Leer hier alles over het Soldbuch.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Leer hier alles over het Soldbuch.

Bericht door thedutchdevilo »

Deze site is zeer leerzaam voor een ieder die meer wil weten over zijn Soldbuch....
http://www.soldbuchweb.com/
:evil:
There can be only one...!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Wat ik hieruit opmaak is dat deze kerel ook soldbucher namaakt??(of in ieder geval de stempelingen?)
Hier baal ik altijd van, dat er zulke figuren rondlopen die de boel lopen te faken, daar verkracht je gewoon de geschiedenis mee vind ik.
En als koper trap je er natuurlijk in, als zoiets voor origineel aangeboden wordt.
Ze zijn hier in nederland zo streng met wapens e.d. , maar ik vind dat ze dit soort dingen goed aan moeten pakken(fikse boetes dus).
Met kleding kan ik het me nog voorstellen(re-enactment) maar verder mogen ze dat van mij ook verbieden.
wat is er nou voor lol aan, om replica rommel te verzamelen.
Als je iets niet kan betalen of je hebt het er niet voor over, koop het dan niet!! of spaar een poos door en koop dan een originele! :?
Maarja dat is mijn mening
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ja,het is wel zonde dat deze man die een zeer leerzame uitleg heeft neergezet over het soldbuch op deze site,ook op bestelling de boel bedonderd......
Je kunt bij hem je soldbuch meer waard laten worden door diverse stempelingen en notities te laten toevoegen.

xxxEDITxxx

Ik heb nog eens goed gekeken maar.........hij maakt nieuwe soldbuch's voor reinactment spelers ! :wink:
There can be only one...!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Jaja voor re-enactment.
en die boekjes worden straks weer allemaal op marktplaats aangeboden als zijnde origineel :wink:
Echt jammer dat er zulke figuren bestaan.
Als er zulke klootviolen dit blijven doen, wordt de verzamelmarkt straks weer overspoeld met allerlei repro zaken. Dat vind ik dus echt jammer!
Jij gaat er vanuit dat je een stukje geschiedenis verzamelt, en dan blijkt dat die geschiedenis niet verder reikt dan een jaar of zelfs nog minder!
Verbieden moesten ze zulke praktijken! :mad:
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

Bericht door pat(ton) »

german collector schreef:Jaja voor re-enactment.
en die boekjes worden straks weer allemaal op marktplaats aangeboden als zijnde origineel :wink:
Echt jammer dat er zulke figuren bestaan.
Als er zulke klootviolen dit blijven doen, wordt de verzamelmarkt straks weer overspoeld met allerlei repro zaken. Dat vind ik dus echt jammer!
Jij gaat er vanuit dat je een stukje geschiedenis verzamelt, en dan blijkt dat die geschiedenis niet verder reikt dan een jaar of zelfs nog minder!
Verbieden moesten ze zulke praktijken! :mad:
Ben het helemaal met je eens, het is toch van de zotte dat een stelletje idioten soldbuchs bij gaan stempelen om ze interresanter te maken of zo

tja hoe wordt de militaria markt verziekt, door dat soort gasten
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Maarja dat vindt ik dus eigenlijk van alle mafkezen die dat spul na gaan lopen maken!
Kijk alleen maar eens hoeveel abzeichens er na gemaakt worden, en hoeveel kleding, nogmaals voor re-enactment kan ik het me voorstellen maar laat ze daar dan aparte regels voor maken, en de personen die spul aanbieden waarvan al wordt gezegd dat het replica is, beste boetes geven dat is mijn mening. ze moeten die rotzooi :r gewoon weren van de verzamelmarkt!
Heeft iemand daar misschien goede iedeeen voor(hoe dit aan te pakken?)
Ik heb er al vast 1:
NIET MEER KOPEN DAT SPUL!!!!
als de vraag alsmaar kleiner wordt, dan wordt het aanbod ook alsmaar kleiner. met als gevolg dat er veel en veel minder repro shit op de markt komt :cheer:
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ja ,ik denk dat de meeste mensen het wel eens zijn met jullie redenatie....
MAAR...........er zijn twee simpele economische wetten :die van vraag en aanbod & hoe schaarser hoe duurder.
Hoe schaarser deze artikelen zijn,des te meer fakes zullen er komen.
Want er zijn namenlijk genoeg mensen die er in stinken en flink betalen voor een waardeloze repro.
Ook zijn er veel die weten nooit het echte spul te kunnen kopen en die kopen wel een repro en zijn er blij mee.
There can be only one...!
Gebruikersavatar
pat(ton)
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 mar 2005, 15:56
Locatie: Heliemond

Bericht door pat(ton) »

Op zich is er niets tegen repro, het gaat vindt ik vooral om lamballen die bewust repro's verkopen als zijnde orginelen. Die zijn gewoon de boel aan het belazeren. Als repro als repro aangeboden wordt is dat op zich ook geen probleem. Kan me voorstellen dat je bij re-enactment geen orginele spullen gebruikt.
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

dat is i.d.d ook mijn mening zoals ik al eerder aangaf.
Maarja het is toch gewoon beroerd, dat als jij spul koopt dat je eerst al 100 dingen moet controleren voor je ervanuit kan gaan dat iets origineel is. :(
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind repo goed indien het word gebruikt bij reenacment, ik vind het fout dat repo word verkocht onder origineel.
ze zouden eigenlijk gewoon een soort stempel moeten maken die op alle repo dingen moeten waardoor het zo te onderscheiden is
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

i.d.d, en dan een beste boete geven als iemand toch repro voor origineel probeert te verkopen :)
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Ach ja........we weten wel wat we willen,maar dat zit er niet in :wink:
There can be only one...!
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Haha nee dat is waar i.d.d.
Wat wij hebben is hoop op een beter (verzamel)leven, maar dat zit er waarschijnlijk niet in, helaas :wink:
Vandaag liep ik in duiven, en ook daar is de replica al aangespoeld, erg jammer. maarja daar wordt vaak wel bij gemeld dat iets replica is.
Maarja replica hoort niet op een militaria! beurs :(
Plaats reactie