Eerbetoon in oorlog vermoorde homo's

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat is precies wat Koos over het hoofd ziet: dat je de jaren dertig en veertig niet kunt vergelijken met de vrijheid van nu. Destijds was homoseksualiteit een grote schande. Zelfs zo'n schande dat mensen zichzelf wijsmaakten dat ze niet homoseksueel waren, gewoon trouwden met een vrouw om het te onderdrukken, kinderen kregen en als ze het al naar zichzelf toegaven hielden ze dit angstvallig geheim. De waarden en normen waren die van de kerk, het was immoreel, tegennatuurlijk en tegen de wetten van God, en overal ter wereld was het strafbaar. In de jaren twintig en dertig kwam echter juist in Berlijn een homo scene op, met een roerig uitgaansleven. Het publiek dat dit trok was natuurlijk maar een minieme fractie van het werkelijke aantal homoseksuelen en al helemaal van de totale bevolking van Duitsland. Maar het was juist Duitsland waar de nazis aan de macht kwamen en en waren juist de nazis die zeer actief de homoseksuelen gingen vervolgen en duizenden in de concentratiekampen terecht kwamen. Duizenden overleefden dit niet. En zoals al aangegeven: in vergelijking met "Sonderaktionen" die her en der in het land plaatsvonden, was in Berlijn sprake van een bijzonder intensieve en langdurige vervolging. Van 1935 tot 1940 was hier uitsluitend de Gestapo met de opsporing belast, waarna de Kripo, de gewone politie, het werk waarmee de Gestapo begonnen was, tijdens de oorlogsjaren voortzette. Zelfs in het begin van maart 1945 was hier nog een speciale eenheid rechercheurs van het "Homosexuellendezernat" op pad om homoseksuelen op te sporen.

Homoseksuelen werden over een periode van twaalf jaar door speciale politie eenheden worden gezocht, eenheden die enkel bestaan om specifiek homo's te vervolgen. Als dat geen actieve vervolging is, wat is het dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:

Homoseksuelen werden over een periode van twaalf jaar door speciale politie eenheden worden gezocht, eenheden die enkel bestaan om specifiek homo's te vervolgen. Als dat geen actieve vervolging is, wat is het dan?
Een aktief vervolgingsbeleid had zich over alle landen uitgebreid en niet alleen in Berlijn en wat andere Duitse steden.
Recente door belangenorganisaties van Homo's zelf gepubliceerde onderzoeken geven aan dat er in ieder geval in Nederland geen vervolgingen waren.

Ik heb het gevoel dat bepaalde groepen homo's erg graag in de "slachtofferrol" als vervolgde kruipen.
Als er arrestaties zijn geweest niet op grote schaal en ik vind het erg ver gaan om homo's slachtoffers van de holocaust te noemen.

Maar laat ik duidelijk zijn, dit is mijn persoonlijke mening en het heeft denk ik weinig zin hier eindeloos over door te gaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat is het nu voor onzin om vervolging door speciaal daarvoor in het leven geroepen eenheden niet als systematisch te zien omdat het alleen in Duitsland plaatsvond? Een paar duizend doden in concentratiekampen kun je niet als slachtoffers zien? Dan zijn Jehova's getuigen, vakbondsmensen en leden van de Duitse communistische partij in jouw ogen zeker ook geen slachtoffers van het nazi regime want er gingen er teweinig dood? :roll:

En geen vervolging in Nederland? So what. Mensen denken altijd dat het monument in Amsterdam daar iets mee temaken heeft. Het is een internationaal homo monument dat in Amsterdam staat vanwege de openheid in die stad over homoseksualiteit. Een kranslegging op vier mei is dus wel degelijk voor de 63.000 Duitse homo's die het slachtoffer werden van de vervolging door de KriPo. Slachtoffer van de holocaust, nee, dat is de poging tot moord op de joden. Slachtoffers van systematische vervolging door de nazis? ABSOLUUT.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

eerst lezen

Bericht door koos24 »

Harro, eerst lezen dan gillen!!

Ik heb niet geschreven dat het geen slachtoffers zijn, uiteraard wel. Alleen niet van de Holocaust maar van de nazi's net als dwangarbeiders e.d. deze werden niet systematisch vermoord maar stierven wel.
Nogmaals in mijn ogen is er nooit een opzet geweest om homo's uit te roeien, misschien wel opsluiten maar meer niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: eerst lezen

Bericht door Harro »

koos24 schreef:Ik heb niet geschreven dat het geen slachtoffers zijn, uiteraard wel. Alleen niet van de Holocaust maar van de nazi's net als dwangarbeiders e.d. deze werden niet systematisch vermoord maar stierven wel.
Maar helemaal niemand heeft het woord "holocaust" gebruikt voordat jij erover begon. Dus vanwaar de opmerking dat ze geen slachtoffers waren van de holocaust? Niemand zegt dat immers. Je verzint zelf dat ze zichzelf slachtoffer van de holocaust vinden en zegt dan dat te ver gaat. Nogal een open deur.
koos24 schreef:Nogmaals in mijn ogen is er nooit een opzet geweest om homo's uit te roeien, misschien wel opsluiten maar meer niet.
Ook dit zegt helemaal niemand. Waar lees jij dat het de bedoeling was ze uit te roeien? Systematische vervolging met als gevolg duizenden doden is al erg genoeg. Systematische vervolging door speciale eenheden van de KriPo waarvan jij zegt dat er geen sprake van is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

We zijn volgens mij inderdaad lekker langs elkaar heen aan het praten.
Oke, genoeg hierover van mijn kant.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

koos24 schreef:We zijn volgens mij inderdaad lekker langs elkaar heen aan het praten.
Oke, genoeg hierover van mijn kant.
Jullie praten helemaal niet langs elkaar heen... Harro gaat juist direct in op jouw argumenten...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Inderdaad. Koos, vertel mij eens waar ik lang je heenpraat dan kan ik dat rechtzetten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Kan het ook niet goed zijn dat er onder de leden van de Wehrmacht / Waffen SS / SS ook homo's waren, je kunt net zo goed overtuigd antisemiet en homo zijn toch ?

Ik kwam op het idee door "Allo Allo" nl Luitenant Gruber
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Waren Wehrmacht en Waffen-SS dan overtuigd antisemiet? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Harro schreef:Waren Wehrmacht en Waffen-SS dan overtuigd antisemiet? :?
Jaha, allemaal toch? Alle Duitsers waren toch slechterikken en moordenaars?
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Inderdaad. Koos, vertel mij eens waar ik lang je heenpraat dan kan ik dat rechtzetten.
Je vroeg waar homo's zichzelf slachtoffer van de Holocaust noemen? Als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel.

Maar waarom ik dus wil stoppen met deze discusie is het feit dat we er toch niet uitkomen.
Jij vind dat ze systematisch vervolgd zijn, ik zeg 63.000 in 12 jaar in zo'n groot gebied is niet systematisch.
Of er nu wel of niet door een enkel politiekorps een speciale eenheid voor was of niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

koos24 schreef:Je vroeg waar homo's zichzelf slachtoffer van de Holocaust noemen? Als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel.
Heb ik net gedaan en ik krijg een heleboel links waarin beide woorden voorkomen maar geen één waarin ze van zichzelf zeggen slachtoffer te zijn van de holocaust. Ook niet bij de correcte spelling, homoseksueel, dus vraag ik mij nog steeds af hoe je daarbij komt. Heb je zelf een paar links voor mij?

Eerst praat je niet meer verder omdat we "langs elkaar heen praten", dan vraag ik waar we dat doen zodat ik het kan verhelpen, en nu is het plotseling omdat we er toch niet uitkomen. Ik heb je uitgebreide argumenten gegeven waarom 63.000 wel degelijk veel is maar daar ga je niet op in om te blijven hangen op "ik vind". Dus vertel me nou waar we langs elkaar heenpraten en ga eens op argumenten in.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:
koos24 schreef:Je vroeg waar homo's zichzelf slachtoffer van de Holocaust noemen? Als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel.
Heb ik net gedaan en ik krijg een heleboel links waarin beide woorden voorkomen maar geen één waarin ze van zichzelf zeggen slachtoffer te zijn van de holocaust. Ook niet bij de correcte spelling, homoseksueel, dus vraag ik mij nog steeds af hoe je daarbij komt. Heb je zelf een paar links voor mij?

Eerst praat je niet meer verder omdat we "langs elkaar heen praten", dan vraag ik waar we dat doen zodat ik het kan verhelpen, en nu is het plotseling omdat we er toch niet uitkomen. Ik heb je uitgebreide argumenten gegeven waarom 63.000 wel degelijk veel is maar daar ga je niet op in om te blijven hangen op "ik vind". Dus vertel me nou waar we langs elkaar heenpraten en ga eens op argumenten in.

Met "langs elkaar heen praten" & "we komen er toch niet uit" bedoelde ik hetzelfde.
Als ik het zo terug lees is het wel wat onduidelijk geformuleerd.

Wat heeft het voor zin om over een persoonlijke intepretatie te discuseren?
Het is mijn mening dat ik 63.000 arrestaties in 12 jaar op dat inwonertal niet veel vind, in ieder geval niet systematisch.
Wel geloof ik dat er genoeg mensen zullen zijn die jou opvatting hierover ondersteunen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:
koos24 schreef:Je vroeg waar homo's zichzelf slachtoffer van de Holocaust noemen? Als je op google Holocaust intoetst in combinatie met homosexsueel weet je wat ik bedoel.
Heb ik net gedaan en ik krijg een heleboel links waarin beide woorden voorkomen maar geen één waarin ze van zichzelf zeggen slachtoffer te zijn van de holocaust. Ook niet bij de correcte spelling, homoseksueel, dus vraag ik mij nog steeds af hoe je daarbij komt. Heb je zelf een paar links voor mij?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie