foute kleding??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

het word weer warm dus scheer ik mijn kop dadelijk weer kaal
niet glad maar kaal.

Ik heb extra al gewacht tot ik vakantie heb omdat ik er anders op school
om aan gekeken word!! Mijn haar is zo stom dat ik er niets van
kan maken dan het kort te scheren.
Maar toch word je er op aangekeken!! omdat die rot-media alles zo
heeft opgeblazen dat vind ik belachelijk en ze doen neits maar dan
ook niets om het weer goed te maken
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

laat het lang groeien dan...
hoe ziet het er nu uit?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Wat heeft het bovenstaande bericht te maken met het onderwerp?
Graag ontopic blijven.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Lonsdale is fout, blabla.... vroeger waren het de Teddyboys met hun vetkuiven, daarna de Mods met hun Dr Martens en Parka's ets. etc... het is altijd zo geweest dat bepaalde kleding foute associaties oproept, zo schijnen skinheads allemaal Nazi's te zijn, terwijl ik toch zeker skinheads ken die niet racistisch zijn en dansen op Reggae en Ska. Er zijn ook SHARP skins ( Skinheads Against Racial Prejudice ), er bestaat zelfs zoiets als GSM ( nee, niet de telefoontjes, maar de Gay Skinhead Movement ) Om enkele relschoppers aan te duiden als Lonsdale jongeren vind ik kortzichtig en dom, daar je met dit soort "reclame" een goed merk om zeep helpt, en bovendien labiele figuren aantrekt die dit gaan dragen om "gevaarlijk" over te komen. Het is waar dat met een kledingstijl een levenshouding wordt weergegeven, maar de verschillen zijn zó subtiel dat een buitenstaander alles op één hoop kiepert. Ik droeg in de jaren '80 Lonsdale, omdat het de arbeidersklasse afkomst symboliseerd ( zoals ook Fred Perry, Dr Martens en Harringtonjackets doen ) dat geouweh*** over Laat Ons De Allochtonen Langzaam Elimineren als de betekenis van Lonsdale is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Mensen die anderen vanwege hun kleding in een hoek stoppen zijn wat mij betreft geen haar beter als de gemiddelde racist: allebei kortzichtig. Nazi's kunnen ook in Armani pakken rondlopen, maar daar hoor je niemand over.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Peter schreef:Lonsdale is fout, blabla.... vroeger waren het de Teddyboys met hun vetkuiven, daarna de Mods met hun Dr Martens en Parka's ets. etc... het is altijd zo geweest dat bepaalde kleding foute associaties oproept, zo schijnen skinheads allemaal Nazi's te zijn, terwijl ik toch zeker skinheads ken die niet racistisch zijn en dansen op Reggae en Ska. Er zijn ook SHARP skins ( Skinheads Against Racial Prejudice ), er bestaat zelfs zoiets als GSM ( nee, niet de telefoontjes, maar de Gay Skinhead Movement ) Om enkele relschoppers aan te duiden als Lonsdale jongeren vind ik kortzichtig en dom, daar je met dit soort "reclame" een goed merk om zeep helpt, en bovendien labiele figuren aantrekt die dit gaan dragen om "gevaarlijk" over te komen. Het is waar dat met een kledingstijl een levenshouding wordt weergegeven, maar de verschillen zijn zó subtiel dat een buitenstaander alles op één hoop kiepert. Ik droeg in de jaren '80 Lonsdale, omdat het de arbeidersklasse afkomst symboliseerd ( zoals ook Fred Perry, Dr Martens en Harringtonjackets doen ) dat geouweh*** over Laat Ons De Allochtonen Langzaam Elimineren als de betekenis van Lonsdale is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Mensen die anderen vanwege hun kleding in een hoek stoppen zijn wat mij betreft geen haar beter als de gemiddelde racist: allebei kortzichtig. Nazi's kunnen ook in Armani pakken rondlopen, maar daar hoor je niemand over.
BRAVO!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niks meer aan toe te voegen.
In een woord geweldig.
Groet
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

daar stel ik mij geheel achter!
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Tjah , ik draag/droeg ook lonsdale , maar ik ben er stilletjes aan mee aan het stoppen , ook omdat ik dicht bij maasmechelen en genk woon , waar best wel veel Turken / marokanen wonen die zich niet willen aanpassen... ga je naar een fuif of ga naar buiten en je hebt ruzie..
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik heb niet al de posts hier gelezen, maar ik ben dus 15dagen op scoutskamp geweest, en we zaten in Duitstalig gebied.
Nu kwamen we in een café (redelijk logisch é :wink: ) en een medelid had een stikker op z'en portefeuille van "Iron Horse" een kledingsmerk waarvan hij dus kleren had gekocht en die stikker zat er dus bij...
nu begon die café baas en enkele anderen erover te zieken, van dat het ultra extreem rechts was, en dat hij zelf jood was en dat hij moest maken dat hij buiten was omdat hij dus rasist was (zogezegd dus)
want hij is het helemaal niet.

vinden jullie zo'n reacties tegen iemand die een stikker op z'en portefeuille heeft toegestaan?
We hebben daar ook nog een hele tijd over geduscisieerd, wat intressante reacties uitlokte
Maar is "Iron Horse" dan echt zo rasistisch?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Simon schreef:Ik heb niet al de posts hier gelezen, maar ik ben dus 15dagen op scoutskamp geweest, en we zaten in Duitstalig gebied.
Nu kwamen we in een café (redelijk logisch é :wink: ) en een medelid had een stikker op z'en portefeuille van "Iron Horse" een kledingsmerk waarvan hij dus kleren had gekocht en die stikker zat er dus bij...
nu begon die café baas en enkele anderen erover te zieken, van dat het ultra extreem rechts was, en dat hij zelf jood was en dat hij moest maken dat hij buiten was omdat hij dus rasist was (zogezegd dus)
want hij is het helemaal niet.

vinden jullie zo'n reacties tegen iemand die een stikker op z'en portefeuille heeft toegestaan?
We hebben daar ook nog een hele tijd over geduscisieerd, wat intressante reacties uitlokte
Maar is "Iron Horse" dan echt zo rasistisch?
Nee man. Hij hoeft toch geen extreem rechts persoon te zijn als hij alleen (op dat moment) een stikkertje op z'n portefeuille had. En misschien vind hij die kleding gewoon mooi :?: :!: Acht**lijke café baas. :lol:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

zelfde als de Lonsdale/karl kani kleding, mensen worden al gek als je het draagt. maar voor één dom stickertje het café uitgestuurd worden, is híj dan niet de discrimineerder?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik heb net zo weinig problemen met Londsdale kleding als Mocro Elftal jasjes die gedragen worden door Marokkanen (die nog nooit in Mocro zijn geweest) ;)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

SIMON:
vinden jullie zo'n reacties tegen iemand die een stikker op z'en portefeuille heeft toegestaan?
Iron horse ken ik helemaal niet, maar was er geen gesprek met die cafebaas mogelijk? Dat vind ik vreemd.
[/quote]
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Thunderdome
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 aug 2005, 14:35
Locatie: Maasbree
Contacteer:

Bericht door Thunderdome »

Ik vind het ZO dom van de nederlandse media om zo een merk uit te laten komen dat het racistisch is, het wordt ook alleen in nederland zo gezien omdat wij zon stront media hebben. Zelf draag ik geen lonsdale en heb ik het ook nooit gedaan en vooral niet nadat die media daar zon probleem van heeft gemaakt. overigens wil ik ook ff het probleem uit de wereld helpen dat gabbers en skinheads utzelfde zijn. DAT ZIJN ZE NIET. Er zijn natuurlijk gabbers die racistisch zijn maar die heb je in elke groep.
biertje?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

80% van de journalisten is links. Vandaar dat de berichtgeving in NL zo gekleurd is. Stelletje communisten.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Jelle H. schreef:80% van de journalisten is links. Vandaar dat de berichtgeving in NL zo gekleurd is. Stelletje communisten.
Ach hou toch op man, wat weet jij nou helemaal van de Journalistiek? Communisten? Volgens mij weet je amper wat een communist is.

Sorry, maar dit is één van de meest ondoordachte en bevooroordeelde uitspraken die ik tot nochtoe ben tegengekomen op het forum.

Schrijf nu eens een stukje over uit een willekeurige krant dat volgens jou links/communistisch is en herschrijf het eens volledig objectief.
Ben zeer benieuwd wat er uit komt.
Plaats reactie