de slechte sfeer.

Graag weer on-topic vanaf hier.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

De panzerkapfabzeichen hier gepost is een gekende en zeer gevaarlijke kopie, blijf er maar mooi van.
Plaats reactie