Repro JA of NEE

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Repo JA of NEE

JA
18
27%
NEE
26
39%
anders...
22
33%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

kwil best wel eens met een repro uniform eens door de modder op maneuvre gaan, anders intresseert het mij ook niet......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Anders:

Voor re-enactment vind ik het allemaal prima.
Maar zo snel dit aangeboden wordt als origineel, heb ik er problemen mee.

Maar bewust repro kopen voor de verzameling: Nee.
Het heeft totaal geen waarde voor mij.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Anders!

Repro voor re-enactment is goed, het zou anders zonde en te duur zijn om in originele spullen te gaan re-enacten!

Repro in me verzamenling, nou liever niet, maar om mijn pop toch een jasje te geven heb ik een repro jasje gekocht, een originele is voor mij nog veel te duur.

Gewoon TE dure dingen mogen soms best repro zijn om er dan toch eentje te kunnen hebben, maar dat mag het absoluut niet als origineel worden verkocht!

Maar bij dat jasje hou ik het, verder is me collectie origineel :)

Gr. Julian
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Anders!

Ik wil het liefst geen repro in mijn verzameling. Repro te vervanging van een origineel item dat veels te duur is, moet vindt ik kunnen. Maar je moet het wel vermelden.

Ik ben voor repro als het voor reenactment is. Rond kruipen in een origineel uniform is natuurlijk ook zonde! :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Verzamelingen : neen geen repro!
Re-enactment en dergelijke : repro!

En idd, ik krijg het er soms van als ik op een af andere site weer repro verkocht zie worden als origineel of na-oorlogse DDR (feldfernsprecher DDR voor Wehrmacht), US (bv. Belgische na-oorlogse helms als origineel US), etc.. etc.. Dan zijn er tuurlijk altijd (beginnende) verzamelaars die erin trappen. Ja zelfs oude rotten, simpelweg om dat je het soms niet kan onderscheiden, ik las ooit eens in een boek dat de namaak soms van betere kwaliteit is dan de originele stukken. Dat zegt al genoeg niet? Sommige stukken zijn aartsmoeilijk te onderscheiden van origineel.
Toen ik een jaartje of 2 met verzamelen bezig was, en waarschijnlijk als iedereen hier wel vroeg of laat ondervonden heeft of zal ondervinden, in een namaak stuk getrapt. Dan heb ik me het boek "Soldat - The Reproductions" gekocht, dit behandeld enkel Duitse stukken. Het boek staat boordevol met namaak, geen enkel stuk erin is origineel. Hoe het te herkennen enz.. enz.. dit met foto's en kleine testjes. Ook kleurenfoto's van stoffen die gebruikt worden bij namaak van kledij. Op beurzen neem ik dit boek dan ook steeds mee, ik heb het reeds terugverdiend door daarmee in de hand, namaak te ontdekken die ik voor echt hield en anders wel gekocht zou kunnen hebben.

Dat is een goede raad die ik geef aan beginnende verzamelaars, repro is zijn geld niet waard als je WO1 of WO2 wil verzamelen. Koop je eerst zo'n boek om reproducties te onderscheiden en je zal merken dat die aankoop zichzelf weer verdient en je een hoop (verloren) geld bespaart!
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Waar kan je zo'n boek vinden Thrill Me?
ik denk dat je zo'n boek i.d.d in no time terug verdiend hebt, ga maar een keer de boot in voor 5 of 600 euro, daar kun je zat boekjes voor kopen dacht ik :wink:
En behandeld dit alleen kleding of ook onderscheidingen e.d. :)
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Verzameling: geen repro...

Re-enactment: zoveel mogelijk origineel, maar sommige dingen moeten wel repro.

Zoals:
M41 jasje
boots

De rest is allemaal wel te doen, origineel....
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Tank Destroyer schreef:
De rest is allemaal wel te doen, origineel....
Nu "misschien" nog wel,maar er komt een tijd......
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Tank Destroyer schreef:Verzameling: geen repro...

Re-enactment: zoveel mogelijk origineel, maar sommige dingen moeten wel repro.

Zoals:
M41 jasje
boots

De rest is allemaal wel te doen, origineel....
Ik ben juist voor reenactment zo weinig mogelijk materiaal origineel(dus zo veel mogelijk goed nagemaakte repro's) en al het originele spul behouden voor later. En dus niet meer gebruiken. Dat is gewoon tering zonde!!! :shock: :( :zapped:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Tank Destroyer schreef:Verzameling: geen repro...

Re-enactment: zoveel mogelijk origineel, maar sommige dingen moeten wel repro.

Zoals:
M41 jasje
boots

De rest is allemaal wel te doen, origineel....
was jij niet boos toen ik voor dropzone eindhoven op mijn originele M43 reprozakken had gezet voor dat weekend? :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Ach, zolang het niet kapot gaat he....

Vies worden is niet erg toch.
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Heay als verzamelaars iets als orgineel verkopen terwijl het repro is liegen ze vaak niet!, Je moet zeggen is het oorlogs of repro niet vragen: is het orgineel... dat werkt niet ze liegen daarom niet orgineel wil zeggen dat het volgens ons wo2 is, ze liegen niet omdat het mischien orgineel repro 1993 is... beetje vaag maar wel waar, kijk dus uit met wat je vraagt... de verkoper liegt dus niet,maar je zit wel met de gebakken peren,,,,

Beetje off topic maar toch,

ik heb ook wel repro in mn verzamling zitten hoor, maar sommige dingen kan ik nou een maal niet betalen,, ;)
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

voor mijn verzamel gebied is er nog bijna geen repro en als het er ooit is

misschien dat ik het dan wel neem
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Is er van Nederlands wel repro te vinden?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Darryl schreef:Is er van Nederlands wel repro te vinden?
Ja, er wordt van alle zeldzamere dingen repro's gemaakt. De helmen die de Nederlandse soldaten dragen in Soldaat van Oranje zijn ( natuurlijk ) niet orgineel... Ikzelf heb ook wel eens een blunder begaan door een Nederlandse helm met plaat te kopen, die achteraf een politiehelm uit de jaren '60 bleek te zijn.... en dat was aan het binnenwerk en de manier waarop de plaat gemonteerd was ook goed te zien was.
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie