Nadenken voordat je biedt!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Nadenken voordat je biedt!

Bericht door asjemenou »

Heb vanavond eens een verkoop op Ebay.de gevolgd van een 5 tal Sovjet medailles; http://cgi.ebay.de/UDSSR-5-ORDEN-PRAGA- ... dZViewItem
Ik blijf me verbazen hoe kortzichtig sommige mensen zijn. En dan nog wel zoveel geld ervoor bieden. Die koper sy_kim moet toch na 778 x bieden wel iets geleerd hebben. Het eerste wat mij opvalt aan deze Sovjetmedailles is dat hét inderdaad wel type 1 medailles zijn maar wel los en geen groep. Het zijn ook net de medailles die het meest voorkomen. Van ééntje klopt het lint al sowieso niet (inname van Berlijn met een draaglint van de inname van Königsberg). Als ik het goed zie hebben er al twee een aluminium drager. De linten zijn ook niet echt mooi meer. De verkoper kan in z'n handen knijpen. Is er iemand van jullie die dit setje heeft gekocht?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Aan wat voor waarde moeten we denken wat deze medailles ongeveer waard zijn?

Russisch is niet mijn verzamelgebied dus heb ook geen flauw idee hoeveel die koper te veel heeft betaald. :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russische WOII veldtochtmedailles

Bericht door asjemenou »

Met Russische WOII militaria is het net als de overige WOII militaria, het is net wat de gek er voor geeft. Toch ligt de prijs voor Russische WOII militaria lager dan bijv. Amerikaans WOII. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. De meeste Russische WOII veldtochtmedailles zijn in grote oplages gemaakt dus niet echt super zeldzaam en niet zo gewild als bijvoorbeeld Duitse medailles.
Als ik een snel rekensommetje maak van de Russische WOII medailles waar we het hier over hebben dan kom ik uit op zo'n 130 Euro maar dan heb ik het wél over mooie complete type 1 medailles met messing dragers en een mooi lint. Als de originele verleningsdocumenten er nog bij zouden zijn dan ligt de prijs wel hoger maar die zitten er bij de op Ebay aangeboden medailles ook niet bij.
Komt voor de koper nog eens minimaal 20 Euro verzend- en overschrijvingskosten bij. Komt het totaal op zo'n 211 Euro. Dit is natuurlijk toch teveel betaald voor deze medailles.
Geen ongetogen woord over de verkoper hoor, deze heeft mooie spullen in de verkoop gehad en een goeie feedback.

Afbeelding

Even ter informatie, de medailles v.l.n.r;
Bevrijding van Praag, 395.000 maal verleend
Inname van Budapest, 350.000 maal verleend
Inname van Berlijn, 1.400.000 maal verleend (lint van deze medaille op de foto is niet juist)
Inname van Wenen, 270.000 maal verleend
Bevrijding van Warschau, 690.000 maal verleend

AfbeeldingAfbeelding

Medaille voor de inname van Berlijn zoals ie behoort te zijn.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja dan heeft de koper het behoorlijk te duur betaald!

Of hij had geen idee wat het waard is. Of hij wilde het zo graag dat hij er zoveel geld voor over heeft. Zelf denk ik aan het eerste, want als ik zei hoe vaak ze uitgereikt zijn dan kom je ze vast nog wel een keertje tegen. Waarschijnlijk nog wel in mooiere staat. :)
Plaats reactie