Panzerabzeichen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Jaap, dit is alles behalve een Aurich of een wernstein kopie :wink:
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Maar dan heb ik een ander vraagje, hoe kun je nou zien dat het I.AB.
wel origineel is en deze niet?
Zijn die verschillen dan zo klein?(Jaap)
Ja, die verschillen zijn zo klein. Afwerking is een belangrijk criterium, maar ook het feit dat de diverse fabrikanten vaak een voor hun kenmerkende scharnier/speld/haak combo hadden in combinatie met hun eigen abzeichen ontwerp. Zet 5 dezelfde abzeichens van verschillende fabrikanten naast elkaar en ga de details, bv. de kop van de adelaar vergelijken. Dan zie je al grote verschillen. Hetzelfde geldt voor de speldsystemen. Veel kopieen hebben tegenwoordig een goede afwerking en detail, maar hebben dan wel weer een speldsysteem dat niet bij het ontwerp van de voorzijde hoort, omdat de fabrikant die dat ontwerp gebruikte, een heel ander speldsysteem toepaste. Zo zijn er meer haken en ogen. Het klinkt afgezaagd, maar bv. referentieboeken zijn dan echt noodzakelijk.

Ik ben er weer in geslaagd dit ingewikkeld neer te zetten, ik zal kijken of ik vanavond of morgen wat foto's kan plaatsen om een plaatje bij het praatje te scheppen. Ik hoop in ieder geval dat je hier wat aan hebt.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Jaap, dit is alles behalve een Aurich of een wernstein kopie
Het is inderdaad geen Aurich, ik was het woordje 'als' vergeten tussen 'net' en 'het ontwerp' ...maar het ontwerp is volgens mij wél gebruikt door Wernstein. Dat bedoelde ik dus :wink:
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

jongens wederom bedankt voor de reactie.
Ik zal me hieraan niet branden.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Jaap van der Laan schreef:
Jaap, dit is alles behalve een Aurich of een wernstein kopie
Het is inderdaad geen Aurich, ik was het woordje 'als' vergeten tussen 'net' en 'het ontwerp' ...maar het ontwerp is volgens mij wél gebruikt door Wernstein. Dat bedoelde ik dus :wink:
Juist de pin set up van ver misschien, maar de badge zelf niet, de zogezegde Wernstein abzeichen (ik vermoed dat je ÜÜ bedoelt) is half hol.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Ja, die bedoel ik ook. Ik bedoelde hier ook de voorkant van het abzeichen, niet de achterkant. En die is bij Wernstein inderdaad halfhol.
Ik moet wat vollediger zijn in m'n posts :P
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

nog even een vraagje weet iemand waar ik het boek van Tucker kan bestellen?(en zijn die er ook 2e hands?) en wat kost zoiets.
Dit naar aanleiding van de opmerking van Giel dat dit een goed referentieboek zou zijn.
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

Heb de foto's nog eens vergeleken met het origneel wat ik heb, nu heb je verschillende makers, maar ik begin bij deze toch ook te twijfelen, ik had het in mijn eerste reactie over detail.

Het zou aan de foto kunnen liggen maar er zitten minder details in als op een orginele. Vooral de lijnen zijn minder scherp, er zit ook minder detail in het gras onder de tank.

ik ben bij deze niet overtuigd dat het een orgineel is
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

german collector schreef:Ik had er zelf ook al mijn twijfels bij. Helaas dus.
Maar onder ons, hij zit niet in mijn verzameling, hij zou evt. toegevoegd kunnen worden aan mijn verzameling.
Wat dus nu niet gebeurd.
Ik had zelf i.d.d ook mijn twijfels over het ding.
Maar dan heb ik een ander vraagje, hoe kun je nou zien dat het I.AB.
wel origineel is en deze niet?
Zijn die verschillen dan zo klein?(Jaap) :lol:
Kijk maar eens op onderstaande link, kun je ook al veel info uit halen
http://tankbadges.homestead.com/Fakes.html
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Patton, eerst zeg je dat ie naar jouw mening origineel is hoor.
Je zegt wel dat je op detail moet letten, maar vervolgens zeg je dat deze in jouw ogen wel origineel is.
Vervolgens krijg ik een reactie van Giel en Jaap en dan draai je opeens bij. Ik ben wel blij dat je een reactie geeft op hetgeen ik vraag, maar kijk dan wel goed naar het object, en geef niet te snel een oordeel(is mijn mening). Als bijv. Giel en Jaap ook zo snel hadden gereageerd, dan had ik het abzeichen misschien gekocht(terwijl ie niet origineel is) en dat zou dus erg lullig zijn.
Dus nogmaals wel eerst goed kijken voor je je mening geeft :lol:
En Giel bedankt voor de link, ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan.
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

abzeichen

Bericht door pat(ton) »

Daarom staat de link ook in mijn post. Mijn eerste reactie had ik het pz abzeichen van mezelf ook niet bij de hand.

Is alleen maar een goede tip van de andere heren ivm de achterkant
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

german collector schreef:Als bijv. Giel en Jaap ook zo snel hadden gereageerd, dan had ik het abzeichen misschien gekocht(terwijl ie niet origineel is) en dat zou dus erg lullig zijn.
Ik wil nu geen discussies uitlokken, maar vind het wel vreemd dat je in je eerste post zegt dat het een stuk uit je verzameling is. Wanneer dan blijkt dat het een fake is heb je het plots nog niet gekocht?
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Nou dat zal ik je dan eens haarfijn uitleggen Tim.
Het stuk zat niet in mijn verzameling, maar werd te koop aangeboden op marktplaats geloof ik.
Maar als ik dat dus zeg, en hij blijkt origineel te zijn, dan zit iedereen gelijk op marktplaats of een andere site te zoeken, waar ik dat ding vandaan heb, en je zult begrijpen dat ik daar weinig behoefte aan heb. :lol:
Plaats reactie