F.E.A.R. - Huiveringwekkend goede FPS

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Opgeheven account 1427

F.E.A.R. - Huiveringwekkend goede FPS

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Na wat positieve previews in PC Gameplay besloot ik vandaag de F.E.A.R demo te downloaden.

F.E.A.R. staat voor First Encounter Assault Recon.

Planet schrijft het volgende:
F.E.A.R. staat in het spel voor First Encounter Assault Recon, een eenheid die zich met paranormale zaken bezighoudt. In de demo krijg je de taak om de telepatisch begaafde leider Paxton Fettel van een paranormale elite-eenheid uit te schakelen. Maar iets heel sinisters wacht je...

De angstige momenten worden niet gecreeerd door het plotseling opdoemen van monsters zoals bijvoorbeeld bij Doom 3, maar Monolith gaat er juist subtiel mee om. Een luchtrooster waar het licht doorheen schijnt wordt plots dichtgeklapt als je er langs loopt, waarna je een klein meisje giegelend weg ziet lopen. Ga je haar achterna, dan blijkt ze verdwenen te zijn. Net als bij de eerste Half-Life 1 weet F.E.A.R. de spanning snijdend te maken, hoewel het nog niet zo eng is als bijvoorbeeld bij System Shock 2.
En man, oh man, wat is dit een griezelig spel. In de eerste instantie lijkt het een FPS á la Half Life 2, maar halverwege gebeurden er al een aantal dingen die mijn nekharen létterlijk rechtovereind deden staan. Je schrikt gewoon echt. Je moet de demo zelf spelen wil je begrijpen wat ik bedoel.

Let wel: Je systeem moet behoorlijk up-to-date zijn om de grafische pracht op je beeld te toveren.
Mijn AMD64 3200+ Venice met 1024mb ram en een GeForce 6800le had er al wat moeite mee.

http://www.whatisfear.com/us/
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Inderdaad megagoed spel (demo). Heb nl ook net PCGP gekocht :)
Niet voor de zwakkere zieltjes... :D
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Is even 462mb downloaden voor een demo. :|
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:Is even 462mb downloaden voor een demo. :|
Cod2 was 700 mb..
dat was vroeger een heel spel!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Duurt bij mij tussen 30-45 minuten (699mb)..
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Downloading..

denk je dat een Radeon 9600 't kan hebben?
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Guido schreef:Downloading..

denk je dat een Radeon 9600 't kan hebben?
Een 9600 wat? 9600Pro? 9600XT? of gewoon een 9600?

Je kan alles op medium/low draaien (hangt ook van je gehele systeem af). Hij detecteert automatisch je systeem specificaties en stelt alles daar automatisch op in.

Download overigens de laatste Catalyst-drivers. Hou die áltijd up-to-date
(Forceware voor Nvidia-eigenaren).
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Koch, waar kan ik die drivers downloaden? Ik wou laatst nog wat nieuwe drivers instaleren, maar ik heb daar echt geen verstand van hoe en wat..
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Goed, heel simpel:

Kies HIER de eerste download (25.2mb) en sla hem op.

Vervolgens:

Klik met je rechter-muisknop op 'deze computer' (op je bureaublad) --> eigenschappen --> tabblad 'hardware' --> apparaatbeheer .

dubbelklik vervolgens op 'beeldschermadapters' (de bovenste) en klik met je rechtermuisknop op de 9600. Dan kies je installatie ongedaan maken. Volg de aanwijzingen.

Dan wordt je gevraagd of je de PC opnieuw op wilt starten, kies 'ja'. Als windows opnieuw is opgestart zal alles in een zeer lage resolutie weergegeven worden. Geen zorgen. Installeer de bovengenoemde download, volg de instructies, weer de PC opnieuw opstarten (wordt je gevraagd) en voilá, je nieuwe drivers zijn geïnstalleerd. Nu kun je ook weer je schermresolutie aanpassen!

Succes, als je meer vragen hebt, hoor ik het wel :)
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

"F.E.A.R. betekent een regelrechte ramp voor modale huishoudens. Dochterlief zal door getraumatiseerde zielen een stel blauwe ogen gemept worden, moeder zal in de wasmand een berg onderbroeken aantreffen waarin onuitwisbare remsporen geprint staan en zoonlief zal de stroomrekening het plafond doorjagen om een al te nieuwsgierige vader weer tot leven te wekken met defibrillators."

:lol:

Heb me inderdaad ook enekele keren rot geschrikt (meisje dat in een ventilatieschacht naar je toe kruipt etc...) Soms durf je gewoon niet verder te spelen... :D
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Sbf.Koch schreef:Goed, heel simpel:

Kies HIER de eerste download (25.2mb) en sla hem op.

Vervolgens:

Klik met je rechter-muisknop op 'deze computer' (op je bureaublad) --> eigenschappen --> tabblad 'hardware' --> apparaatbeheer .

dubbelklik vervolgens op 'beeldschermadapters' (de bovenste) en klik met je rechtermuisknop op de 9600. Dan kies je installatie ongedaan maken. Volg de aanwijzingen.

Dan wordt je gevraagd of je de PC opnieuw op wilt starten, kies 'ja'. Als windows opnieuw is opgestart zal alles in een zeer lage resolutie weergegeven worden. Geen zorgen. Installeer de bovengenoemde download, volg de instructies, weer de PC opnieuw opstarten (wordt je gevraagd) en voilá, je nieuwe drivers zijn geïnstalleerd. Nu kun je ook weer je schermresolutie aanpassen!

Succes, als je meer vragen hebt, hoor ik het wel :)
THANKS! vanavond ga ik er mee aan de slag!
Plaats reactie