Op welke plaats werden onderscheidingen gedragen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
corvettezr1
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 nov 2004, 18:43
Locatie: waddinxveen

Op welke plaats werden onderscheidingen gedragen

Bericht door corvettezr1 »

Waar kan ik info vandaan halen over de plaats van de onderscheidingen op het DUITSE uniform ????
:lol:
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Nog een Waddinxvener! Het forum gaat vooruit :lol: . Maar om op je vraag terug te komen: naslagwerken over onderscheidingen bevatten vaak ook foto's om de draagwijze te illustreren, maar ik zal een voorzet geven. De meeste onderscheidingen werden op de linkerborst gedragen, behalve het Duitse Kruis en het Spanien Kruis (en wat buitenlandse medailles). Kort maar krachtig, ik hoop dat je hier al wat mee kan. Groeten van een andere Waddinxvener
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Of kijk op http://www.wehrmacht-awards.com.
Staan ook foto's van verschillende draagwijze enzo.
ik hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Joost
corvettezr1
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 nov 2004, 18:43
Locatie: waddinxveen

Bericht door corvettezr1 »

Ja,jaap word het toch nog eens wat met waddinxveen hé
Dat ze op de linkerborst gedragen werden wist ik[wel bedankt voor de moeite ,hoor] :wink:
Maar ze hebben op die linkerborst zak wel een bepaalde plek en wat is die dan en als ze meer onderscheidingen hebben waar laten ze die dan[toch niet thuis in de kast hé dat is zonde] :?
Joost ik ga ff op wehrmacht awards kijken
Allebei thanks voor de tips
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Bepaalde plekken op de linkerborstzak waren niet voorgeschreven, maar over het algemeen werden de hoogste onderscheidingen (meestal het EK1) centraal op de borstzak gedragen, en de lagere (bv. sturmabz en verwabz) er rechts en links onder. Maar hier kon nog wel eens van afgeweken worden. zo ken ik een foto waar een Fallschirmjager zijn DRL abz boven zijn para en erdkampfabz draagt. Dus een sportonderscheiding boven twee gevechtabz. Om maar een voorbeeld te noemen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Ander voorbeeldje: het Infanterie Sturmabzeichen werd (doorgaans) boven de Verwundetenabzeichen gedragen.

Nu heb ik wel geteld twee foto's van mijn opa, waarvan eentje in uniform. En hoe draagt hij deze medailles op deze foto's? Precies andersom: Zijn ISA onder zijn V.Abzeichen...

Eerlijk gezegd heb ik nog geen andere foto gezien van andere soldaten die het ook zo droegen!

Alex
Plaats reactie