Gaat het forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Gaat het forum achteruit?

Ja
63
66%
Nee
32
34%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:Heb je het desbetreffende topic wel gelezen? En nu ook is swiebertje ook weer gebant.. Nouja laat maar.. Ik verwijder me vorige post wel weer want de mods zijn toch te lui om te reageren...

779
Ik had best de moeite willen nemen om op je post te reageren hoor. Maar je moet het niet gek vinden als ik er niet tussen 9 uur 's avonds en 9 uur 's ochtends ben.. Geduld is een schone zaak, waar jij schijnbaar een ernstig gebrek aan hebt.

Wat voor nut had het om deze post te verwijderen? Of vond je soms zelf ook dat je post kant nog wal raakte?

De rede dat Swiebertje gebant is heeft overigens niets te maken met de opzet van het desbetreffende topic, maar van Swiebertjes houding ten opzichte van de Moderators. Wij zijn hier niet om door leden, die door het oprichten van een eigen forum al laten blijken hier niet te willen zijn, afgezeikt te worden.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, maar jullie zijn hier ook niet om tips aan te nemen van leden. Dus waarom dan wel?

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Ja, maar jullie zijn hier ook niet om tips aan te nemen van leden. Dus waarom dan wel?

779
Er zijn verschillende voorstellen gedaan door leden in de tijd dat dit forum bestaat, en deze zijn in overweging genomen door de moderators en met enige regelmaat ook uitgevoerd.
Daarnaast zijn de moderators hier om orde te houden en ervoor te zorgen dat het forum hier "leefbaar" blijft..

Dus wat je nu zegt raakt nog kant, nog wal... En is bovendien een behoorlijk ondoordachte post.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

779 schreef:Ja, maar jullie zijn hier ook niet om tips aan te nemen van leden. Dus waarom dan wel?

779
779, denk even na. Natuurlijk passen ze niet iedere tip toe die ze wordt toegespeeld. Ze nemen ze stuk voor stuk in overweging, in goed overleg, en sturen altijd netjes een PB terug naar de desbetreffende persoon.

Dat niet ieder voorstel het haalt wil niet zeggen dat ze dus ook maar niet luisteren. Kom op zeg.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waarom moet ik nadenken? Doe het zelf! Als ze hier hadden geluisterd naar wat opmerkingen waren er niet zoveel leden weggelopen om voor hun eigen interesse hun eigen forum te starten. Niet voor niets rijzen er nu forums de pan uit over allerlei specifieke onderwerpen. Je hebt waarschijnlijk niet eens het topic gelezen waar ik het over had een paar posts terug. Do your homework!

779
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

779 schreef:Als ze hier hadden geluisterd naar wat opmerkingen waren er niet zoveel leden weggelopen om voor hun eigen interesse hun eigen forum te starten.
Het feit dat mensen weglopen als ze hun zin niet krijgen zegt volgens mij ook wel iets over hun mentaliteit. Wij (de staff) behandelen iedereen hier gelijk. Het feit dat de één meer posts plaatst dan de ander, of een hoger kennisniveau heeft geeft iemand nog geen priveleges.

Iedereen mag met ideeën komen. Dat juichen we zelfs toe, want het geeft aan dat iemand zich betrokken voelt bij het forum. Alle ingezonden ideeën worden door het hele Mod/Admin-team beoordeeld. Als wij er ook iets in zien, wordt er iets meegedaan, als we er niets in zien leggen we het naast ons neer. In ieder geval proberen we iedereen die een idee instuurt een PB terug te sturen met onze mening.

En soms zijn ideeën wel goed, maar technisch niet mogelijk of juridisch complex.

Zo was er op een gegeven moment een idee ingezonden om leden te laten betalen voor deelname aan het verzamelaarsgedeelte.
Motivatie was dat je dan alleen serieus geïnteresseerden op dat deel van het forum zou krijgen wat de kwaliteit weer zou verhogen.
Op zich allemaal heel logisch, maar wij gaan er prat op dat dit forum gratis toegankelijk is, mede vanwege de eerste opzet: een vraagbak voor kinderen van basis en middelbaar onderwijs. Zodra er geld bij komt kijken worden de zaken juridisch gezien meteen een stuk complexer en daarnaast was het technisch moeilijk haalbaar. Ook de staffleden zijn vrijwilligers die alles in eigen tijd doen.

Dit soort redenen proberen we dus altijd terug te communiceren aan de inzender. Als je zelf een idee hebt ingestuurd en je hebt nooit een reactie gekregen, stuur dan gewoon nog een PB en vraag hoe het er voor staat. Wij zijn absoluut niet perfect,dus er blijven wel eens dingen liggen.

Kortom: spreek ons aan over ideeën, klachten of tekortkomingen :!:
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 25 sep 2005, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

779 schreef:Waarom moet ik nadenken? Doe het zelf! Als ze hier hadden geluisterd naar wat opmerkingen waren er niet zoveel leden weggelopen om voor hun eigen interesse hun eigen forum te starten. Niet voor niets rijzen er nu forums de pan uit over allerlei specifieke onderwerpen. Je hebt waarschijnlijk niet eens het topic gelezen waar ik het over had een paar posts terug. Do your homework!

779
I've done my homework, don't worry. 'Als ze hier hadden geluisterd...' is wel heel makkelijk. Zoals Sjoerd al aangeeft is het verdomde moeilijk om aan iedere tip/vraag/verzoek gehoor te geven. Nogmaals, dat een voorstel het niet haalt wil lang niet alles zeggen over de Mod's of het forum, die beiden zijn gebonden aan een opzet en richtlijnen, dit in tegenstelling tot de leden, die weten wat ze kunnen verwachten en al helemaal moeten kunnen respecteren dat ze een groot forum als dit niet even 1,2,3 om kunnen gooien, laat staan meteen zeggen 'tabee en tot sinas, wij gaan lekker puh een eigen forum openen'. Mogen ze doen, maar het zegt inderdaad wat over hun mentaliteit.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

van het groote aantal leden dat hier op het forum zit zijn er mischien 10 weggegaan.
10 personen die zich niet konden vinden in de wijzegingen.
is dat dan de schuld van de mods?

denk het niet.

ik vind het achteraf mischien zelfs beter dat het topic nieuwe aanwinsten weg is, nu kan je tenmiste van 1 persoon alles of zelfs heel de verzameling zien.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ook ik moet zeggen, het is zeker geen drama en uiteindelijk ook wel een vooruitgang dat het "nieuwste aanwinsten" topic weg is. Nu staan verzamelingen leuk op een rijtje en heeft de topicstarter het overzicht om verschillende vragen te beantwoorden zonder dwars door andere gesprekken heen te gaan...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

daarom, in het begin was ik er ook best negatief over (heb ik trouwens niet laten merken).

maar het resultaat mag er wel wezen.

het word overzichtelijker
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies, dus zullen we het nu laten rusten?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

lijkt me een goed plan
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ben ik het mee eens! Genoeg erover, plaats je aankopen gewoon in je eigen topic, is net zo overzichtelijk!
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie