moet men zoiets nog serieus nemen ???

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik ben het hier volledig met michiel eens !
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

//Off-topic:
Voor de nieuwe leden:
Dominic van Rumst is dé internetlegende. Probeerd voor een appel en een ei alles te krijgen, en het geld dat hij heeft; verdiend hij door de verkoop van handgemaakte 'kunstwerkjes uit klei' die hij op de basisschool heeft gemaakt.
Je zou nu kunnen zeggen dat hij arm is, maar hij is wel degelijk in het bezit van een digitale camera.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Kan je dan wel zo stellen maar ik vind het zo op deze manier uitlachen van personen niet terrecht met deze argumenten.. en een heel topic er over vind ik wat overdreven!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Het hele topic gaat niet over de persoon uitlachen.

Jij vind het dus ok, als iemand die BoB heeft gezien, zomaar even een advertentie plaatst voor een M42 jumpsuit. Zonder zich te informeren, en dan ook nog eens een verkeerde jumpsuit als pic plaatst!? Ook niet een klein beetje onrespectvol? Zou jij het ook zo aanpakken dan?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Onrespectvol zou ik het niet noemen. Geef de jeugd (!!!!!) een kans om beginnersfoutjes te maken? Ik zie absoluut niet in wat er aan die advertentie onrespectvol is. De meeste veteranen kon het toch ook niet schelen wat ze droegen tijdens de oorlog? Zolang ze maar iets hadden om te dragen...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het is iemand die na het kijken van een film interesse heeft gehad in de uitrusting.

ik vind dat je zoiemand beter kan informeren waardoor het later mischien nog een goede serieuse verzamelaar word.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Onrespectvol naar wie? naar verzamelaars? naar veteranen? come on! dat is echt de grootste onzin!

Als je ergens van leert is het wel van fouten! Iedereen heeft in het begin zijn fouten! Dat is echt alleen maar goed! Mits er een goede begeleiding is wat je dus op een forum als dit kan verwachten! Maar als hier een advertentie als dat meteen belachelijk wordt gemaakt, geef je de nieuwelingen die amper kennis van zaken hebben alles behalve een kans om te leren omdat je deze blokeerd door mensen ' belachelijk' te maken! Vooral iemand opbellen en om dan zo iemand te confronteren met een fout die hij heeft gemaakt.. Nee dat is brutaal en onrespectvol naar beginnende verzamelaars van een onderwerp waar jij je ook 100% voor geeft.

En of ik het zo ook aan zou pakken? Ik denk dat iedereen wel zo begint! Wie ben jij nu als beginnend verzamelaar/geinteresseerde? Je hebt geen contacten, geen kennisen, geen mens om te spreken! Iets als deze adv. is al de goede richting op! daar zitten mensen met 'kennis' en mogelijkheden! Mensen waar hij een gesprek mee kan aangaan! Ik vind het wel goed om zo in contact te komen en te leren!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Guido schreef:Onrespectvol naar wie? naar verzamelaars? naar veteranen? come on! dat is echt de grootste onzin!
Hij behandeld dit meer als een supermarkt product. "Hmm, doe mij die maar!" De veteranen hebben in deze uniformen wel verschrikkelijke dingen meegemaakt. Het is misschien niet direct onrespectvol, maar toch zeker wel ondirect.

Ik kwam hier ook eerst op het forum, en toen ben ik pas actief gaan verzamelen..Dus waarom zou iemand anders dat niet kunnen?

Ook heb ik hem niet geconfronteerd met de fout die hij maakte. Ik heb gezegd:
-Dat hij een M41 jumpsuit had op zijn adv.
-Dat er meerdere Easy company's zijn
-Dat een orginele M42 jumpsuit tegenwoordig onbetaalbaar zijn, en dat hij op zijn 16e er gewoon geen kan betalen.
-Dat hij zich voortaan iets beter informeert.

Heb hem niet uitgelachen, of hem belachelijk gemaakt :!:

Dus.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

iedereen moet en zal zeker leren van zijn fouten.
niet 1 hier op dit forum kan zeggen ik heb nooit fouten gemaakt met verzamelen. laat staan met de rest.
k ben het er ook mee eens de zo'n mensen / kinderen niet afgezeikt moeten worden maar het hoeft daardoor niet onbesproken te blijven.
zoals michiel ook al aangaf. " doe mij die maar " toont geen enkele signaal van enige diep gang in het product hij aan wil gaan schaffen.

dit is ( misschien een stomme vergelijking ) het zelfde als ik naar gone in 60 sec zit te kijken en op het laatst die vette mustang zie. naar aanleiding daarvan zet ik een advertentie op marktplaats. gezocht mustang, bla bla ik wil er best wel wat aan uit geven, het is voor de hobby en das alles.
de volgende dag belt de mustang garage me op, "luister meneer ik heb hier nog een fijne mustang V8 staan uit 68, een hatchback heeft u intresse " " wat kostie dan " " 17,000 euro meneer !!"" :shock: :shock: :shock: :shock: "

tja das toch EXACT het zelfde. als ik me had geinformeerd over de prijs van een mustang had ik het niet eens gewaagd een adv te plaatsen laat staan de moeite.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

101st Michiel schreef:
Hij behandeld dit meer als een supermarkt product. "Hmm, doe mij die maar!" De veteranen hebben in deze uniformen wel verschrikkelijke dingen meegemaakt. Het is misschien niet direct onrespectvol, maar toch zeker wel ondirect.


Wie doet dat niet? Jij zegt toch ook "wat kosten die, die en die? en ik zoek dat ook nog". Dat doet iedereen! dan is iedereen INdirect onrespectvol bezig volgens jou theorie! Ik ben er niet mee eens in ieder geval!

101st Michiel schreef: Ook heb ik hem niet geconfronteerd met de fout die hij maakte. Ik heb gezegd:
-Dat hij een M41 jumpsuit had op zijn adv.
-Dat er meerdere Easy company's zijn
-Dat een orginele M42 jumpsuit tegenwoordig onbetaalbaar zijn, en dat hij op zijn 16e er gewoon geen kan betalen.
-Dat hij zich voortaan iets beter informeert.

Heb hem niet uitgelachen, of hem belachelijk gemaakt :!:

Dus.
Ik vind het bellen van iemand om deze dingen te melden als verzamelaar zijnde erg brutaal en indirect belachelijk maken, want je confronteerd hem met zijn fouten en gaat hier verder niet op in hoe hij zich kan aanpassen zodat hij kan leren van deze 'fout'. Leg dan uit hoe hij aan zijn informatie kan komen en waar hij op kan letten! Want de manier waarop je dit zo brengt (het telefoon gesprek) vind ik uitermate onbeleefd. Maar dat is waarschijnlijk dan een kwestie van waarden en normen.


Niels, ik zeg ook niet dat het topic echt verkeerd is, maar hoe er op gereageerd is en vooral het telefoongesprek ben ik van geschroken! want zo ga je niet met mensen om vind ik!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Niels, ik zeg ook niet dat het topic echt verkeerd is, maar hoe er op gereageerd is en vooral het telefoongesprek ben ik van geschroken! want zo ga je niet met mensen om vind ik!

niet mee eens:

zoals ik het van michiel begrijp heeft hij de jongen niet zwart gemaakt maar puur hem er op gewezen dat het niet voor een appel en een ei te verkijgen is en hem er van op de hoogte gebracht wat het inhoud
ik vind het juist goed van michiel.
als hij nu gezegt had, ei sukkel waar ben jij mee bezig met je easy comp. dan was ik het er niet mee eens geweest !

dit is puur informatief !
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nou dan geld wat ik zei tegen Michiel ook voor jou

"Want de manier waarop dit zo wordt gebracht (het telefoon gesprek) vind ik uitermate onbeleefd. Maar dat is waarschijnlijk dan een kwestie van waarden en normen."
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Guido schreef: Wie doet dat niet? Jij zegt toch ook "wat kosten die, die en die? en ik zoek dat ook nog". Dat doet iedereen! dan is iedereen INdirect onrespectvol bezig volgens jou theorie! Ik ben er niet mee eens in ieder geval!
Dat is iets anders. Hij heeft zonder zich te informeren, een keuze gemaakt. Ik citeer:

Michiel:"Maar er staat ook in je adv dat je een uniform van een Easy Company wilt, welke bedoeld u dan? Er zijn er namelijk 4."
Gast: "Ohw, dat wist ik niet. Doe mij die van Band of Brothers maar".
Michiel:"Die zijn onvindbaar en onbetaalbaar, orgineel"
Gast:"Owh.."

Hij heeft dus de keuze uit 4 easy company's. Als hij zich geïnformeerd had, dan had ik hij dit kunnen weten, en had hij deze keuze niet op zo'n manier hoeven te maken.

En over dat bellen, dit stond er in de advertentie:
nou ja je kan altijt bellen
Dus het is allerminst brutaal, hij stelde zelf voor om zich te laten opbellen!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik denk guido dat je de waarde van zo'n telefoon gesprek onderschat jonge.
nu weet die knaap wel waar hij aan toe is !
er hadden ook van allerl mensen troep aan kunnen bieden als zijnde orgineel
das pas brutaal en onbeleefd !

niels
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

pfff hopeloos.. echt door de bomen zie je het bos niet meer...
Plaats reactie