Luftwaffe schuitje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

german collector schreef:Waar zie jij dat amigo dat van dat blauwe randje om die stip???
die zit er nl. helemaal niet, en ik kan op de foto ook niet ontdekken dat ie waarneembaar is.
En ik vind het niet erg dat je reageert maar als jouw kennis zich niet toespitst op het duitse verzamelgebied, dan zou ik niet reageren omdat de kans dan ook aanwezig isdat je iets verkeerds zegt, wat je volgens mij in dit geval ook doet, want de eerste opmerking klopt niet, er zit geen blauwe rand omheen en de tweede opmerking klopt ook niet kijk maar naar het andere schuitje dat hier op het forum staat, bij mijn weten zit hier nooit een zwarte rand omheen.
Dus als je een reactie geeft, zorg dan wel dat ie goed onderbouwd is.
In ieder geval bedankt voor je poging :wink:
Hoezo klopt mijn eerste opmerking niet!?

Ik weet niet of het nou aan mij of aan jou ligt, maar ik zie toch echt een blauwe rand om de adelaar, van het schuitje dat ik poste :!: :!:

Afbeelding

En over mijn tweede opmerking:

Afbeelding

Zie de pijlen, daar zit toch echt een blauwe rand... :!: :!:

Dus voortaan niet gelijk zeggen dat mijn opmerkingen niet kloppen, eerst goed lezen en dan pas antwoorden.

Michiel

Ps, de foto van het schuitje in mijn vorige post komt van http://www.axishistory.com , en daar kloppen de items echt wel hoor.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Heeft die blauwe rand misschien te maken met eenheid???
en jij had het eerst over een zwarte rand, en nu heb je het over een blauwe rand???
en nogmaals het zal ook per fabrikant verschillen hoe ze die dingen in elkaar zetten.
en kijk jij dan eens op http://www.germanmilitaria.com en dan bij overseas cap.
daar staat er nl. 1 die precies op die van mij lijkt, en waar de adelaar precies hetzelfde is bevestigd, dus zonder zwarte/blauwe rand waar jij het over hebt.
en je foto's werken trouwens ook niet dus daar kan ik sowiezo niet zoveel van maken. en ik heb even op de site van jou gekeken en mijn schuitje is volgens mij precies hetzelfde.
Ik denk zelfs dat als je een foto van dichtbij maakt, dat je er dezelfde blauwe rand zult ontdekken als op die van mij.
En kijk maar eens goed naar de bestiging van de adelaar op dat schuitje, die is nl. precies hetzelfde als die van mij.
En nogmaals dat ligt dus aan de foto, die van mij is een close up, en die van jou is van verder af genomen.
Maar bedankt voor je bijdrage. (door jouw info ben ik in ieder geval een stukje op weg) :lol:
Laatst gewijzigd door german collector op 17 sep 2005, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Bij mij werken de foto's wel, en ik zei al dat mijn duitse kennis zwak was. Je moet dan ook niet zeggen dat er geen blauwe rand omheen zit, en dan later aankomen aanzetten dat het met de eenheid te maken heeft... of wel, of niet.

Nou, ik probeerde dus alleen te helpen, succes met de verdere zoektocht!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ik had de verkeerde foto ervoor. ik heb het nagekeken op het schuitje zelf en ben i.d.d tot de conclusie gekomen dat je daarin gelijk had.
Excusez moi
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die blauwe rand is gewoon de achtergrond van het insigne. Soms komt die achtergrondtint overeen met het heel schuitje, soms ook niet. Het heeft gewoon met de fabrikatie te maken, niet met eenheden.

De foto's van militaria die op axishistory.com staan, zijn in veel gevallen afkomstig van N&T, die bekend staat als onbetrouwbaar.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

dank je voor de info Peter. :lol:
ik begin er toch steeds meer van overtuigd te raken dat ik een origineel schuitje in mijn bezit heb.
Maar ik zou graag nog wat reacties zien die dit bevestigen
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

als je het echt zeker wil weten
ik heb nog een 100% orginele te koop met garantie op orginaliteit !

kijk maar :D

niels
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

dat is erg leuk niels(dat had ik al gezien :wink: )
Maar deze is al in mijn bezit :)
en 2 is een btj te veel van het goede.
Maarja ik wilde dus een beoordeling op mijn schuitje, omdat ik alleen spullen in mijn verzameling wil hebben die 100% origineel zijn.
Maar ik denk dat ik hem een x op de beurs laat beoordelen, want ik krijg er hier niet veel reactie op. :wink:
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

german collector schreef:Hallo,
er staat i.d.d een duidelijke stempel in.
Ik wist wel dat dit een goed teken was( zonder kan ie ook wel origineel zijn maar dan is de gok weer groter)
De naam die erin staat is G.A. Hoffmann Berlin 1942
Beste Germancollector,

Wat je daar zegt is niet waar....petjes enz. hoeven in princiepe helemaal geen stempels te hebben, soms hebben ze alleen een kopgrootte en dan zie je er bijvoorbeeld alleen 57 of 58 instaan. ALS ze dan ook stempels hebben moeten het fabrieksstempels zijn zoals jij die opnoemd ( G.A. Hoffmann Berlin 1942) OF een R(eichs) B(etriebs) N(ummer), kortom een RBN nummer. Zodra de stempel mooi duidelijk is zou ik me er wat bij gaan afvragen......
Zaken waar je op moet letten zijn:

Hoe zijn de adelaar en Rijkskokarde erop gezet.
Zijn de adelaar en Rijkskokarde goed?
Zijn er slijtageplekker te zien? Is de wol dikker op het gedeelte dat onder de 'flappen' (als je het schuitje zou uitvouwen) zit?
Is het geen nieuw materiaal :P ?

Groetjes,

Stijn
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ik heb hem inmiddels laten keuren op de beurs in duiven en hij is origineel beoordeeld door mensen die al heel lang in deze wereld meelopen, dus zo zie je maar ook met een duidelijke stempel kan ie gewoon origineel zijn hoor! ik heb dus een mooi schuitje in uitmuntende staat :) maar in ieder geval bedankt voor je mailtje
Plaats reactie