Wat denken jullie? Echt of nep? Koppelschoen tropen.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Wat denken jullie? Echt of nep? Koppelschoen tropen.

Bericht door pionier »

Wat denken jullie van deze koppelschoen? Zeg gerust eerlijk wat je denkt, want heb hem toch nog niet in me bezit.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De rede waarom ik me twijfels heb. De verkoper verkoopt veel zonder te zeggen of iets echt of nep is, had een riem in zelfde kleur en staat en een bevriende verzamelaar wees me op het stiksel. Ikzelf vind hem goed, maar wil het toh met meer zekerheid weten.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

koppelschoen

Dit is toch voor een engelse spijkerbajonet
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee, de engelse zijn met 2 stukjes stof boven elkaar waar je hem tussen kan doen. Ook stuk lichter van kleur en niet zon lusje bovenaan.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

ik kan over de koppelschoen zelf weinig zeggen, het is vaak spul wat je zelf vast moet hebben en heel goed moet bekijken om te kunnen beoordelen of iets origineel is.
Maar als het een dubieuze verkoper is die ook replica aanbiedt, dan is mijn advies om niet in zee te gaan met zo iemand.
Je blijft je nl. altijd afvragen of het nu wel of niet een originele is.
Dan kun je beter naar een wat bekendere handelaar gaan, en daar je spullen kopen, dan heb je er in ieder geval een beter gevoel bij.
Maarja dat is mijn mening :lol:
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Niemand anders die er iets over weet?
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Heb er eens even het boek "Bayonet Belt Frogs" van Anthony Carter op nageslagen.
De frog moet blijkbaar van hetzelfde materiaal zijn als de riem.
Nu kan het aan mij of aan de foto liggen, maar dat onderste stuk stof waar de knop van de schede in past, lijkt mij van een ander materaal te zijn dan de rest.
Het uiteinde van het "bovenste" riempje (waar dus mee afgesloten wordt) zou een metalen uiteinde moeten hebben.
Tevens zou alles nogal "heavily overstitched edges" moeten hebben...

Het boek heeft alleen maar tekeningen, dus daar zul je weinig aan hebben.

toch al iets...
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Tot zo ver bedankt. Ik heb de gast gemailt of die garantie geeft maar nog niks gehoord. De delen kunnen overigens verschillend van kleur zijn. Dit weet ik 100% zeker. Je ziet bijv ook vaker veldflessen met geel en stukjes groen stof ertussen. Zelf vind ik de stof goed uit zijn tegen over een echte riem. Heb nog een site gevonden en mail deze man ook maar eens. http://www.donet.com/~mconrad/fake1.htm
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Interessant.
Nu weet ik ook al iets meer :)
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Plaats reactie