Simon Wiesenthal Overleden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Van jou had ik zo'n reactie wel verwacht, smaug. :roll:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

zo bedoel ik het niet, een holocaust geschiedenis stukje!! :p
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

Wat is het probleem , Heren?
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

smaug schreef:Tja, hij was omstreden, ook vanwege het schilderij ( debakel )
Dit door hem zelf geschildere stuk, moest een executie voorstellen
zoals die in het kamp gebeurt was, alleen is duidelijk tezien dat hij zijn inspiratie elders haalden.
Wat is het verhaal dan achter dit schilderij?
smaug schreef:Ondanks dat hij natuurlijk flink wat nazi's heeft opgespeurt, en mee heeft geholpen de holocaust in beeld en onder de aandacht te brengen,
zie ik hem niet als een soort held, hij heeft zijn job gedaan, en deed dat met veel inzet, en soms omstreden, net als een ander mens het gedaan zou hebben.
Blijkbaar toch niet 'net als een ander mens het gedaan zou hebben' want hoeveel slachtoffers van de holocaust deden hetzelfde als wat Wiesenthal gedaan heeft?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Smaug heeft het over de foto's van doodgeschoten Duitse "Skorzeny-Männer". Een favoriete stok van de revisionisten zoals Zündel om Wiesenthal mee te slaan. Echter, of hij deze foto's nu als inspiratie gebruikte of niet doet helemaal niet terzake. Alsof er daardoor geen executies waren in de kampen. Het is, zoals Jeeper terecht opmerkt, treurig dat smaug bij het overlijden van Wiesenthal deze affaire moet oprakelen om hem naar beneden te halen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

'Paalhangen' was een beruchte straf in de concentratiekampen. Daar deed deze illustratie me eigenlijk eerst aan denken. De link met de "Skorzeny-Männer" had ik niet gelegd, maar als je wilt kun je zo natuurlijk overal verbanden zien. En overal verbanden zien - of juist niet zien - is natuurlijk de favoriete bezigheid van een revisionist.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
smaug
Lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 dec 2004, 22:43
Locatie: Tilburg

Bericht door smaug »

"revisionist" OMG , dat dat er nog van moest komen,
De Holocaust is mij neit vreemd, en verafschuw ik met alle kracht!!!!!!!
Dat een reactie van mij, een tegenreactie oproept met de kreet "
revisionist" Dit loopt echt de spuigaten uit,
Wat voor een bekrompenheid, mensen.
Waarom kunnen gevoelige zaken normaal besproken worden op int.forums, en niet op een Nederlands forum.
Wat is dit toch :? Is dit een soort van machtsgevoel,
Hebben jullie onder aanvoering van een leraartje de geschiedenis in pacht?

Maar goed, volgens velen is het tijd dat ik afnok, en dan ga ik maar...
voor Jeepers, inderdaad opgeruimt staat netjes, kan hij weer rustig slapen, en voor Gustav, Harro, Timo, Timoworst, en Emil k. ga rustig door.
Jij hebt je plektje duidelijk gevonden, In het land der blinden is eenoog koning, zullen we maar zeggen.
Kennis is macht, en vooral op een forum met dit soort deelnemers.

Ik zou je bijna nog iets wensen van andere heren die jou nog beter kennen, maar dat doe ik maar niet, wel is zo, dat je behoorlijk door de mand bent gevallen, en zoals laats iemand zij,

Die Harro, laat hem lekker de wijsneus uithangen op dat nederlands forum
Ha ha, .....het is gewoon zielig.
O, mag ik nog even weten, bij welke forum's je "belooft" hebt, niet meer te
komen.??
Een ding zal ik niet ontkennen ,en dat is je kennis van Lah en AA1, maar helaas doe je er niets mee, ( o dat manuscript van 5oo pages??, volgens sommige verzin je maar wat )
Alleen als je weer eens frustie bent, gebruik je het om mensen aftezeiken
en neer te sabelen. its a shame.

veel plezier.
hilbillyspeak : ah is sure ah doesn't knows whut yer talkin' about.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Grappig dat je nu juist over mij uit je dak gaat want helemaal nergens noem ik jou een revisionist. Maar wie de schoen past zullen we maar zeggen. En mij als "aanvoerder" bestempelen (of is er een ander leraartje?) is al helemaal teveel eer.

Normaal bespreken, bedoel je dan zoiets: http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=86147
lidrob schreef::lol: ¡Aleluya!
Another bastard bite the dust
Heel normaal allemaal. Of had je een ander forum in gedachten?

Mensen die mij zwartmaken achter mijn rug mogen mij gerust een wijsneus vinden. Dat je mensen als Piet en Simon niet bij naam noemt zegt mij voldoende. Je hebt geen idee waar dit over gaat en gebruikt het enkel omdat het in je straatje past. Ik ben niet op deze wereld om een populariteitspoll te winnen maar gelukkig kan ik tegenover ieder die mij zwart maakt tien mensen zetten die mij wel mogen.

Manuscript van 500 pagina's, ach, er zijn ook op dit forum voldoende mensen die het gezien hebben en weten dat dit geen fabeltje is. Waarom ik het niet publiek maak? Simpelweg omdat het enkel voor veteranen en onderzoekers is die mij helpen, plus enkele mensen wiens mening ik waardeer. En daar ben jij er geen van, en de mensen die jij over mij spreekt ook niet. Dezelfde mensen die maar wat graag mijn manuscript willen inzien om te gebruiken voor hun eigen boeken. Niet dat er helemaal geen publicaties zijn hoor, maar dat zijn dan specifieke bijdragen over Knittel en zijn eenheid voor bevriende auteurs.

Volgende keer dat een bevriende onderzoeker mij vraagt wie Henk is zal mijn reactie minder gunstig voor je uitvallen dan bijvoorbeeld vorige week nog bij Florian. He nu al spijt dat ik hem vertelde dat je wel een geschikte kerel bent.

Door de mand vallen mag je uitleggen hoor. De enige die nu door de mand valt ben jij. Welterusten Henk. Nieuwsgierig of je überhaupt nog gaat reageren :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

smaug schreef:"revisionist" OMG , dat dat er nog van moest komen,
De Holocaust is mij neit vreemd, en verafschuw ik met alle kracht!!!!!!!
Dat een reactie van mij, een tegenreactie oproept met de kreet "
revisionist" Dit loopt echt de spuigaten uit,
Wat voor een bekrompenheid, mensen.
Huh? Wie heeft je dan bestempeld tot revisionist? Blijkbaar trek je deze conclusie zelf want ik spreek slechts mijn oordeel uit over revisionisten in zijn algemeenheid. Het verband tussen de "Skorzeny-mannen" en deze tekening lijkt mij namelijk ver gezocht.

Wat is jouw idee dan over deze tekening van Wiesenthal? Ik ken de achtergrond helemaal niet, dus vandaar dat ik vraag om opheldering.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
jan willem
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:21

tijdperk is afgesloten

Bericht door jan willem »

Met het overlijden van Wiesenthal is weer een tijdperk afgesloten, een tijdperk wat stilaan zo wie zo aan het afsluiten is. Het tijdperk van mensen die "erbij" zijn geweest. Gisteren stond in de krant dat er nog wereldwijd 20.00 overlevenden zijn van de Holocaust.

Wiesenthal was ook een van deze 20.000 en heeft zijn leven na de kampen in dienst gesteld om de daders te pakken en voor het gerecht te krijgen.

Dit soort mensen heeft altijd een bepaalde omstredenheid over zich heen gehad. Lou de Jong was in zijn doen en laten ook omstreden en is ook wel eens te ver gegaan. Lees de affaire Aantjes. Ook Wiesenthal was niet vies van te ver gaan of juist zaken na te laten. Hoe goed ie ook zijn werk heeft gedaan er zal altijd weer de zaak Kurt Waldheim bijgehaald worden. Terecht of onterecht ach dat is niet zo heel erg belangrijk.

Wiesenthal heeft niet nagelaten om tot het einde door te gaan met zijn missie en dat is zeer te waarderen!

Jammer dat er weer van alles en nog wat aan te pas moet komen om deze thread een andere wending te geven. Het er bijhalen van zaken die totaal niet van doen zijn! Dat mensen onderling problemen hebben is een heel andere zaak dan deze thread.

Het is van een heel laag niveau om achter elkaars rug om elkaar zwart te maken. Volwassen mensen moet dat heten. De verschillen tussen: Timo/Gustav en anderen heeft op dit forum/deze thread niets te zoeken.

Ik heb deze kwestie van dichtbij meegemaakt (wel met gepaste afstand) en blijf het tot de dag van vandaag heel erg jammer vinden dat er op enig moment iets fout is gegaan. Waarom? Omdat juist hierdoor een onderzoek/publicatie niet dat zal krijgen wat het verdiend.

Deze hele groep had er na mijn mening goed aangedaan om deze zaken juist te voorkomen zodat men verder had kunnen gaan met dat waar ze goed in zijn: het juist schrijven van de geschiedenis.

Ik heb er altijd op gehoopt dat er nu eindelijk een boek zou komen wat ieder geval de slag om de Ardennen op die manier zou beschrijven als het is geweest, historisch en correct weergegeven met de juiste informatie.

Helaas door halve afspraken, niet helder en duidelijk te zijn naar elkaar, en altijd weer geld is ook dit onderzoek gedoemd om te mislukken ieder geval zal er ook nu weer een deel ontbreken. :cry: jammer want men was juist heel erg goed opweg.

Wees volwassen met elkaar en laat elkaar dan verder met rust als je toch niets meer met elkaar van doen wil hebben. i.p.v. op elke posting/reactie weer een reactie te geven die niets van doen heeft en haal geen mensen erbij die van toeten nog blazen weten.

Wat het manuscript van Timo aangaat, ik heb de eer gehad om regelmatig een update te mogen ontvangen en moet zeggen een puik stukje werk. Ik heb zelfs op mijn manier een beetje mogen helpen.

Wat is jammer hieraan dat ook dit fantastische onderzoek maar voor een heel select groepje toegangkelijk zal zijn juist door alle gebeurtenissen uit het verleden :(

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Jochen S.
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jun 2004, 16:59

Bericht door Jochen S. »

Een ding zal ik niet ontkennen ,en dat is je kennis van Lah en AA1, maar helaas doe je er niets mee, ( o dat manuscript van 5oo pages??, volgens sommige verzin je maar wat )
Het wordt nu wel allemaal heel flauw... Ik hou me verder verre van dit soort discussies. Ik wil alleen even heel duidelijk stellen dat het manuscript van Timo Worst zeker geen verzinsel is. Het is een opmerkelijke studie en hij heeft in de afgelopen jaren behoorlijk wat informatie verzameld welke - zeker voor de geinteresseerden - als 'uitzonderlijk' mag worden bestempeld.
Idd. heel jammer dat dit - door hetgene wat zich in 't verleden heeft afgespeeld en zo nu en dan toch weer nutteloos de kop op steekt - niet in een later stadium wordt gepubliceerd.

Mike S.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Israël neemt afscheid van Wiesenthal
(Bij foto) Herzlia - De dochter van Simon Wiesenthal, Paulinka Kreisberg, houdt haar kleindochter stevig vast op het kerkhof van de Israëlische stad Herzlia. Daar werd de 96-jariga nazi-jager vrijdag begraven.
"Niemand heeft meer gedaan om de daders van de grootste misdaad in de geschiedenis voor de rechtbank te brengen dan hij", loofde rabbijn Marvin Hier, voorzitter van het Simon-Wisenthalcentrum. Wiesenthal, die vijf concentratiekampen overleefde, heeft meer dan duizend ondergedoken nazi's opgespoord. Zijn belangrijkste succes was de opsporing van SS'er Adolf Eichmann. Simon Wiesenthal overleed dinsdag in zijn woning in Wenen.
Uit de Gazet van Antwerpen van dit weekeinde.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Er zijn er die meer weten van zaken dan jullie ooit zulle beseffen.
Laat jullie nooit afleiden door nikszeggende nicknames en dergelijke.
En probeer vooral niet de geschiedschrijving te veranderen door leugens en onjuistheden.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

zijn boeken zijn super interessant om te lezen, een groot verlies ook dat deze man er niet meer is
Plaats reactie