Verbod op stiletto en vlindermes

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik snap dat de overheid de samenleving zo veilig mogelijk probeert te maken, toch vind ik het vreemd dat stiletto's/vlindermessen verboden zijn terwijl andere (net zo gevaarlijke) messen legaal zijn.

Wat maakt stilettos/vlindermessen gevaarlijker dan legale messen zoals de M3 trench knife/F-S fighting knife? Kan iemand dat verduidelijken?

Volgensmij worden de meeste moorden gepleegd met een ordinair keukenmes. Alle messen verbieden dus? :S
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

hmmmm okeej duidelijk weer nederlandse regeltjes..... je koopt stormdolken en bajonetten maar een klein vlindermesje mag je niet hebben.... :? zucht echt om moe van te worden die nederlandse regeltjes... wanneer houd het op? dalijk mag je niet eens meer een keukenmes kopen omdat dat een wapen is :| :?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Volgens mij is een vlindermes of stiletto heel wat makkelijker mee te nemen naar een horeca-gelegenheid dan een keukenmes... Terecht verboden dus.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Waar zijn vlindermessen eigenlijk voor?? Wat is het nut van een mes waarvan het handvat uitelkaar kan?
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Voor het vangen van vlinders, in de flora en fauna wet zijn vlindermessen ook verboden.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Jelle H. schreef:Voor het vangen van vlinders, in de flora en fauna wet zijn vlindermessen ook verboden.
Hoe kan je een vlinder vangen met een mes?? :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Het duurt ook eeuwen voor je post geplaatst wordt (dat krijg je als je alles gaat lopen cencureren) met als gevolg rommelige discussies en weinig zin (in mijn geval) meer hebben om te reageren.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Sbf.Koch schreef:Het duurt ook eeuwen voor je post geplaatst wordt (dat krijg je als je alles gaat lopen cencureren) met als gevolg rommelige discussies en weinig zin (in mijn geval) meer hebben om te reageren.
In 't verkeerde topic gezet?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Nee hoor, hoe kom je erbij :oops:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

FELIX schreef:
Jelle H. schreef:Voor het vangen van vlinders, in de flora en fauna wet zijn vlindermessen ook verboden.
Hoe kan je een vlinder vangen met een mes?? :)
Goed mikken :wink:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Dodo schreef:
FELIX schreef:
Jelle H. schreef:Voor het vangen van vlinders, in de flora en fauna wet zijn vlindermessen ook verboden.
Hoe kan je een vlinder vangen met een mes?? :)
Goed mikken :wink:
Ga weg :lol: :lol: :lol:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind het goed dat het gebeurd, zo is het wel een stuk veiliger den kik
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
emiel1293
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2011, 00:38

Re: Verbod op stiletto en vlindermes

Bericht door emiel1293 »

Ik vind het onrechtvaardig want ik ben een messenverzamelaar en heb nog niet de mooie modellen van deze messen in handen en die zou ik graag nog wel eens willen aangschaffen :P . alhoewel ik heb stiletto's en kan er nog steeds aan komen dus ja ik verkoop ze ook wel eens aan andere verzamelaars. en het licht er inderdaad aan in wiens zijn hande het mes licht ik zou er geen vlieg kwaad mee doen. maar een straatvechter wel. als ze een normaal zakmes hebben kunnen ze die ook gebruiken maar opend waarschijnlijk alleen wat minder snel :lol: :bonk:
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verbod op stiletto en vlindermes

Bericht door Kugelblitz »

emiel1293 schreef:Ik vind het onrechtvaardig want ik ben een messenverzamelaar en heb nog niet de mooie modellen van deze messen in handen en die zou ik graag nog wel eens willen aangschaffen :P . alhoewel ik heb stiletto's en kan er nog steeds aan komen dus ja ik verkoop ze ook wel eens aan andere verzamelaars. en het licht er inderdaad aan in wiens zijn hande het mes licht ik zou er geen vlieg kwaad mee doen. maar een straatvechter wel. als ze een normaal zakmes hebben kunnen ze die ook gebruiken maar opend waarschijnlijk alleen wat minder snel :lol: :bonk:
Gaarne geen oude topics ophalen. Volgens mij is dit niet de eerste keer, dus bij herhaling volgen maatregelen!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Verbod op stiletto en vlindermes

Bericht door racefiets »

Dit topic gaat binnenkort anders wel weer ter sprake komen. In de nieuwe circulaire wet wapens en munitie gaat wel weer een wijziging komen m.b.t. messen. Dit zou nog best wel eens vervelende gevolgens kunnen hebben voor verzamelaars.
Plaats reactie